Jejje Postat 25 oktober 2005 Postat 25 oktober 2005 HallÄ! Nu har jag Àntligen kommit till skott och registrerat mig. Har mest förut suttit och lÀst inlÀgg och lyssnat pÄ lÄtar och blivit irriterad pÄ att jag inte kunnat göra inlÀgg, men nu fÄr det vara slut pÄ den saken. Jag Àr relativt ny pÄ det hÀr med att göra musik pÄ datorer (har lirat bas i band förut) men jag har gett mig den pÄ att det ska gÄ. HÄller just nu pÄ med att göra synthpop-lÄtar (fast jag egentligen lyssnar mest uteslutande pÄ hÄrdrock i alla dess former) Kommer nog att behöva mycket hjÀlp med det tekniska. Vi hörs vidare ute pÄ forumet!
Lundin Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 DĂ„ har du sĂ€kert en hel del att svara pĂ„ i basfrĂ„gor, eller? đł Ăr det ungefĂ€r som Bas-belopp? ...*harkel* VĂ€lkommen hit jejje
Pluffo Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 HallĂ„! Nu har jag Ă€ntligen kommit till skott och registrerat mig. Har mest förut suttit och lĂ€st inlĂ€gg och lyssnat pĂ„ lĂ„tar och blivit irriterad pĂ„ att jag inte kunnat göra inlĂ€gg, men nu fĂ„r det vara slut pĂ„ den saken. đ Jag Ă€r relativt ny pĂ„ det hĂ€r med att göra musik pĂ„ datorer (har lirat bas i band förut) men jag har gett mig den pĂ„ att det ska gĂ„. HĂ„ller just nu pĂ„ med att göra synthpop-lĂ„tar (fast jag egentligen lyssnar mest uteslutande pĂ„ hĂ„rdrock i alla dess former) Kommer nog att behöva mycket hjĂ€lp med det tekniska. Vi hörs vidare ute pĂ„ forumet! Ăr det vem jag tror att det Ă€r? đ
Jejje Postat 26 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 26 oktober 2005 Det Ă€r det! Om du inte förvĂ€ntat dig Britney Spears förstĂ„s đ Vicken vacker bild du har đ
mornel Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 HallĂ„! Nu har jag Ă€ntligen kommit till skott och registrerat mig. Har mest förut suttit och lĂ€st inlĂ€gg och lyssnat pĂ„ lĂ„tar och blivit irriterad pĂ„ att jag inte kunnat göra inlĂ€gg, men nu fĂ„r det vara slut pĂ„ den saken. đ Jag Ă€r relativt ny pĂ„ det hĂ€r med att göra musik pĂ„ datorer (har lirat bas i band förut) men jag har gett mig den pĂ„ att det ska gĂ„. HĂ„ller just nu pĂ„ med att göra synthpop-lĂ„tar (fast jag egentligen lyssnar mest uteslutande pĂ„ hĂ„rdrock i alla dess former) Kommer nog att behöva mycket hjĂ€lp med det tekniska. Vi hörs vidare ute pĂ„ forumet! Ăr det vem jag tror att det Ă€r? đ ? VĂ€lkommen till forumet, Jejje!
Pluffo Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 Det Ă€r det! Om du inte förvĂ€ntat dig Britney Spears förstĂ„s đ Vicken vacker bild du har đ Britta Spjut Ă€r ingen jag skulle vilja se regga sig pĂ„ det hĂ€r forumet inte. VĂ€lkommen dĂ„! JodĂ„, sjĂ€lvklart Ă€r min bild snygg. Du borde ocksĂ„ skaffa dig en. Det Ă€r sĂ„ man fĂ„r "cred" ( som kidzen sĂ€ger ) hĂ€r pĂ„ forumet. ( Detta Ă€r alltsĂ„ min bror, för er som inte Ă€r synska )
djonas Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 NĂ€men tjenare!! Hoppas du kommer att trivas hĂ€r. Ser fram emot att fĂ„ höra dina alster. đ Mvh / djonas
Jejje Postat 26 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 26 oktober 2005 NĂ€men tjenare!!Hoppas du kommer att trivas hĂ€r. Ser fram emot att fĂ„ höra dina alster. đ Mvh / djonas HallĂ„! DĂ„ behöver jag hjĂ€lp med nĂ„got sĂ„ töntigt enkelt som att konvertera lĂ„tarna till MP3-format. Det kanske jag kan lĂ€sa om nĂ„gonstans pĂ„ forumet? Borde ju finnas nĂ„n annan som varit lika okunnig som jag!?
Jejje Postat 26 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 26 oktober 2005 Det Ă€r det! Om du inte förvĂ€ntat dig Britney Spears förstĂ„s đ Vicken vacker bild du har đ Britta Spjut Ă€r ingen jag skulle vilja se regga sig pĂ„ det hĂ€r forumet inte. VĂ€lkommen dĂ„! JodĂ„, sjĂ€lvklart Ă€r min bild snygg. Du borde ocksĂ„ skaffa dig en. Det Ă€r sĂ„ man fĂ„r "cred" ( som kidzen sĂ€ger ) hĂ€r pĂ„ forumet. ( Detta Ă€r alltsĂ„ min bror, för er som inte Ă€r synska ) Vem vet! Britta Spjut kanske har en hel del matnyttiga tips. SĂ„ mĂ„nga lĂ„tar som hon mĂ„ste ha skrivit under sin karriĂ€r đ
djonas Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 NĂ€men tjenare!!Hoppas du kommer att trivas hĂ€r. Ser fram emot att fĂ„ höra dina alster. đ Mvh / djonas HallĂ„! DĂ„ behöver jag hjĂ€lp med nĂ„got sĂ„ töntigt enkelt som att konvertera lĂ„tarna till MP3-format. Det kanske jag kan lĂ€sa om nĂ„gonstans pĂ„ forumet? Borde ju finnas nĂ„n annan som varit lika okunnig som jag!? AnvĂ€nder du Cubase kan du göra det dĂ€r. File -> export -> audio mixdown. VĂ€lj MP3 som format (givetvis stereo). Jag rekommenderar att du kodar i 160 kbit/s eller högre. Annars kan du ju kolla pĂ„ studios hemsida. Har för mig att dĂ€r ska finnas nĂ„t verktyg för MP3-kodning att ladda hem gratis. đ Mvh / djonas
Jejje Postat 26 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 26 oktober 2005 NĂ€men tjenare!!Hoppas du kommer att trivas hĂ€r. Ser fram emot att fĂ„ höra dina alster. đ Mvh / djonas HallĂ„! DĂ„ behöver jag hjĂ€lp med nĂ„got sĂ„ töntigt enkelt som att konvertera lĂ„tarna till MP3-format. Det kanske jag kan lĂ€sa om nĂ„gonstans pĂ„ forumet? Borde ju finnas nĂ„n annan som varit lika okunnig som jag!? AnvĂ€nder du Cubase kan du göra det dĂ€r. File -> export -> audio mixdown. VĂ€lj MP3 som format (givetvis stereo). Jag rekommenderar att du kodar i 160 kbit/s eller högre. Annars kan du ju kolla pĂ„ studios hemsida. Har för mig att dĂ€r ska finnas nĂ„t verktyg för MP3-kodning att ladda hem gratis. đ Mvh / djonas Tack sĂ„ mycket!
Pluffo Postat 26 oktober 2005 Postat 26 oktober 2005 NĂ€r kommer nĂ€sta alster upp för kritik dĂ„, sĂ„ att man kan fĂ„ vara lite hĂ€rligt partisk? đ
pwayne Postat 28 oktober 2005 Postat 28 oktober 2005 (redigerat) VĂ€lkommen in! (observera den diskreta referensen till Börje Ahlstedt i TV4:s Noll-rasism-reklam: VĂ€lkommen in!) Hur som helst allltsĂ„: Welcome! đ± Redigerat 28 oktober 2005 av pwayne
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.