EkenMusiX Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 hur öppnar man soundfontfiler i logic, ( jag vet att man gör det i EXS24, men det tycks inte fungera). vill ha lite verkligare trummor än vanliga midi ljuden.. ska man kopiera in dem eller dra dem till EXS24 instrumentet eller vad? skulle vara hämst tacksam om någon stackare visste 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 hur öppnar man soundfontfiler i logic, ( jag vet att man gör det i EXS24, men det tycks inte fungera). vill ha lite verkligare trummor än vanliga midi ljuden.. ska man kopiera in dem eller dra dem till EXS24 instrumentet eller vad? skulle vara hämst tacksam om någon stackare visste 😱 Ja det vill jag också veta, hur gör man med EXSP24 (den i Logic Express)? Vet att det finns nåt som kallas "Sound Font convert" under options men hur får man med sin nedladdade sf i listan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EkenMusiX Posted November 7, 2005 Author Share Posted November 7, 2005 YYYEEESSSS jag klarade det,, gå in i sample instruments utanför logic, ( precis innan) och sedan lägger du till den nerladdade filen där. Stänger logic och öppnar det igen och så vipps så finns den i EXS24 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piccazzo Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 (edited) EXSP24 (den i Logic Express) Tror inte att det går med EXSP24 ( Vilket står för EXS Player ) Däremot i EXS24 kan man skapa och redigera egna EXS:er .. Om det går så ska du I PC miljö lägga in dina GIGA , Soundfont filer i Sampler instruments mappen. Vilket ligger i samma mapp som logic. I MAC miljö Samma som ovan FAST Sampler instruments mappen ligger i Library/Application support/logic/Sampler instruments Edited November 7, 2005 by Piccazzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 EXSP24 (den i Logic Express) Tror inte att det går med EXSP24 ( Vilket står för EXS Player ) Däremot i EXS24 kan man skapa och redigera egna EXS:er .. Om det går så ska du I PC miljö lägga in dina GIGA , Soundfont filer i Sampler instruments mappen. Vilket ligger i samma mapp som logic. I MAC miljö Samma som ovan FAST Sampler instruments mappen ligger i Library/Application support/logic/Sampler instruments Jo det funkade även i EXSP24, iaf med NS kit free. Kom på själv hur man gjorde. Tack ändå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts