Jump to content
Annons

Letar efter elektroniska arpeggios!


Richie76

Recommended Posts

Annons

Vet inte riktigt vad du är ute efter (lyssnar inte på nämnda artister) men i många syntar som exempelvis Hypersonic och andra softsyntar så finns det färdiga arrpegiovarianter, där du kan välja sound och hur arpeggiot skall köra ex. tre eller två oktaver , upp eller ner osv. Sedan finns det säkert arpeggio.pluggar som kan styra andra syntpluggar också....

Vet inte om det var nån hjälp..... 🙂

edit: stavning

Redigerat av pwayne
Link to comment
Dela på andra sajter

Finns som sagt arpeggiatorer i många (både hård- och mjukvaru-) synthar.

Finns även separata arpeggiator-VSTs, t.ex. tipsades det om en gratis-variant i ett nummer av Studio för ett tag sedan...

P.S. Det brukar förresten räcka med att fråga en gång...

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm det kan nog vara svårt att hitta ett färdigt som dessutom innehåller rätt noter till din låt.

SÅ jobbigt är det inte att knåpa ihop själv. 🥰

Håller med dedacia till 100, där. Gör det själv, så blir det ju enklare att justera sen också. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. jag håller med dig om att det kan vara kanon att få en basgång eller liknande där du slår in ett ackord exempelvis och datorn själv fixar och trixar fram ett bra basljud.. om inte annat så kanske du får schysst inspiration till en ny låt? attman tar hjälp av datorn tyder inte att att du är fantasilös, utan snarare att du är öppen för nya synvinklar..

Kan inte hålla med svaren du fått om att programmet inte vet vilka noter din låt innehåller.. de lägger du ju in som midispår såklart...

blir lätt enkelspårigt om man inte testar sig fram.. Vad använder du för program? Cubase har ju ett Arpeggio inlagt... Funkade för mig när jag körde Cubase.. sen styr du din mjukvarusynt till arpeggiot.. så kommer du säkert ha nytta av det.. (Peronligen saknar jag det svinmkt i Pro Tools som jag kör nu)

Och hittar du något annat bra sätt.. typ en mjukvarusynt, så hlr görna av dig med ett PM elle rnåt.. jag är svinsugen på ett arpeggio..

Redigerat av Pusa
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...