Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallÄ!

Nu har jag Àntligen kommit till skott och registrerat mig. Har mest förut suttit och lÀst inlÀgg och lyssnat pÄ lÄtar och blivit irriterad pÄ att jag inte kunnat göra inlÀgg, men nu fÄr det vara slut pÄ den saken. :rolleyes: Jag Àr relativt ny pÄ det hÀr med att göra musik pÄ datorer (har lirat bas i band förut) men jag har gett mig den pÄ att det ska gÄ. HÄller just nu pÄ med att göra synthpop-lÄtar (fast jag egentligen lyssnar mest uteslutande pÄ hÄrdrock i alla dess former) Kommer nog att behöva mycket hjÀlp med det tekniska.

Vi hörs vidare ute pÄ forumet!

Annons
Postat
DĂ„ har du sĂ€kert en hel del att svara pĂ„ i basfrĂ„gor, eller? 😳

Är det ungefĂ€r som Bas-belopp?

...*harkel*

VĂ€lkommen hit jejje

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Hejsan och vÀlkommen!

Postat

Tjenare!

Postat
HallÄ!

Nu har jag Ă€ntligen kommit till skott och registrerat mig. Har mest förut suttit och lĂ€st inlĂ€gg och lyssnat pĂ„ lĂ„tar och blivit irriterad pĂ„ att jag inte kunnat göra inlĂ€gg, men nu fĂ„r det vara slut pĂ„ den saken. 😄 Jag Ă€r relativt ny pĂ„ det hĂ€r med att göra musik pĂ„ datorer (har lirat bas i band förut) men jag har gett mig den pĂ„ att det ska gĂ„. HĂ„ller just nu pĂ„ med att göra synthpop-lĂ„tar (fast jag egentligen lyssnar mest uteslutande pĂ„ hĂ„rdrock i alla dess former) Kommer nog att behöva mycket hjĂ€lp med det tekniska.

Är det vem jag tror att det Ă€r? 😄

Postat

Det Ă€r det! Om du inte förvĂ€ntat dig Britney Spears förstĂ„s 🙂 Vicken vacker bild du har 🙂

Postat
HallÄ!

Nu har jag Ă€ntligen kommit till skott och registrerat mig. Har mest förut suttit och lĂ€st inlĂ€gg och lyssnat pĂ„ lĂ„tar och blivit irriterad pĂ„ att jag inte kunnat göra inlĂ€gg, men nu fĂ„r det vara slut pĂ„ den saken. 😄  Jag Ă€r relativt ny pĂ„ det hĂ€r med att göra musik pĂ„ datorer (har lirat bas i band förut) men jag har gett mig den pĂ„ att det ska gĂ„. HĂ„ller just nu pĂ„ med att göra synthpop-lĂ„tar (fast jag egentligen lyssnar mest uteslutande pĂ„ hĂ„rdrock i alla dess former) Kommer nog att behöva mycket hjĂ€lp med det tekniska.

Är det vem jag tror att det Ă€r? 😉

?

VĂ€lkommen till forumet, Jejje!

Postat
Det Ă€r det! Om du inte förvĂ€ntat dig Britney Spears förstĂ„s 😄 Vicken vacker bild du har 😉

Britta Spjut Àr ingen jag skulle vilja se regga sig pÄ det hÀr forumet inte.

VÀlkommen dÄ!

JodÄ, sjÀlvklart Àr min bild snygg. Du borde ocksÄ skaffa dig en. Det Àr sÄ man fÄr "cred" ( som kidzen sÀger ) hÀr pÄ forumet.

( Detta Àr alltsÄ min bror, för er som inte Àr synska )

Postat

NĂ€men tjenare!!

Hoppas du kommer att trivas hĂ€r. Ser fram emot att fĂ„ höra dina alster. 😉

Mvh / djonas

Postat
NĂ€men tjenare!!

Mvh / djonas

HallÄ!

DÄ behöver jag hjÀlp med nÄgot sÄ töntigt enkelt som att konvertera lÄtarna till MP3-format. Det kanske jag kan lÀsa om nÄgonstans pÄ forumet? Borde ju finnas nÄn annan som varit lika okunnig som jag!?

Postat
Det Ă€r det! Om du inte förvĂ€ntat dig Britney Spears förstĂ„s 😉  Vicken vacker bild du har 🙂

Britta Spjut Àr ingen jag skulle vilja se regga sig pÄ det hÀr forumet inte.

VÀlkommen dÄ!

JodÄ, sjÀlvklart Àr min bild snygg. Du borde ocksÄ skaffa dig en. Det Àr sÄ man fÄr "cred" ( som kidzen sÀger ) hÀr pÄ forumet.

( Detta Àr alltsÄ min bror, för er som inte Àr synska )

Vem vet! Britta Spjut kanske har en hel del matnyttiga tips. SĂ„ mĂ„nga lĂ„tar som hon mĂ„ste ha skrivit under sin karriĂ€r 😆

Postat
NĂ€men tjenare!!

Mvh / djonas

HallÄ!

DÄ behöver jag hjÀlp med nÄgot sÄ töntigt enkelt som att konvertera lÄtarna till MP3-format. Det kanske jag kan lÀsa om nÄgonstans pÄ forumet? Borde ju finnas nÄn annan som varit lika okunnig som jag!?

AnvÀnder du Cubase kan du göra det dÀr.

File -> export -> audio mixdown. VÀlj MP3 som format (givetvis stereo). Jag rekommenderar att du kodar i 160 kbit/s eller högre.

Annars kan du ju kolla pĂ„ studios hemsida. Har för mig att dĂ€r ska finnas nĂ„t verktyg för MP3-kodning att ladda hem gratis. 🙂

Mvh / djonas

Postat
NĂ€men tjenare!!

Mvh / djonas

HallÄ!

AnvÀnder du Cubase kan du göra det dÀr.

File -> export -> audio mixdown. VÀlj MP3 som format (givetvis stereo). Jag rekommenderar att du kodar i 160 kbit/s eller högre.

Annars kan du ju kolla pĂ„ studios hemsida. Har för mig att dĂ€r ska finnas nĂ„t verktyg för MP3-kodning att ladda hem gratis. 🙂

Mvh / djonas

Tack sÄ mycket!

Postat

NĂ€r kommer nĂ€sta alster upp för kritik dĂ„, sĂ„ att man kan fĂ„ vara lite hĂ€rligt partisk? 😉

Postat (redigerat)

VĂ€lkommen in!

(observera den diskreta referensen till Börje Ahlstedt i TV4:s Noll-rasism-reklam: VÀlkommen in!)

Hur som helst allltsÄ:

Welcome! đŸ˜±

Redigerat av pwayne
  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.