Jump to content
Annons

RĂ€dda signeringen


aka_Basse

Recommended Posts

Har ett litet problem...

Fick guran signerad av steve vai hĂ€romdan, och otaktiskt sĂ„ bad jag honom signera pĂ„ plektrumskyddet. Snyggt som fan blev det, men mag mĂ€rkte nĂ€r jag lirade idag att det redan börjar suddas ut (har knappt börjat, men det kommer ju förstöras ganska duktigt om jag fortsĂ€tter 😆 ) sĂ„Ă„Ă„Ă„, vad gör man?

finns det nÄt sorts plastskydd man kan typ stryka pÄ eller sÄ? Har ni nÄgra idéer?

sign.jpg

Redigerat av aka_Basse
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
Har ett litet problem...

Fick guran signerad av steve vai hĂ€romdan, och otaktiskt sĂ„ bad jag honom signera pĂ„ plektrumskyddet. Snyggt som fan blev det, men mag mĂ€rkte nĂ€r jag lirade idag att det redan börjar suddas ut (har knappt börjat, men det kommer ju förstöras ganska duktigt om jag fortsĂ€tter 😼 ) sĂ„Ă„Ă„Ă„, vad gör man?

finns det nÄt sorts plastskydd man kan typ stryka pÄ eller sÄ? Har ni nÄgra idéer?

sign.jpg

Sett plasttejp över? kanske 2-3 lager, och förstĂ€rk med tejp 🙁

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)
GĂ„ till Panduro sĂ„ har de sĂ€kert nĂ„t lack du kan stryka pÄ  🙁

Haha ja det Àr ju en idé, frÄgan Àr ifall det inte ser konstigt och ojÀmnt ut nÀr man har gjort det...

Sett plasttejp över? kanske 2-3 lager, och förstÀrk med tejp

haha det lÀr ju iallfall synas rÀtt duktigt att man har varit framme

Byt ut det och spara tills du ska krÀnga guran.

hehe nja assĂ„ det Ă€r bara för personligt vĂ€rde den sitter dĂ€r 😼

vill kunna lira pÄ den med autografen dÀr samtidigt

tack för förslagen, nÄn annan som har nÄn strÄlande idé?

Redigerat av aka_Basse
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Klarlack Àr genomskinlig. Tror det finns en matt variant. Dom sÀljs i biltillbehörsbutiker och liknande stÀllen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Försök hitta en klarlack av expoxytyp.. Den blöter inte upp tushet heller. Men testa pÄ nÄt annat plastföremÄl med tushtext pÄ först..

Alternativt.. Skaffa tunn genomskinlig plexiglas att fÀsta över pletrumskyddet.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Fast du ska vĂ€l inte vara nĂ„n Vai-wannabe.... 😼

Har du den pÄ kommer folk bara tÀnka att "-'int fan spelar han ens i likhet med Vai, va nördigt".

Den enda anledning jag kan tÀnka mig att ha hans autograf pÄ guran Àr nÀr jag ska sÀlja den. Det borde inbringa nÄgra kronor mer för plankan (kanske).

Edit: Om du vill sÄ kan jag signera ditt ersÀttningsskydd

/H

Redigerat av Procedomani
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Risken finns att lacken löser upp tuschet.

Kolla först som sagt.

Annars finns det flytande, vattenlöslig plast att mÄla pÄ.

Kanske en idé?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Edit: Om du vill sÄ kan jag signera ditt ersÀttningsskydd

haha faan va sjysst!! 😼

Nee men det fĂ„r ju nĂ€stan bli till att köpa nytt plektrumskydd... jag lĂ€r nog aldrig sĂ€lja gitarren, men nĂ€r man blir pensionĂ€r kan man byta tillbaka och hĂ€nga upp den pĂ„ vĂ€ggen och skryta lite 🙁

Fan kommer inte klara att inte spela pÄ den tills jag köpt nytt, gaaah!!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

Nu har jag vart och köpt klarlackspray och provat lite pÄ nÄgra cdskivor jag kladdat med permanentpenna pÄ...

pÄ vissa smetades texten ut lite, men pÄ andra blev det rÀtt ok, beroende pÄ hur man sprayar

VĂ„gar man spraya plektrumskyddet?? 🙂

edit: Kommer lacken att gulna? "alcro servalack spray, högbland, klarlack"

Redigerat av aka_Basse
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Lack brukar oftast gulna vid tjocka lager. Kör hellre flera gÄnger tunnt tunnt. FÄr du blÄsor pÄ lagret sÄ ta ultasupertunnt slippapper (180-200 kanske?!?!) och sudda försiktigt ut dom innan nÀsta lager.

Men annars; det Ă€r ju bara Vai's autograf, inte sĂ„ noga. Hade det dĂ€remot varit Lasse Berghagens dĂ„ hade jag rekommenderat dig att gĂ„ till en lackeringsfirma. â˜ș

/H

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

aka Basse! Vad hÀftigt!! Han var pÄ jam idag va? TyvÀrr han jag inte dit, eftersom jag skulle jobba. Men det bÀsta tipset kan jag bidra med!

NÀr man skriver ut pÄ cd-r och dvd-r med blÀckstrÄleskrivare, sÄ finns det en del sprayer man kan spraya pÄ dessa skivor för sÀkerhets skull sÄ att de inte ska smeta vid ett senare tillfÀlle, om det kommer typ nÄgon vÀta pÄ skivorna nÄgon gÄng. Jag tror bestÀmt att ett sÄdant spray kan vara idé att bestÀlla pÄ NÀtet nÄnstans. Sök i google pÄ "Printable cdr", sÄ kan du nog hitta nÄgot företag som sÀljer dylika sprayburkar. Jag har aldrig sjÀlv provat sÄ jag kan inte garantera nÄgot, men frÄga företaget du hittar.

😆

:musik

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Klarlack till bilar mÄste vara det bÀsta. Det mesta pÄ bilar Àr ju plast och det fungerar ju.

Njaaaaeeee! Det mesta pÄ bilar Àr ju trots allt plÄt. Och man lackar inte plÄt och plast pÄ samma sÀtt. Det Àr lite krÄngligare att lacka plast.

/H

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...