Jocke Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 (redigerat) Jag vill ha tips pÄ kul och/eller bra samplingsskivor för exs24. Har nÀstan inget kul sjÀlv förutom lite gratisgrejer frÄn echochamber. Vilka Àr dina favoriter? Redigerat 23 september 2005 av Jocke
Piccazzo Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 Beror pÄ vilken musikstil du frÀmst skriver i ?
Jocke Postat 25 september 2005 TrÄdstartare Postat 25 september 2005 Genre Àr inte viktigt men Àr rÀtt less pÄ hip-hopgrejer. Har massa men anvÀnder det inte. FrÀmst vill jag veta vad era favoriter Àr! Har iofs hittat en massa kul pÄ Big Fish Audio! Hade suttit fint med lite brass, jazzkit och sÄnt.
VacUm Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 (redigerat) Har samplat ganska mycket sjĂ€lv som jag anvĂ€nder frekvent.. Annars Ă€r det vĂ€l lite olika samplingsbibliotek som hamnat pĂ„ min HD av nĂ„n ofĂ€rklarlig hĂ€ndelse plus saker man fĂ„r av folk som samplat, och hittat pĂ„ nĂ€tet... Googla pĂ„ echochambers. Dom delade alldeles gratis ut svinabra ljud dom gjort sjĂ€lva. Tysk studio tror jag. edit: arghj! sĂ„g att du hade echochambers. Sorry! đ Redigerat 25 september 2005 av VacUm
Piccazzo Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 Brass : Psychic Horns , Memphis horns , Fiesta Latina StrĂ„k : Orchestra Colors , Roland Strings , Miroslav Ăvrigt : Diverse Etno samplingar som titt som tĂ€tt hammnar i produktioner Trummor : Clubsounds , Joey Kramer , Drum tools m.m m.m Beror pĂ„ vilken genre som för tillfĂ€llet arbetas pĂ„.
Msykes (oregistrerad) Postat 18 oktober 2005 Postat 18 oktober 2005 Har flera favoriter, radar inte upp dem hÀr. Pröva göra egna samplingar - kul. Tips till site som har samplingar: www.sf2midi.com Mycket som Àr frÄn ok till bra och en hel del annat mindre bra.
Jocke Postat 18 oktober 2005 TrÄdstartare Postat 18 oktober 2005 Tack för tipsen, gossar. Kan lyssna pÄ samplingspaket och VSTis hela dagarna. Finns mÄnga lÀckerbitar dÀrute men ska kika pÄ fler gratisalternativ innan eventuella köp.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.