Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Har ett bastrummesound som jag itne är nöjd med men resten av trummorna är asbra så jag vill inte splea in allt igen. Eftersom jag har en del samplingar med trummor så undrar jag hur jag "byter ut" det som jag spelat in mot en sampling. Har för mig at jag hört någonstans att det går att göra i cubase...

Kör Cubase SX2.0

Tacksam för svar 🥰

Annons
Postat

Om du har ett gäng samplade bastrummor i wave-format (typ ett litet bibliotek) kan du styra den aktuella bastrumsfilen med Battery som är en egen liten sequencer och plugg till Cubase. Bastrumman kommer då att bli ett midispår. Pluggen hittar du på Native Instrument´s hemsida .

Annars kan du importera audiofilen (bastrumman) som du intresserad av direkt in i Cubase projektfönster och köra den som en audiospår.

File -> import -> audio file -> välj vilken fil 🥰

Lycka till

Mvh / djonas

Postat

Fattar inte riktigt hur jag ska göra för att omvandla ljudsignalen till midisignal med kontakt.

alla bastrummeslag är ju inte identiskt volymstarka. Tar kontakt hänsyn till detta när den konverterar?

Postat

Jag satt å bytte kaggslag manuellt, det tog tid men det blev bra.

finns det ett lättare sätt så e jag mycket intresserad av hur man går tillväga...

Förstod tyvärr inte riktigt hur man skulle göra enligt tidigare inlägg :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.