Jump to content
Annons

Hur permanent deletar man ej använda filer?


Joey

Recommended Posts

Hej,

Jag vet att frågan har kommit upp på forumet tidigare, men jag kan inte hitta den via sökmotorn, tyvärr.

Så frågan lyder: Hur tar man bort (permanent) de filer som man har spelat in men inte använder sig av i sitt projekt. Jag har grymt mycket filer i burken, men jag vet inte riktigt vilka som jag ska spara/ha kvar.

/Joey

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I logic:

Gå in i fönstret "audiofiles", eller "audiofile window", eller vad det heter (under Audio-menyn tror jag man hittar det)

Välj "select unused" eller något liknande, i någon meny i detta fönster

och i samma meny eller någon annan (fortfarande i "audiofiles"-fönstret) finns det sedan olika alternativ....varav ett av dom är att markerade filer deletas totalt, ett annat är att dom bara tas bort ur projektet....osv...

jobbar du med Cubase har jag för mig att man måste in i något som kallas "Audiopool" eller nåt....!? Finns andra som kand et bättra än jag.... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar göra så att jag sparar projektet till en ny mapp ("file" - "save project to new folder" eller nåt sånt) då kan du välja att ta bort ej använda filer och att ta bort de delar av filerna som du klippt bort också. Sen slänger man bara den gamla mappen. Men då måste du ju iofs ha lite utrymme att spara den nya mappen på. Smidigt som tusan dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Debree! Men det knepet visste jag redan. Jag har dock för mig att man kan göra det på ngt smidigare sätt inom ett och samma projekt.

Jag har tidigare provat att man tar bort allt i 'trash', men jag är inte säker på att det verkligen tar bort allt.

/Joey

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...