slaptap Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 (redigerat) Fixa det snyggaste trumsolot!!! Upp till bevis nu!!! Alla ni trummisar med stockar i hĂ€nderna...hĂ€r har ni chansen att bevisa att "gammal Ă€r Ă€ldst". Alla ni "ex-trummisar" som slĂ€ppt stockarna och konverterat till mus och/eller keybord...hĂ€r har ni chansen att bevisa att det blir lika bra om inte bĂ€ttre. Alla vi övriga som inte har trummor som "main instrument" fĂ„r chansen att visa att vi stĂ„r oss vĂ€l i konkurrensen gentemot "skinnbankarna" genom att "klicka med musen". Förslag pĂ„ regler: Program valfritt. Inspelningsmetod valfri. Stil/Genre/Tempo valfritt. Samplingar/ljudbanker/trummor valfritt. LĂ„tlĂ€ngd max 2min varav minst 1min trumsolo (sĂ„ att trummorna fĂ„r ett "sammanhang" i en lĂ„t med ett intro och ett outro...). Efter festivalen slut mĂ„ste alla deltagare uppge (i korta ordalag) hur han/hon har gĂ„tt tillvĂ€ga och vilka program/samplingar/trummor som anvĂ€nts (behöver dock inte avslöja egna knep&trix). PĂ„ detta sĂ€tt fĂ„r vi samtidigt vĂ€ldigt mycket information. Synpunkter, förslag och intresseanmĂ€lan görs i denna trĂ„d fram till den 16/10. Deadline för inlĂ€mning av bidrag 23/10 (PMa mig), mp3 192kbps Mvh/slaptap ------------------------- anmĂ€lda/intresserade: slaptap djonas Vallhagen addic59 One night in The Trance mornel Bunga tamadrummer dede Pluffo đ Redigerat 5 december 2005 av slaptap
slaptap Postat 5 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 5 oktober 2005 BUMP!!! VAKNA NU!!! Hög tid att visa alla som frĂ„gar "vilka samplingar ska jag anvĂ€nda" respektive "hur programmerar jag trummor bĂ€st" etc etc hur det kan lĂ„ta. đ
Pazo Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 haha! Skitbra ide! Synd bara att jag inte har nĂ„gra trummor vĂ€rdiga att micka, eller nĂ„nstans att göra det heller đ...sĂ„ jag Ă€r inte med!! đź
Eternal Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 LÄter jÀttekul! Jag tÀnker sjÀlv inte medverka dÄ jag varken kan programmera eller banka skinn! Men det skall bli kul att höra era resultat!
slaptap Postat 5 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 5 oktober 2005 (redigerat) ...synd bara att jag inte har nĂ„gra trummor vĂ€rdiga att micka... Du programmerar vĂ€l ocksĂ„, eller...? đ Redigerat 7 oktober 2005 av slaptap
slaptap Postat 5 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 5 oktober 2005 (redigerat) Men det skall bli kul att höra era resultat! ...om det finns nĂ„got intresse för det hĂ€r vill sĂ€ga... đ Redigerat 5 oktober 2005 av slaptap
djonas Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 (redigerat) Jag Ă€r pĂ„!! đ Edit: ...antar att du har tĂ€nkt att denna festival skall vara avklarad före Julstudiofestivalens lyssning/röstning drar igĂ„ng? đł Redigerat 5 oktober 2005 av djonas
slaptap Postat 6 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 6 oktober 2005 Jag Ă€r pĂ„!! đ Edit: ...antar att du har tĂ€nkt att denna festival skall vara avklarad före Julstudiofestivalens lyssning/röstning drar igĂ„ng? đ Trevligt djonas đ Hade faktiskt missat Julstudiofestivalen trĂ„d fullstĂ€ndigt sĂ„ tack för pĂ„pekandet. Vi siktar pĂ„ att ha Pro Drum Festivalen avklarad INNAN 15/11. đ
slaptap Postat 6 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 6 oktober 2005 Eh, inte för sĂ„ men Ă€r vi bara 2 av 5143 registrerade medlemmar som anvĂ€nder trummor i vĂ„r musik??? đđđ
Eternal Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 Eh, inte för sĂ„ men Ă€r vi bara 2 av 5143 registrerade medlemmar som anvĂ€nder trummor i vĂ„r musik??? đ±đ Jag anvĂ€nder trummor men inte sĂ„ bra... Och absolut inte nĂ€r det kommer till trummsolon!
One night in The Trance Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 Hej, om nÄgon anvÀnda MIDI dÄ? skulle ni höra skillnad? Àr det inte fusk dÄ?
Linus Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 Eh, inte för sĂ„ men Ă€r vi bara 2 av 5143 registrerade medlemmar som anvĂ€nder trummor i vĂ„r musik??? đ±đ Jag Ă€r trummis, men mina lĂ„tar brukar faktiskt vara utan trumsolo... đ
slaptap Postat 6 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 6 oktober 2005 Hej, om nĂ„gon anvĂ€nda MIDI dĂ„? Program valfritt. Inspelningsmetod valfri. Samplingar/ljudbanker/trummor etc valfritt. đźskulle ni höra skillnad? Troligtvis inte. đźĂ€r det inte fusk dĂ„? đ Nope. đ Ăr du pĂ„?
One night in The Trance Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 Hej, om nĂ„gon anvĂ€nda MIDI dĂ„? Program valfritt. Inspelningsmetod valfri. Samplingar/ljudbanker/trummor etc valfritt. đskulle ni höra skillnad? Troligtvis inte. đźĂ€r det inte fusk dĂ„? đ Nope. đ Ăr du pĂ„? TACk för svar đź , en till frĂ„ga, jag har lĂ€s regel men fatta inte 100%, Ă€r det bara trommor hela 2 min, kan man har ocksĂ„ synt , bass, effek m m, ???
slaptap Postat 6 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 6 oktober 2005 ...Ă€r det bara trommor hela 2 min, kan man har ocksĂ„ synt , bass, effek m m, ???... Var kanske lite otydlig i formuleringen om förslag till regler.đź Du fĂ„r gĂ€rna ha andra instrument med (inget mĂ„ste, men lĂ„ter ju bĂ€ttre) bĂ„de före och efter trumsolot, men under trumsolot Ă€r det enbart trummor som gĂ€ller. Och trumsolot ska vara MINST en minut, hela lĂ„ten MAX 2 minuter. đ
mornel Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 Ska trummorna lÄta akustiskt/klassiskt rockmusikrealistiska eller fÄr man göra trumsolon a là Venetian Snares?
One night in The Trance Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 ...Ă€r det bara trommor hela 2 min, kan man har ocksĂ„ synt , bass, effek m m, ???... Var kanske lite otydlig i formuleringen om förslag till regler.đ Du fĂ„r gĂ€rna ha andra instrument med (inget mĂ„ste, men lĂ„ter ju bĂ€ttre) bĂ„de före och efter trumsolot, men under trumsolot Ă€r det enbart trummor som gĂ€ller. Och trumsolot ska vara MINST en minut, hela lĂ„ten MAX 2 minuter. đ đ tack!! ok jag anmĂ€la mig ocksĂ„,
slaptap Postat 6 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 6 oktober 2005 Ska trummorna lĂ„ta akustiskt/klassiskt rockmusikrealistiska eller fĂ„r man göra trumsolon a lĂ Venetian Snares? Stil/Genre/Tempo valfritt. Samplingar/ljudbanker/trummor valfritt.đ
mornel Postat 6 oktober 2005 Postat 6 oktober 2005 Ska trummorna lĂ„ta akustiskt/klassiskt rockmusikrealistiska eller fĂ„r man göra trumsolon a lĂ Venetian Snares? Stil/Genre/Tempo valfritt. Samplingar/ljudbanker/trummor valfritt. Vad roligt, dĂ„ kanske jag Ă€r med đ
Gote Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 đ Vore kul men jag har bara knackat i typ tvĂ„ veckor totalt men om vi sĂ€tter en deadline till 2007 nĂ„gon gĂ„ng sĂ„ Ă€r jag med đ Samma hĂ€r! Dessutom vill jag gĂ€rna hinna lĂ€sa nĂ€sta nummer av Studio innan jag ger mig in i nĂ„t sĂ„nt hĂ€r... đ
sounden Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 !dÄ lÀgger jag ner mitt intresse om man fÄr "programmera" trumsolot! Tack för mig!
slaptap Postat 7 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 7 oktober 2005 !dĂ„ lĂ€gger jag ner mitt intresse om man fĂ„r "programmera" trumsolot! Tack för mig! PMat dig đ
Bunga Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 Tja vafan, man skulle vĂ€l kunna se om man lyckas peta ihop nĂ„t đ
tamadrummer Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 Jag blir med. akustiska trummor o stockar. En frĂ„ga: hur fĂ„r jag "lagt ut" materialet ? ( pĂ„ nettet altsĂ„ ) Skitkul ide đ
slaptap Postat 7 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 7 oktober 2005 En frĂ„ga: hur fĂ„r jag "lagt ut" materialet ? ( pĂ„ nettet altsĂ„ ) Fixar vi via msn, YouSendtIt eller liknande... đ
dede Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 Trumsolo pĂ„ en minut!!!!!!!!!! Herregud. Ja, jag gör ett försök! Usch, fan ta dig Slaptap! đ
slaptap Postat 7 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 7 oktober 2005 Usch, fan ta dig Slaptap! đČđ±đ±
dede Postat 7 oktober 2005 Postat 7 oktober 2005 (redigerat) Usch, fan ta dig Slaptap! đ đđđđđ GĂ„ nu och dissa eller vad du vill mitt samarbetete med Vallhagen(=efterslĂ€ntrarna till metallfestivalen). I forum demoinspelningar, medan jag försöker förstĂ„ flamenco. Om jag fĂ„r datan pĂ„ fötter. Verkar lovande ikvĂ€ll. Eftererlyst/efterlyser dina kommentarer.! đđ Redigerat 7 oktober 2005 av dede
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.