Jump to content
Annons

Stevie Wonders nya!

The Edge

Recommended Posts

Annons

Plattan heter "A time to love".

Låten "So what the fuss" har väl spelats lite då och då i radio. Helt ok låt som Prince och En Vogue hjälper till på.

Jag har inte hört resten av plattan. Jag läste nånstans att det var den bästa han släppt på länge. Å andra sidan har han inte släppt nåt på länge. 😱

Jag har inte hört resten av plattan. Jag läste nånstans att det var den bästa han släppt på länge. Å andra sidan har han inte släppt nåt på länge. 😱

nej, det var väl 10 år sedan eller något sånt.

Jag hörde "so what's the fuss" eller vad den heter när stevie var här sist och spelade live. Måste erkänna att jag upplevde den som lite löjlig, men jag väntar också med spänning på den kommande skivan. Det ska bli intressant och höra!

Guest Danny Cort

Den har snurrat här några dagar.

Jag tycker självklart att den är helt grym. Jag & Reason hade en lång diskussion inatt om den.

Det enda som inte känns helt Stevieish är att vissa låtar har en lite sådär George Michael-jazzig/gospelig/spiritual känsla, vilken kanske är en naturlig utveckling eftersom George Michael har haft en lite sådär Stevie-soulig känsla på flera låtar.

Visst, det var ganska exakt 10 år sen förra studiosläppet, som ju blev lite popigt. Här har Stevie helt klart hittat tillbaks till sin egna personliga känsla. Det enda jag kan tycka är trist är när stevie rnb-wailar över Dr.Dre-strings.

Varenda låt har helt överjävliga drums, samtliga trumspår programmerades först & spelades sen in av "riktig" batterist över det programmerade spåret. På sina ställen är det helt oemotståndligt svängigt (läs; otight).

Harmerna & texterna känner vi igen. & clavineten förstås.

Men vad ville vi ha egentligen?

En ny Music Of My Mind?

En ny Conversation Peace?

En ny In Square Circles?

Vi får iallafall en ny Stevie, fast ändå same old same old.

& Jag gillar det som fan.

Edited by Danny Cort