Jump to content
Annons

Laptops

Guest Andres2005

Recommended Posts

Guest Andres2005
Posted

Hej!

Har hållt på med mjukvarusynthar genom FL ett tag men min dator har bara haft en processor på 700mhz så nu tänkte jag köpa nytt.

Jag funderar på den som finns som kampanj på Data outlet. Den för ca 10000 med 3ghz pentium 4:

http://www.dataoutlet.se/

Vad sägs?

Andra tips? Det är just en laptop jag vill ha och priset får vara runt 8000-13000.

Vet att det ska vara snabb processor, mycket ram och snabb hårddisk. Sen så har jag ett externt USB-ljudkort att ta till. För egen del spelar det inte så stor roll om fläkten surrar lite.

Tack!

Annons
Posted

Hej,

ett tips är att satsa på en 7200 varvs HD. Jag uppgraderade min laptop med en Hitachi travelstar 7200 (60Gb) för ett tag sen, och är grymt nöjd med skillnaden. Hade en 4200 varv innan, hela datorn känns rejält mycket snabbare nu och jag har helt blivit av med problem att HDn inte hinner med.

Posted

Jag är oxå nyfiken på den... Åt en kompis.

Såg att man kunde välja bort XP och ta en minde HD och höja RAM-minnet till 1gb istället för 512mb och få den för 9 995.-

Om man ändå planerar att köpa en extern hd så måste väl den datorn vara bra för de pengarna till musikprod?

Posted

passa dig för att uppgradera själv till en 7200varvs hårddisk i en bärbar som inte har det från början. Min kompis gjorde det och datorn brann. Han fick inte ut en krona på försäkringen.

Guest Andres2005
Posted

Vad finns det för externa 7200varvs?