Frank Zappa Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 Har letat som fan pÄ nÀtet efter en controller men hittade bara en som dög TASCAM US 2400 men den kostar 23000:- i sverige (15000 i tyskland). KÀnns lite onödigt att lÀgga sÄ mycket pengar pÄ en controller. Har kollat pÄ behringer de har en med reglar men bara 8 kanaler. NÄn som har nÄt tips pÄ en liknande controller som Tascams, fast kanske av nÄt billigare mÀrke. Den ska ha 24 reglar o s v.
Frank Zappa Postat 21 september 2005 TrÄdstartare Postat 21 september 2005 Glömde nÀmna att jag kör Cubase SX om det har nÄgon betydelse.
mornel Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 Ta en titt pÄ Mackie Control. Den Àr schysst. Den har i grundutförandet bara Ätta reglar, men Àr utbyggbar.
Frank Zappa Postat 21 september 2005 TrÄdstartare Postat 21 september 2005 Har kollat pÄ den men Àr inte den lika dyr.
mornel Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 Jag hade för mig att den var nÄgot billigare, men Àr inte helt sÀker. Luthman, som distribuerar Mackie i sverige, har tagit bort alla sina priser frÄn websidan.
Frank Zappa Postat 21 september 2005 TrÄdstartare Postat 21 september 2005 Nej jag kollade pÄ www.thomann.de (de Àr alltid minst 20% billigare Àn i sverige) En mackie control kostar 9000:- en 8 kanals expansion 9000:- dvs Ànnu mer Àn tascams variant och mindre kanaler. Vore bra om man kunde bygga ihop behringers variant pÄ samma sÀtt som mackie.
MusicGene Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 du kan anvÀnda flera behringer-enheter samtidigt.
Frank Zappa Postat 21 september 2005 TrÄdstartare Postat 21 september 2005 Jo jag vet men till skillnad av mackie sÄ kan man inte sÀtta ihop dem, eller kan man? Det Àr ganska bökigt att ha 3 st separata kontroller. Jag har fÄtt för mig att man inte kan sÀtta ihop dem.
Mr Keys Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 (redigerat) NĂ€, jag vet, det Ă€r skitstörande att dom ska ha sĂ„ poppigt utseende (lite svagt böjda sidor)......all sĂ„dan utrustning borde vara raka fina kanter pĂ„....utan krusiduller, sĂ„ att man Ă„t minstĂ„ne kan passa ihop dom till en nĂ„gorlunda bekvĂ€m arbetsyta...... det finns en nackdel till med behringers box......om man automatiserar mkt sĂ„ kommer man mĂ€rka hur mkt den lĂ„ter nĂ€r reglarna rör sig......inget jag störts mkt av Ă€nnu, men jag vet flera som hatar det....... OBS: tar tillbaka mitt uttalande, den Ă€r inte alls sĂ„ poppig pĂ„ kanterna.... đđđ Redigerat 21 september 2005 av Mr Keys
Piccazzo Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 Kvalitet Kostar. Vidare Àr det vÀl onödigt att starta en ny trÄd i med samma frÄgor som du redan en gÄng stÀllt..
Frank Zappa Postat 21 september 2005 TrÄdstartare Postat 21 september 2005 Kvalitet Kostar. Vidare Àr det vÀl onödigt att starta en ny trÄd i med samma frÄgor som du redan en gÄng stÀllt.. Har anvÀnt sökfunktionen och hittade inte det som jag letar efter, dessutom har jag fortfarande ingen aning om vad jag ska köpa.
Frank Zappa Postat 21 september 2005 TrĂ„dstartare Postat 21 september 2005 NĂ€, jag vet, det Ă€r skitstörande att dom ska ha sĂ„ poppigt utseende (lite svagt böjda sidor)......all sĂ„dan utrustning borde vara raka fina kanter pĂ„....utan krusiduller, sĂ„ att man Ă„t minstĂ„ne kan passa ihop dom till en nĂ„gorlunda bekvĂ€m arbetsyta...... det finns en nackdel till med behringers box......om man automatiserar mkt sĂ„ kommer man mĂ€rka hur mkt den lĂ„ter nĂ€r reglarna rör sig......inget jag störts mkt av Ă€nnu, men jag vet flera som hatar det....... OBS: tar tillbaka mitt uttalande, den Ă€r inte alls sĂ„ poppig pĂ„ kanterna.... đđđ Borde det inte gĂ„ att bygga in dem i nĂ„got? typ bygga som en lĂ„da med hĂ„l för tre controller och lĂ„ta alla sladdar vara pĂ„ insidan.
Mr Keys Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 NĂ€, jag vet, det Ă€r skitstörande att dom ska ha sĂ„ poppigt utseende (lite svagt böjda sidor)......all sĂ„dan utrustning borde vara raka fina kanter pĂ„....utan krusiduller, sĂ„ att man Ă„t minstĂ„ne kan passa ihop dom till en nĂ„gorlunda bekvĂ€m arbetsyta...... det finns en nackdel till med behringers box......om man automatiserar mkt sĂ„ kommer man mĂ€rka hur mkt den lĂ„ter nĂ€r reglarna rör sig......inget jag störts mkt av Ă€nnu, men jag vet flera som hatar det....... OBS: tar tillbaka mitt uttalande, den Ă€r inte alls sĂ„ poppig pĂ„ kanterna.... đ đ Borde det inte gĂ„ att bygga in dem i nĂ„got? typ bygga som en lĂ„da med hĂ„l för tre controller och lĂ„ta alla sladdar vara pĂ„ insidan. ....det borde nog gĂ„ aldeles utmĂ€rkt, om man Ă€r lite hĂ€ndig....vilket jag inte Ă€r! đ Jag kan inte ens hĂ€nga upp en spegel utan att fĂ„ den sne, och dĂ„ har jag Ă€ndĂ„ mĂ€tt och rĂ€knat och ritat pĂ„ tapeten för att fĂ„ hĂ„len pĂ„ bra stĂ€llen.....haha.... đ
JJRockford Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 Behringer's digitalmixer kanske? Den har visserligen "bara" 16 reglar, men sĂ„dana brukar ju gĂ„ att trycka pĂ„ nĂ„gon knapp sĂ„ vĂ€xlar man snabbt och smidigt till nĂ„gra nya 16 kanaler Ă€n de man höll pĂ„ med. Ăr ju Ă€ndĂ„ sĂ€llan man stĂ€ller in volymen pĂ„ mer Ă€n 16 kanaler precis samtidigt. http://www.behringer.com/DDX3216/index.cfm?lang=ENG
Frank Zappa Postat 23 september 2005 TrĂ„dstartare Postat 23 september 2005 Behringer's digitalmixer kanske? Den har visserligen "bara" 16 reglar, men sĂ„dana brukar ju gĂ„ att trycka pĂ„ nĂ„gon knapp sĂ„ vĂ€xlar man snabbt och smidigt till nĂ„gra nya 16 kanaler Ă€n de man höll pĂ„ med. Ăr ju Ă€ndĂ„ sĂ€llan man stĂ€ller in volymen pĂ„ mer Ă€n 16 kanaler precis samtidigt. http://www.behringer.com/DDX3216/index.cfm?lang=ENG Jag har kollat pĂ„ den men jag vet inte riktigt hur det funkar. Funkar den lika bra som en kontroller? Hur ansluter man?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.