Jump to content
Annons

Cubase SX3 Crashar!

Recommended Posts

loopus (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag uppgraderade mitt SX3 till 3.1 och har fått prolem med crashar. De verkar mest inträffa när jag gör exporter eller när jag ska spara. Jag hade inga problem med den förra versionen. Någon som har upplevt liknande problem? eller är jag så illa tvungen att nedgradera :rolleyes:

Redigerat av loopus
Annons
Postat

Har inte märkt någon tendens till crash efter uppdateringen.. har du uppdaterat mjukvaran i iLOK nyckeln? ( donglen).. det brukar iofs göras automatiskt.

Vad har du för övrig hårdvara? Drivrutiner till dessa? Servicepack i SX? vad har du för pluggar? och Crashar det jämt?

loopus (oregistrerad)
Postat

Jag har för mig att även nyckeln uppdaterades med 3.1 - det hände grjer med Syncrosoft... Jag har inte laddat hem någon separat fil

Jag kör med ett RME Digi96/32 kort. XP Home med SP2. Waves-pluggar och Autotune. WaveLab finns också installerat. Det crashar inte hela tiden men gör det då och då utan någon speciell anledning - så vitt jag vet.

Tacksam för att du svarar.

Postat (redigerat)

Ljudkortet och SP2 är bra.. de andra pluggarna ska inte heller vara några problem .. däremot kör jag själv XP Pro.. det kan inte vara något i HomeEdition som gör att Cubase beter sig konstigt? enligt rykten så har du inte samma möjligheter att stänga av onödiga funktioner där??..eller har jag snö i mössan nu?

jag har i.a.f stängt av en massa störande funktioner i XP Pro och det känns betydligt stabilare, än när windows "kommer rakt ur lådan" s.a.s.

Det finns en hel del "tweaklänkar" för att optimera Windows för musik.. Tidningen (Studio alltså) har nog haft en sådan om jag inte minns helt fel.

Redigerat av Lundin
Postat

Snö i mössan eller inte, men det är inte mycket som skiljer Home från Pro. Så Home går att optimera perfekt. 😮

Jag skulle chansa på att loopus har andra program i bakgrunden i Windows som kan "mucka gräl". Ta en titt nere i Aktivitetsfältet/vid klockan och se vad du egentligen har för program igång...

Att leta uppdateringar till dina RME-drivrutiner är aldrig fel heller.

loopus (oregistrerad)
Postat

Jag har inget installerat utom Cubase och Wavelab... Datorn har ingen koppling till nätet. Alla onödiga processer är avstängda...

Faktum är att det rullar bättre nu. Versionen behövde väl vänja sig vid min fina dator... 🙂

Tack för hjälp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.