Jump to content
Annons

Mancans Adat multikabel...*suck*

mancan

Recommended Posts

Efter yttligare en djup suck och något rasieriutbrott eller två får jag konstatera att löda en multikabel till ADAT med EDAC huvud är jävligt svårt....

Jag har 16 kanalsmultikabel men jorden är utan "plastfodaral"....troligen är det fel eller vad säger ni som vet....???

Jag kommer aldrig få skiten att passa i kåpan utan att det blir kortslutning. Nu har jag haft lite Gaffatejp runt paren för att det inte ska bli kortis men att ha med Gaffatejp in i kåpan till Edac kontakten känns väldigt bökigt.

Varje par (+ & - ) ligger snyggt förpackade i ett sorts höje och i det höljet ligger jorden fri utan något plastfodral.....

JAg litade på Luthman och de skulle skicka en kabel som passade för mitt ändamålet.

600 kr kostade kalaset.

JAg kanske bara nojar nu och det kanske är rätt....?

Idén med Edackontaker är ju bra men det är jäligt knöligt att få allt att sitta ihop.

Lödandet och "krympslangandet" går också bra men jag bara börjar få "kalla fötter" att jag kommer att få till det.

Snälla...

Om nån har något tips så säg till innan jag blir allvarligt galen....

Jag har aldrig gjort en sån här kabel förut och antar att man lär hela tiden men just nu känns det bara förjäkligt....

Vänligen Mancan

Dela på andra sajter

Annons
Efter yttligare en djup suck och något rasieriutbrott eller två får jag konstatera att löda en multikabel till ADAT med EDAC huvud är jävligt svårt....

Jag har 16 kanalsmultikabel men jorden är utan "plastfodaral"....troligen är det fel eller vad säger ni som vet....???

Jag kommer aldrig få skiten att passa i kåpan utan att det blir kortslutning. Nu har jag haft lite Gaffatejp runt paren för att det inte ska bli kortis men att ha med Gaffatejp in i kåpan till Edac kontakten känns väldigt bökigt.

Varje par (+ & - ) ligger snyggt förpackade i ett sorts höje och i det höljet ligger jorden fri utan något plastfodral.....

JAg litade på Luthman och de skulle skicka en kabel som passade för mitt ändamålet.

600 kr kostade kalaset.

JAg kanske bara nojar nu och det kanske är rätt....?

Idén med Edackontaker är ju bra men det är jäligt knöligt att få allt att sitta ihop.

Lödandet och "krympslangandet" går också bra men jag bara börjar få "kalla fötter" att jag kommer att få till det.

Snälla...

Om nån har något tips så säg till innan jag blir allvarligt galen....

Jag har aldrig gjort en sån här kabel förut och antar att man lär hela tiden men just nu känns det bara förjäkligt....

Vänligen Mancan

hm...jag fick iordning på multikabeln till slut.....

Mycket lödande och strul men jag fick det att funka...😆

Mancan

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.