Jump to content
Annons

the world is gone


Arete

det vanliga:  

5 röster

  1. 1. det vanliga:

    • Kul idé, inte så bra utförande
      0
    • Gillar nog sång man hör bättre...
      1
    • Kan nog bli fin med lite mer jobb
      1
    • Gillar den som fan!
      1
    • Jag har sagt det förr, sov på natten istället!
      0
    • Ingen direkt åsikt..
      1


Recommended Posts

* LÅTNAMN:the world is gone

* ARTIST/GRUPP: Arete

* GENRE: electro/pop

* LÅTLÄNGD: 4:32

* KOMPOSITÖR: Mattias Andersson

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5.5mb

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK: the world is gone

edit: och version 2:

the world is gone (v2)

Nattsuddat inatt igen :-)

Ut kom nån sorts blandning av pop och electro sjungen i extrem drunken style (sluddrar fram texten som en apfull människa). Blev skönt på något udda sätt i mina öron... men sjunger det i era? ;-)

Alla kommentarer som vanligt varmt uppskattade, ris som ros :-)

Redigerat av Arete
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nja, hör inte riktigt texten och den ena rösten låter som någon som har ont i magen!? 🥰

Prova lite dist i stället ...

Ljudet och slingan på slutet gillar jag grymt, utveckla gärna den lite mer ... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Arete 😄 ..här låter det rejält med tendens till David Sylvian o hans klasiska ångestladdade trumpetljud som du har försökt fånga..riktigt bra Arete..det som jag tycker du skall göra är att tona ner trummorna som kör igång från början..eller ta bort dem!..här har du fångat ångesten i våra liv..o du har gjort det bra..tom mycket bra! Fortsätt! Jag väntar förväntansfullt!

Link to comment
Dela på andra sajter

@ifransson: Det hela är insjunget så texten inte ska vara hörbar :-)

Tror jag ska utvecka den där slingan på slutet lite (den som låter nästan som en gitarr).

@Falk: Har fått rekommendation från annat håll att förlänga låten och låta trummorna komma in mycket senare. Helt enkelt låta den bygga upp stämning under en längre tid. Kul att du fångar ångesten, det var intressant att försöka fånga en känsla med rösten istället för att beskriva den med ord :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har filat lite lätt på den. Förlängt med lite ambiensljud i början, lite mer småändringar i trummorna, lite lätta ändringar på trummornas ljud. Och säkert mer saker som jag glömt nu ;-)

the world is gone (v2)

@demomannen: Aldrig i livet :-P Mycket roligare att göra trasmattor än att göra finlir med siden..

Link to comment
Dela på andra sajter

Allvarligt,

Håller med demomannen, trumljuden är inte intressanta nog, lite för mycket kick. Skulle vara ballt med lite trioler oxå.

Lyssningstips: Everything but the girl - från albumet Walking wounded- låtarna "Walking wounded" och "Before Today" har riktigt snygga och coola trumprogrammeringar.

Latja lite med skumma delay och panoreringar på voxen och försök att hitta lite dynamik, strypa grejjer ibland och låta andra komma fram.

Gillar nog 1:an bättre än ver.2

Link to comment
Dela på andra sajter

Har filat lite lätt på den. Förlängt med lite ambiensljud i början, lite mer småändringar i trummorna, lite lätta ändringar på trummornas ljud. Och säkert mer saker som jag glömt nu ;-)

the world is gone (v2)

@demomannen: Aldrig i livet :-P Mycket roligare att göra trasmattor än att göra finlir med siden..

Om Arete 🙂 ..mycket bra..klara David Sylvian-influenser 😲 ..men vad i all sin dar är det du gör med trummorna!?!? 🙂 ..ta bort dem!..o lägg på mer ambient eller ngn trumpet a la Sylvian..förstår inte varför du envisas med trummorna..de slår sönder låten för mig iaf 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...