Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har ett stagepiano + ett par PA lÄdor (diskanter). Nu undrar jag om man kan fÄ basljud i lÄdorna eller om man mÄste köpa en extra baslÄda? Har en basförstÀrkare men den kan man vÀll inte koppla ihop med PA lÄdorna eller?

Redigerat av TheQuo
Annons
Postat

Är inte sĂ€ker pĂ„ att jag förstĂ„r din frĂ„ga riktigt. Men om jag har förstĂ„tt den rĂ€tt sĂ„ Ă€r det nog ingen bra idĂ©...

Postat

Min frÄga Àr alltsÄ: Jag har tvÄ PA lÄdor/monitorer och behöver mera basigt ljud. Kan man köra en basförstÀrkare till sammans med de andra lÄdorna eller mÄste man köpa en subbas?

denton (oregistrerad)
Postat

Skulle nog rekomendera att köpa ett par basar till dina monitorer ( inte studio utan scen monitorer eller hur )

Postat

Om det Àr aktiva monitorer du har (förstÀrkare inbyggd) sÄ rekomenderar jag dig att köpa aktiva subwoofers/basar samt ett aktivt delningsfilter..

Postat
😉 De Ă€r passiva lĂ„dor (Ett par martin Audio F12). De lĂ„ter riktigt bra nĂ€r man spelar högt upp men inte nĂ€r man spelar dĂ€r nere (bas). Det blir för mycket diskant dĂ€r nere om ni fattar vad jag menar
Postat

Hej!

En monitor har ett visst frekvensomfÄng. Det betyder att den bara kan spela ljud som hÄller sig inom, t.ex. 500-20000 Hz. AlltsÄ kan den inte spela en ton pÄ t.ex. 400 Hz.

SÄ enkelt Àr det! Investera i en subbas för att kunna hantera basfrekvenserna.

Hare bra!

//iHz

denton (oregistrerad)
Postat

sÄg en 2x15" pÄ musikbörsens hemsida för 1495 beg

denton (oregistrerad)
Postat
sÄg en 2x15" pÄ musikbörsens hemsida för 1495 beg

vet du vad det var för mÀrke?

Jag kommer inte ihÄg men titta pÄ deras hemsida under begagnat sÄ finns den dÀr.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.