Jump to content
Annons

Musikaffärerna i Sthlm idag


Oskar_E

Recommended Posts

Dlx bygger ju ny lokal, var o titta in i bygget och måste säga att dom har fan rätt i att det blir skandinaviens största musikaffär. Fy fan va fräsht de blir asså...

Har också hört att 2 av dom bättre säljarna eller vad det nu var har flyttat från Estrad till Dlx och därmed an massa kunder... Det känns lite som om bytet till 4sound har gjort att Estrad gått ner sig lite också..

Och jam. Hur går det för dom nu, alltid billigast, jovisst, men såval Jam som Estrad är skitdåliga på det här med service. Känner mig alltid som en idiot när jag frågar nått...

Sen finns ju Slagverket - har ingen koll på det stället alls, bara ryckten om att det är frikyrkligt (inte för att jag tror på det ifs...). Förstärkardoktorn - alltid tomt där av någon anledning (undrar varför?).

Jag skulle föredra Dlx, speciellt för att stödja dom i flytten nu också... Eller är monopol något bra i musikaffärs-stockholm idag?

Aja, any thoughts?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Sen finns ju Slagverket - har ingen koll på det stället alls, bara ryckten om att det är frikyrkligt

Och du är rädd för att gå och köpa instrument och prylar i en butik som drivs av kristna? Ja, deras trumstockar kanske smittar av sig och du blir starkt troende på en vecka. :rolleyes:

Edit: Slagverket är ju en del av Musikbörsen sedan några år.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Och jam. Hur går det för dom nu, alltid billigast, jovisst, men såval Jam som Estrad är skitdåliga på det här med service. Känner mig alltid som en idiot när jag frågar nått...

Jo, det är väl problemet som Estrad och Jam har, att de är rätt otrevliga mot sina kunder och ingorerar en om man inte lyckas visa att man har koll på vad man gör.

Sen finns ju Slagverket - har ingen koll på det stället alls, bara ryckten om att det är frikyrkligt (inte för att jag tror på det ifs...). Förstärkardoktorn - alltid tomt där av någon anledning (undrar varför?).

Slagverket är snälla, trevliga och hjälpsamma om man lyckas få deras uppmärksamhet. Detk an dock vara rätt svårt. De tisslar och tasslar gärna med sina vänner istället för att hjälpa kunder, men så fort man får tag i nån är de helschyssta och kunniga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen finns ju Slagverket - har ingen koll på det stället alls, bara ryckten om att det är frikyrkligt

Och du är rädd för att gå och köpa instrument och prylar i en butik som drivs av kristna? Ja, deras trumstockar kanske smittar av sig och du blir starkt troende på en vecka. :rolleyes:

Edit: Slagverket är ju en del av Musikbörsen sedan några år.

man kanske inte vill stödja en religiös organisation, inte så konstigt kanske...

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg att Stones musik på St:eriksplan i Sthlm har blivit Musikbörsen. Det visar att det inte lönar sig att vara egen längre. Köp på postorder i tyskland så slipper man alla jobbiga snubbar på musikaffärerna. Det är frivilligt om man vill plåga sig med att gå in i butikerna. Tycker ändå att jag blivit mycket bra bemött på Jam i Sthlm.

Inga problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

PetePizza (oregistrerad)

Tycker att de flesta av musikaffärerna i Stockholm är helt ok. 😏

Det beror nog ofta på om man har otur att kanske få snacka med nån som inte är sådär jättetrevlig, eller om man hittar snubben man alltid snackat med som för det mesta är tillmötesgående och förstående. En del verkar ju bara se det som att de är där för att sitta av tiden och få sin lön medans andra verkligen är intresserade av sitt arbete.

Personligen gillar jag nog musikbörsens postorder bäst när det gäller musikprylar, men är det rena ljudprylar så väljer jag LJUDIA:s postorder. Där har jag köpt massor av schyssta grejer och nästan varje gång fått rabatt.

Förresten så har ju Musikbörsen öppnat ny butik norr om sthlm i närheten av Täby Centrum nu också.... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte att någon musikaffär i Stockholm utmärkt sig som "trevliga" vid första kontakten.. Däremot måste jag säga att jag hade tur som hittade en bra säljare på Estrad för 6 - 7 år sen..sedan dess har jag varit trogen kund hos dem.

Och det är nog det det handlar om: att hitta rätt person direkt där denne någon verkligen bryr sig om kunden och inte dess plånbok ( i första hand ).

Tycker att Estrad däremot fått en uppsving efter ombyggnationen, stort o luftigt samt mer demoprylar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen finns ju Slagverket - har ingen koll på det stället alls, bara ryckten om att det är frikyrkligt (inte för att jag tror på det ifs...). Förstärkardoktorn - alltid tomt där av någon anledning (undrar varför?).

Det är inte slagverks kompaniet du syftar på? De ser inte så kristna ut 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Om man kommer in och själv är avslappnad och trevlig får man nästan alltid mycket bra bemötande på Estrad, DLX samt på JAM!

Det finns enstaka personal på alla dessa butiker som är osäkra och kan uppfattas som dryga (och kanske är det!) Som det blivit

nu är faktiskt 4Sound (Estrad) billigast! DLX har alltid varit dyrast! Det bästa vore ju om dom nichade in sig på respektive område!

DLX: ProTools, proffs-prylar och pitarrer! Estrad: synthar, software och sitarrer! JAM: banjos och bongos och bitarrer 😕!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan.. bögar o kristna?? Har ni fått korv i öronen? Vad spelar det för roll?

Det handlar om bra el dålig service, bra el dåligt utbud, och bra eller dåliga priser.

Problemet med musikaffärspersonal, framförallt i stockholm, är att den ofta består av avdankade musiker som aldrig riktigt lyckats själva. Därav försöker de få igen känslan av att vara känd och duktig genom att pola med kända och duktiga kunder som kommer in för att handla. Nybörjare och folk som inte vet vad purple rain-akordet har för effekt gör sig inget besvär.

Närå. Jag överdriver lite. Tror ovanstående problem främst återfinns hos den lite äldre generationen. På senare år, i och med den datorburna musikproduktionens framfart, tror jag har det poppat upp en hel del yngre som genom sitt tekniska kunnande är nöjda och stolta över sitt ansvarsområde på musikaffären.

Jag har själv bott i stockholm i snart sju år och det tog nog ung 5 år innan jag kände mig bekväm på muskaffärerna här. Skam att det ska behöva vara så.

Men som sagt, så upplever jag att atmosfären har förbättrats något på senare år, eller så är det bara jag som blivit äldre och har därav fått mer respekt.

Ska jag handla någon pryl brukar jag först kolla webbsidorna och jämföra priser. Inköp brukar bli på Börsen (slagverket), Estrad el Jam, förmodligen i den ordningen också. Deluxe visste jag inte ens om tills för något år sedan, ska bli intressant att se deras nya butik.

Så. Tack för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

var på JAM i stockholm och handlade idag, köpte ett eurorack 802 och ett mickstativ.. alltså, inte världens mest lukrativa kund. men jag fick ändå ett artigt och framförallt trevligt bemötande och behandlades som man förutsätter sig behandlas; professionellt.

fick t o m rabatt 😕 ..och det tycker jag är jäkligt snygg goodwill även fast man handlar billiga grejer.

all heder till JAM. har alltid handlat där och kommer alltid göra det, förutsatt att dom har det jag söker och inte är (mycket) dyrare än konkurrenten.

Link to comment
Dela på andra sajter

bara att tjakka på thomann.de.

eller soundware.

fats börsen brukar vara bra. Hoppas ex stones sköter sig. Dom är ju mina neighbours, bor 50 m från dom. Ska in och terrorisera. vill ha en gammal tascam 2 kanals kvartstummare.

full är jag också. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag handlar alltid på Slagverket, vet inte varför antagligen för att jag blev väldigt illa bemött på Estrad. Jag blev behandlad som en idiot bara för att jag är barn/ungdom(15 imorn). Så därför så handlar jag alltid på Slagverket där dom är sjyssta och ger ofta rabatt ochg slänger med en sladd eller lite strängar ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock kan jag tänka mig att Behringers prylar betyder relativt god marginal  Detsamma gäller stativet 
jo kanske (trots lägre pris än listpris 😏 ). men butikens vinst är i det här fallet irrelevant, eftersom jag fick ett lika gott bemötande före det att jag sa vad jag ville ha som efter.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hans:

jag ironiserade bara över hur politiskt korrekt det är att just tala negativt om kristna och kalla saker för "frikyrkligt" etc. är dock inte kristen själv, så jag tar inte åt mig.

Hej godhead!

Ja, blev lite förvånad faktiskt! Kul att det var som det var som det var 😏! "Gay-bashing" är det sorgilgaste utav de mest patetiska!

Menar, tycker man att det är konstigt så vafn spelar roll, jag går inte runt hela dagarna och ar jätte-arg över att hamstrat pökar

på varandra, eller hur 😎?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...