Jump to content
Annons

Hur bekÀmpar man PC AV: system overload ?


EkenMusiX

Recommended Posts

Annons
inget annat sĂ€tt? 😎

SjÀlvklart kan du göra det bÀsta av du har först. Men först fÄr du börja fundera över nÀr du började fÄ dina problem.. Vad gjorde du för skilland som du inte gjorde tidigare t.e.x Har du installerat nÄt program/funktion som stjÀl prestanda frÄn din dator?

(typiska sÄnna sker Àr antivirusprogram, QuickTime/Itune, RealAudio etc) eller har du helt enkelt börja göra sÄ saftiga projekt och anvÀnda sÄ passa saftiga pluggar att din dator storknar?

Börja med att se till att din dator Àr optimerad för musikskapande.

Kolla in hÀr sÄ har jag en fÀrdig sökning pÄ detta forum för dig.

Om du har för hÀftiga projekt pÄ G sÄ kan du ju alltid bounca ner till audiospÄr som du tar in i din mix sen och mutar bort orginalspÄren. dÄ belastar inte pluggarna etc..

Börja med att fundera nÀr dina problem började.. Vad gjorde du som skillde sig frÄn tidigare nÀr allt fungerade?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Prova att höja latencyn för ditt ljudkort. Kan funka

Enligt utsago frÄn diverse forum pÄ nÀtet sÄ hÀrör problemet fÄrn att audiobuffern inte hinner med om det gÀller Logic 5.5 pÄ windows.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Latency stÀller du i dialogrutan för ditt ljudkort. Ju fler samples - desto högre latency, dvs fördröjning mellan att du spelar pÄ keyboarden och att ljudet lÄter. Men du kanske slipper Overload.

Annars Àr det mer internminne och snabbare processor som gÀller. Kanske kan det hjÀlpa att gÄ ner i operativsystem - jag tycker i alla fall att jag fick sÀmre prestanda nÀr jag uppgraderade till Windows XP frÄn Me, men fick ett mycket mer stabilt system.

Problem vid t ex Soundblaster Live var att det inte fanns ASIO-drivrutiner till det dÄ - avhjÀlptes med ett annat ljudkort.

//nemo

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...