Siiiv Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 Hade tänkt att lägga vantarna på ett M-Audio Firewire Solo när jag av en händelse råkade komma in på den här sidan där det står att kortet"Fungerar med GarageBand, Logic Express och Logic Pro." Apple store Så nu är frågan, då jag använder Cubase och Reason kommer kortet att fungera med de programmen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mornel Posted November 2, 2005 Share Posted November 2, 2005 Absolut! Apple nämner enbart att kortet fungerar med sina egna produkter. Det är dock kompatibelt med både Reason och Cubase, samt alla andra sequencers och ljudprogram du kan komma på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siiiv Posted November 3, 2005 Author Share Posted November 3, 2005 Bra, det var det jag misstänkte, att de bara ville lura in mig på macvillovägar Tack för hjälpen. Är kortet något att ha då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 Hej! Jag tycker det var riktigt bra... sett till priset! Tycker kanske inte att det egentligen skiljer något emellan ljudkort i samma prisklass men av det jag hört har inget varit bättre än M-Audio FW-Solo till samma pris! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mornel Posted November 3, 2005 Share Posted November 3, 2005 Jag har ingen erfarenhet av FW Solo. Har upplevt att macdrivrutinerna till M-Audios FW410 inte var ultimata, men det bör inte vara något stort problem, om det ens är samma sak med FW Solo, och detta inte har ordnats på de åtta månader som gått sedan jag testade kortet senast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BburnerR Posted November 7, 2005 Share Posted November 7, 2005 använder m-audio firewire audiophile utan problem... ligger i samma prisklass som solo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
contagion Posted November 22, 2005 Share Posted November 22, 2005 Jag har planer på att införskaffa ett exemplar av det här.. Min fråga är följande: Om jag vill spela in flera kanaler samtidigt så bör jag till och börja med ha ett mixerbord? Kopplar man sedan detta genom Tele-ingångarna i Ljudkortet? Enligt vad jag har förstått finns det inga RCA-ingångar? Hur får man sedan dessa kanaler att lägga sig i olika spår inne i datorn? Jag har inte riktigt greppat hur detta går till, använder man flera ingångar till från mixern till ljudkortet eller finns det bara möjlighet att få igenom det med två vanliga ingångar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts