Guest fnoske Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Jag är på jakt efter någon plugg med vanliga stämmor på kyrkorgel typ principal, gedackt, någon rörstämma och så. Är det någon som vet om det finns? MVH Fredrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dannepop Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Ja jag vill oxå veta!! Danne/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pusa Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Jag är på jakt efter någon plugg med vanliga stämmor på kyrkorgel typ principal, gedackt, någon rörstämma och så. Är det någon som vet om det finns?MVH Fredrik Jag kör sampletank 2 XL.. de har en massa sköna orglar att välja mellan, bl a kyrkorglar som du eftersöker.. Där får du ju dessutom en MASSA andra ljud och instrument.. Jag vet inte hur LE versionen har med orglar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majken Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Ett tips är att köra med gratispluggen SFZ och leta reda på lite soundfonts med dylika ljud. Vill minnas att det skall finnas ett par som är riktigt bra och riktigt gratis 🙂 /Majken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Här är en ganska bra soundfont: http://www.basquin.freesurf.fr/jeuxdorgues/ 😳 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fnoske Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Tack för tipsen!! Jag har inte hunnit testa ännu men det ser ju bra ut. Vilket bra forum det här är! 😄 /Fredrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts