Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag vill ha tips pÄ kul och/eller bra samplingsskivor för exs24. Har nÀstan inget kul sjÀlv förutom lite gratisgrejer frÄn echochamber.

Vilka Àr dina favoriter?

Redigerat av Jocke
Annons
Postat

Genre Àr inte viktigt men Àr rÀtt less pÄ hip-hopgrejer. Har massa men anvÀnder det inte.

FrÀmst vill jag veta vad era favoriter Àr!

Har iofs hittat en massa kul pÄ Big Fish Audio! Hade suttit fint med lite brass, jazzkit och sÄnt.

Postat (redigerat)

Har samplat ganska mycket sjÀlv som jag anvÀnder frekvent.. Annars Àr det vÀl lite olika samplingsbibliotek som hamnat pÄ min HD av nÄn ofÀrklarlig hÀndelse plus saker man fÄr av folk som samplat, och hittat pÄ nÀtet...

Googla pÄ echochambers. Dom delade alldeles gratis ut svinabra ljud dom gjort sjÀlva. Tysk studio tror jag.

edit: arghj! :rolleyes: sĂ„g att du hade echochambers. Sorry! 🙂

Redigerat av VacUm
Postat

Brass : Psychic Horns , Memphis horns , Fiesta Latina

StrÄk : Orchestra Colors , Roland Strings , Miroslav

Övrigt : Diverse Etno samplingar som titt som tĂ€tt hammnar i produktioner

Trummor : Clubsounds , Joey Kramer , Drum tools m.m m.m Beror pÄ vilken genre som för tillfÀllet arbetas pÄ.

• 4 veckor senare...
Msykes (oregistrerad)
Postat

Har flera favoriter, radar inte upp dem hÀr. Pröva göra egna samplingar - kul.

Tips till site som har samplingar:

www.sf2midi.com

Mycket som Àr frÄn ok till bra och en hel del annat mindre bra.

Postat

Tack för tipsen, gossar.

Kan lyssna pÄ samplingspaket och VSTis hela dagarna. Finns mÄnga lÀckerbitar dÀrute men ska kika pÄ fler gratisalternativ innan eventuella köp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.