Jump to content
Annons

Ny Musikvideo för de intresserade


red_house_painter

Recommended Posts

För er som gillar riktig pop musik eller bara uppskattar fin musik med video till..

Kristian Anttila - Paul Weller

Tryck på spara som: http://www.dach.se/pw.mov

Den är visserligen rätt stor men spana gärna in den ändå 🙂

Det är jag (i popränder 🙂 ) som spelar på de höga PA lådorna med ES335an.

Inspelad hos Kalle Gustafssons studio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, heta brudar 🥰 det var verkligen skitkul att spela in den video. En kort notis om det hela är att jag är skitskraj för höjder! 😛

Även om det kanske bara handlar om 1,5m upp i luften. Men just tanken att stå där på dom lådorna med min gitarr.. Det gick inte så bra. Så jag står faktiskt och är jätteberusad på dessa PA-lådor för att klara av det. Sorgligt men helt sant

Men det gick bra sedan! Jag kunde ju både dansa, spela och göra mina Pete Townshend moves (dock ej synliga i videon 😎 )

Jepp, den andra plattan släpps 2:a November. Spana gärna in själva hemsidan!

Kristian Anttila

Vi försöker få till en rad andra spelningar nu så om någon vet något så vore ju det kul. Annars får ni som bor i Göteborg och Malmö komma och hälsa på på spelningarna som redan är bokade och helt fasställda 😎

Lite fuskig reklam men det är åtminstone musikrelaterat 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Spännande! Fan vad roligt.

Det var på tal om att vi skulle göra en video med mitt band, men sen drog sig skivbolaget plötsligt ur. Det kändes ganska snopet. Vi hade massor av bra idéer.

Grattis! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips är att gå till folk på film/scenskolan och ragga upp någon som vill filma! Det är ju rätt bra för dem också att jobba med musikvideos och sådant.

Bara för att skivbolag är tröga och så så betyder ju inte det att ni inte ska få eran video filmad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips är att gå till folk på film/scenskolan och ragga upp någon som vill filma! Det är ju rätt bra för dem också att jobba med musikvideos och sådant.

Bara för att skivbolag är tröga och så så betyder ju inte det att ni inte ska få eran video filmad!

Smart tips! Fast nu är det lite sent med en video, skivan kom för två år sedan, men jag ska tänka på det om det blir aktuellt någon annan gång (hoppas!).

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh... red_house_painter är Kristian Anttila? Kristian Anttila är red_house_painter? Om, minns du att jag intervjuade dig för Hultsfred.TV 2003? Är du fortfarande signad till National?

Bra låt. Du sjunger som en manlig Laleh och musiken låter som en blandning mellan Bob Hund och Håkan Hellström. Hehe... Coolt! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie, läs presentationen nästa gång 😉

Hej! *vinkar* Jag heter Fredrik och spelar gitarr med Kristian Anttila 🙂

Annars ska jag berätta dig att Kristian brutit upp med National (om helt? vet jag inte) men nu ligger han på ett nytt skivbolag, Invertigo.

Yeah, yeah, jag ska läsa nästa gång! 😉

Ok, det var ju synd. Men Invertigo är goa eller? Vad har de för artister?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Nu har jag laddat ned och sett & hört alstret. Det var energifyllt, levande, glatt och med en riktig dokumentärkänsla över filmandet. Helt ok låt musikaliskt och flådiga gitarrer. Det enda jag stör mig på är att sången är så fruktansvärt distad - varför, varför, varför?

Jo jag hade ju en fråga också: nu tog ju denna en hel del tid att ladda ned och visas ju ändå bara i en liten ruta i Quick time, men hur lång tid skulle det ta att ladda ned denna filen (om det överhuvudtaget gick) i plasma-tv 50"-format à la perfekt HDTV-kvalitet. 50 GB?

Om du hade lagt denna i Demoinspelningar så hade du fått betyg också, men kansliet har sina regler.

r h p - keep it comin'

😏

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Distad? Hmm jaha 🙂

nja det är väl andra saker som är distade... :rolleyes:

Eftersom Kristian Anttila är en etablerad artist så passar inte det riktigt in på demoinspelningarna.

Videon kommer spelas (om den inte redan spelas) på ZTV och diverse andra musikkanaler på tv. Så du får väl häcka framför tvn istället 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom Kristian Anttila är en etablerad artist så passar inte det riktigt in på demoinspelningarna.

Nåja... 🙂

En "etablerad" artist kan ju göra demoinspelningar. En demoinspelning är ju inget mått på hur långt man kommit utan det är ju en demonstration på hur en låt kan komma att låta. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

fast låten är ju klar och är med på skiva nr 2 :rolleyes:

Absolut! Så är det. Men jag ville bara förtydliga det hela... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Videon kommer spelas (om den inte redan spelas) på ZTV och diverse andra musikkanaler på tv. Så du får väl häcka framför tvn istället 😕

Vad kul, då trillar det kanske ner lite kosing snart, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

den första "sockerläpp" sen jag är med spelades väl rätt flitigt ändå.

det jag nyss fick höra var att Paul Weller låg 1:a på studentradions topp20 lista 😲

Vad är studentradion? 😄

Studentradion är roligt. De gillar bra musik (de spelade mitt band rätt flitigt vill jag minnas, hehe) och genererar stim-pengar, men jag har väldigt svårt att tro att de skulle ha några lyssnare - jag har aldrig lyckats få in nån studentradio iaf, och jag bor inte särskilt långt ifrån Stockholms Universitet och Tekniska Högskolan.

Link to comment
Dela på andra sajter

jaha det var på det viset.. 🥰 jag har ingen aning vad det är för något alls 🥰

jag fick ett kort sms nu bara där det stod såå 😏

men de sänder det alltså från stockholm då?

Jag tror att det finns studentradiostationer i alla stora studentstäder, så som Lund, Uppsala, Linköping, Stockholm etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...