Jump to content
Annons

Line 6 Variax 500


Vinyl

Recommended Posts

Sitter här nu och kollar på en annons med en Line 6 Variax 500

någon som vet hur den är att spela på ??

vore kanon om någon vet nått innan jag kör 10 mil 🙂

tack på förhand peter

Edit: annan info är också välkommen 😉

Redigerat av Peter12345
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons

VAr precis inne och testade en Variax på 4sound. Den känns väldigt mycket stratta. Lite trög i spelet med 0.10 strängar. Det är dock otroligt fräckt att vrida på knappen och plötsligen spela akustisk gitarr på sin elgura. Det låter inte alls illa heller. Iofs låter det mycket pizomickar, men det var ändå coolt.

Samma när man vrider till läget där de mer utflippade ljuden ligger. Plötsligt stämmer gitarren om sig i ett ackord. Hur tufft är inte det?

Jag är lite såld faktiskt. jag funderar allvarligt på att skaffa mig en som kompgura och behålla min jacksson som sologura.

Link to comment
Dela på andra sajter

rankey (oregistrerad)

Tjackade en sån till studion. Finns säkert grejer med bättre känsla om man är gitarrofil, men till inspelning är den totaläg. Akustiska låter grymma in the mix också faktiskt. Att ha tillgång till så många ljud är helgrymt, skulle aldrig kunna tänka mig att ha enbart en eller några få guror i studion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ratt skumt att man kan sitta har i phnom penh Kambodja och kolla pa forumet hehe..

jo jag koppte gitarren tycker ocksa att den later helt ok, och mycket kul att ha

men kanslan kunde varit lite battre (har inte kunnat spelat sa mycket) men man kanske vanjer sig.

men ibland nar jag ska koppla in kablarna sa verkar det som om det blir overslag

ljudet kommer och gar med nagon sekunds mellanrum .

sa jag satte i batterier och och da funkade det igen.

haller den pa att lagga av *fragetecken*

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...