Jump to content
Annons

Konsoll till Mixerbord / Controllerbord

trancer

Recommended Posts

Tjenare.

Jag har en svåger som är möbelsnickare, som har gjort ett litet specialstudiobord, där jag nu har nästan samtliga grejer.

MEN.. Jag har 1 analogt mixerbord, från phonic, jag har ett Controllerbord från behringer..

Problemet är med detta att jag HELST skulle vilja försänka dom i skrivbordet, men samtidigt förstör jag heal skrivbordet då.. Nu kom jag på en briliant idé, att om det finns typ konsoller, där man kan ha dom UNDER skrivbordet, och bara dra ut mixern/controllern när man verkligen behöver dom .

Förstår ni? ungefär som du drar ut en låda när du ska ta en gaffel eller kniv ur köket. man får sätta en distans, och typ skenor med nåt slags ja.. typ ? =)

Nu har jag gjort en egen hylla på höger sida om mig, där jag har cd spelare, amplifiers, och just mixerbord, men det är inget bra ..

Hur fan ska man göra? 🙂

/Perrra

Annons

Du menar som typ ett datorbord där man har keyboardet som man drar ut. Borde finns en massa varianter för just keyboard.Fråga är om de är höga nog för en mixer. men det borde man kunna bygga ut, eller snarare bygga ner. Sedan lite lister runtomkring så att det inte ramlar av... eller? Ett annat alternativ är ju att ha en utdragbar rack vid sidan av. 🙂

Jag har byggt mitt studiomöblemang i massivt bokträ och till höger om mig har jag en arbetsyta i 45 graders vinkel. Under den skivan har jag en utdragbar synt som jag använder till MIDI-klaviatur. Rullister för detta hittade jag på Clas Ohlson. Finns i oilka längder. Då får kolla in och se om detta skulle funka för din lösning