Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Fixa det snyggaste trumsolot!!! Upp till bevis nu!!!

Alla ni trummisar med stockar i hÀnderna...hÀr har ni chansen att bevisa att "gammal Àr Àldst".

Alla ni "ex-trummisar" som slÀppt stockarna och konverterat till mus och/eller keybord...hÀr har ni chansen att bevisa att det blir lika bra om inte bÀttre.

Alla vi övriga som inte har trummor som "main instrument" fÄr chansen att visa att vi stÄr oss vÀl i konkurrensen gentemot "skinnbankarna" genom att "klicka med musen".

Förslag pÄ regler:

Program valfritt.

Inspelningsmetod valfri.

Stil/Genre/Tempo valfritt.

Samplingar/ljudbanker/trummor valfritt.

LÄtlÀngd max 2min varav minst 1min trumsolo (sÄ att trummorna fÄr ett "sammanhang" i en lÄt med ett intro och ett outro...).

Efter festivalen slut mÄste alla deltagare uppge (i korta ordalag) hur han/hon har gÄtt tillvÀga och vilka program/samplingar/trummor som anvÀnts (behöver dock inte avslöja egna knep&trix). PÄ detta sÀtt fÄr vi samtidigt vÀldigt mycket information.

Synpunkter, förslag och intresseanmÀlan görs i denna trÄd fram till den 16/10.

Deadline för inlÀmning av bidrag 23/10 (PMa mig), mp3 192kbps

Mvh/slaptap

-------------------------

anmÀlda/intresserade:

slaptap

djonas

Vallhagen

addic59

One night in The Trance

mornel

Bunga

tamadrummer

dede

Pluffo 😉

Redigerat av slaptap
Annons
Postat

BUMP!!! VAKNA NU!!!

Hög tid att visa alla som frĂ„gar "vilka samplingar ska jag anvĂ€nda" respektive "hur programmerar jag trummor bĂ€st" etc etc hur det kan lĂ„ta. 😉

Postat

LÄter jÀttekul! Jag tÀnker sjÀlv inte medverka dÄ jag varken kan programmera eller banka skinn! Men det skall bli kul att höra era resultat!

Postat (redigerat)
...synd bara att jag inte har nÄgra trummor vÀrdiga att micka...

Du programmerar vĂ€l ocksĂ„, eller...? 🙂

Redigerat av slaptap
Postat (redigerat)
Men det skall bli kul att höra era resultat!

...om det finns nĂ„got intresse för det hĂ€r vill sĂ€ga... 😉

Redigerat av slaptap
Postat (redigerat)

Jag Ă€r pĂ„!! 😄

Edit: ...antar att du har tĂ€nkt att denna festival skall vara avklarad före Julstudiofestivalens lyssning/röstning drar igĂ„ng? 😳

Redigerat av djonas
Postat
Jag Ă€r pĂ„!! 🙂

Edit: ...antar att du har tĂ€nkt att denna festival skall vara avklarad före Julstudiofestivalens lyssning/röstning drar igĂ„ng? 😆

Trevligt djonas 🙂

Hade faktiskt missat Julstudiofestivalen trĂ„d fullstĂ€ndigt sĂ„ tack för pĂ„pekandet. Vi siktar pĂ„ att ha Pro Drum Festivalen avklarad INNAN 15/11. 🙂

Postat

Eh, inte för sĂ„ men Ă€r vi bara 2 av 5143 registrerade medlemmar som anvĂ€nder trummor i vĂ„r musik??? 🙂🙁😄

Postat
Eh, inte för sĂ„ men Ă€r vi bara 2 av 5143 registrerade medlemmar som anvĂ€nder trummor i vĂ„r musik??? :rolleyes:đŸ˜±đŸ˜›

Jag anvÀnder trummor men inte sÄ bra... Och absolut inte nÀr det kommer till trummsolon!

Postat
Eh, inte för sĂ„ men Ă€r vi bara 2 av 5143 registrerade medlemmar som anvĂ€nder trummor i vĂ„r musik??? :rolleyes:đŸ˜±đŸ˜›

Jag Ă€r trummis, men mina lĂ„tar brukar faktiskt vara utan trumsolo... 🙁

Postat
Hej,  om nÄgon anvÀnda MIDI dÄ?
Program valfritt. Inspelningsmetod valfri. Samplingar/ljudbanker/trummor etc valfritt. 😼
skulle ni höra skillnad?
Troligtvis inte. 😼
Ă€r det inte fusk dĂ„? 😆
Nope. 🙂

Är du pĂ„?

Postat
Hej,  om nÄgon anvÀnda MIDI dÄ?
Program valfritt. Inspelningsmetod valfri. Samplingar/ljudbanker/trummor etc valfritt. 🙂
skulle ni höra skillnad?
Troligtvis inte. 😼
Ă€r det inte fusk dĂ„? 😆
Nope. 🙁

Är du pĂ„?

TACk för svar 😼 , en till frĂ„ga, jag har lĂ€s regel men fatta inte 100%, Ă€r det bara trommor hela 2 min, kan man har ocksĂ„ synt , bass, effek m m, ???

Postat
...Àr det bara trommor hela 2 min,  kan man har ocksÄ synt , bass, effek m m,  ???...

Var kanske lite otydlig i formuleringen om förslag till regler.😼 Du fĂ„r gĂ€rna ha andra instrument med (inget mĂ„ste, men lĂ„ter ju bĂ€ttre) bĂ„de före och efter trumsolot, men under trumsolot Ă€r det enbart trummor som gĂ€ller. Och trumsolot ska vara MINST en minut, hela lĂ„ten MAX 2 minuter. 🙁

Postat

Ska trummorna lÄta akustiskt/klassiskt rockmusikrealistiska eller fÄr man göra trumsolon a là Venetian Snares?

Postat
...Àr det bara trommor hela 2 min,  kan man har ocksÄ synt , bass, effek m m,  ???...

Var kanske lite otydlig i formuleringen om förslag till regler.😄 Du fĂ„r gĂ€rna ha andra instrument med (inget mĂ„ste, men lĂ„ter ju bĂ€ttre) bĂ„de före och efter trumsolot, men under trumsolot Ă€r det enbart trummor som gĂ€ller. Och trumsolot ska vara MINST en minut, hela lĂ„ten MAX 2 minuter. 🙂

😛 tack!! ok jag anmĂ€la mig ocksĂ„,

Postat
Ska trummorna lÄta akustiskt/klassiskt rockmusikrealistiska eller fÄr man göra trumsolon a là Venetian Snares?

Samplingar/ljudbanker/trummor valfritt.😄

Postat

Samplingar/ljudbanker/trummor valfritt.:rolleyes:

Vad roligt, dĂ„ kanske jag Ă€r med 😄

Postat
😄 Vore kul men jag har bara knackat i typ tvĂ„ veckor totalt men om vi sĂ€tter en deadline till 2007 nĂ„gon gĂ„ng sĂ„ Ă€r jag med 🙂

Samma hĂ€r! Dessutom vill jag gĂ€rna hinna lĂ€sa nĂ€sta nummer av Studio innan jag ger mig in i nĂ„t sĂ„nt hĂ€r... 😛

Postat

Tja vafan, man skulle vĂ€l kunna se om man lyckas peta ihop nĂ„t 😉

Postat
En frÄga: hur fÄr jag "lagt ut" materialet  ?  ( pÄ nettet altsÄ )

Fixar vi via msn, YouSendtIt eller liknande... 🙂

Postat

Trumsolo pÄ en minut!!!!!!!!!!

Herregud. Ja, jag gör ett försök!

Usch, fan ta dig Slaptap! 🙂

Postat (redigerat)
Usch, fan ta dig Slaptap! 😆

🙂😄🙁🙂😄

GÄ nu och dissa eller vad du vill mitt samarbetete med Vallhagen(=efterslÀntrarna till metallfestivalen). I forum demoinspelningar, medan jag försöker förstÄ flamenco. Om jag fÄr datan pÄ fötter. Verkar lovande ikvÀll.

Eftererlyst/efterlyser dina kommentarer.! 🙂😆

Redigerat av dede

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.