Jump to content
Annons

M-Audio Firewire Solo + Cubase

Siiiv

Recommended Posts

Hade tänkt att lägga vantarna på ett M-Audio Firewire Solo när jag av en händelse råkade komma in på den här sidan där det står att kortet"Fungerar med GarageBand, Logic Express och Logic Pro."

Apple store

Så nu är frågan, då jag använder Cubase och Reason kommer kortet att fungera med de programmen?

Annons

Absolut! Apple nämner enbart att kortet fungerar med sina egna produkter. Det är dock kompatibelt med både Reason och Cubase, samt alla andra sequencers och ljudprogram du kan komma på.

Hej!

Jag tycker det var riktigt bra... sett till priset! Tycker kanske inte att det egentligen skiljer något emellan ljudkort

i samma prisklass men av det jag hört har inget varit bättre än M-Audio FW-Solo till samma pris!

Jag har ingen erfarenhet av FW Solo. Har upplevt att macdrivrutinerna till M-Audios FW410 inte var ultimata, men det bör inte vara något stort problem, om det ens är samma sak med FW Solo, och detta inte har ordnats på de åtta månader som gått sedan jag testade kortet senast.

• 3 weeks later...

Jag har planer på att införskaffa ett exemplar av det här..

Min fråga är följande:

Om jag vill spela in flera kanaler samtidigt så bör jag till och börja med ha ett mixerbord? Kopplar man sedan detta genom Tele-ingångarna i Ljudkortet? Enligt vad jag har förstått finns det inga RCA-ingångar? Hur får man sedan dessa kanaler att lägga sig i olika spår inne i datorn? Jag har inte riktigt greppat hur detta går till, använder man flera ingångar till från mixern till ljudkortet eller finns det bara möjlighet att få igenom det med två vanliga ingångar?