Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har letat som fan pÄ nÀtet efter en controller men hittade bara en som dög TASCAM US 2400 men den kostar 23000:- i sverige (15000 i tyskland). KÀnns lite onödigt att lÀgga sÄ mycket pengar pÄ en controller. Har kollat pÄ behringer de har en med reglar men bara 8 kanaler. NÄn som har nÄt tips pÄ en liknande controller som Tascams, fast kanske av nÄt billigare mÀrke.

Den ska ha 24 reglar o s v.

Annons
Postat

Ta en titt pÄ Mackie Control. Den Àr schysst. Den har i grundutförandet bara Ätta reglar, men Àr utbyggbar.

Postat

Jag hade för mig att den var nÄgot billigare, men Àr inte helt sÀker. Luthman, som distribuerar Mackie i sverige, har tagit bort alla sina priser frÄn websidan.

Postat

Nej jag kollade pÄ www.thomann.de (de Àr alltid minst 20% billigare Àn i sverige) En mackie control kostar 9000:- en 8 kanals expansion 9000:- dvs Ànnu mer Àn tascams variant och mindre kanaler. Vore bra om man kunde bygga ihop behringers variant pÄ samma sÀtt som mackie.

Postat

Jo jag vet men till skillnad av mackie sÄ kan man inte sÀtta ihop dem, eller kan man? Det Àr ganska bökigt att ha 3 st separata kontroller. Jag har fÄtt för mig att man inte kan sÀtta ihop dem.

Postat (redigerat)

NÀ, jag vet, det Àr skitstörande att dom ska ha sÄ poppigt utseende (lite svagt böjda sidor)......all sÄdan utrustning borde vara raka fina kanter pÄ....utan krusiduller, sÄ att man Ät minstÄne kan passa ihop dom till en nÄgorlunda bekvÀm arbetsyta......

det finns en nackdel till med behringers box......om man automatiserar mkt sÄ kommer man mÀrka hur mkt den lÄter nÀr reglarna rör sig......inget jag störts mkt av Ànnu, men jag vet flera som hatar det.......

OBS: tar tillbaka mitt uttalande, den Ă€r inte alls sĂ„ poppig pĂ„ kanterna.... 🙂😕🙂

Redigerat av Mr Keys
Postat
Kvalitet Kostar.

Vidare Àr det vÀl onödigt att starta en ny trÄd i med

samma frÄgor som du redan en gÄng stÀllt..

Har anvÀnt sökfunktionen och hittade inte det som jag letar efter, dessutom har jag fortfarande ingen aning om vad jag ska köpa.

Postat
NÀ, jag vet, det Àr skitstörande att dom ska ha sÄ poppigt utseende (lite svagt böjda sidor)......all sÄdan utrustning borde vara raka fina kanter pÄ....utan krusiduller, sÄ att man Ät minstÄne kan passa ihop dom till en nÄgorlunda bekvÀm arbetsyta......

det finns en nackdel till med behringers box......om man automatiserar mkt sÄ kommer man mÀrka hur mkt den lÄter nÀr reglarna rör sig......inget jag störts mkt av Ànnu, men jag vet flera som hatar det.......

OBS: tar tillbaka mitt uttalande, den Ă€r inte alls sĂ„ poppig pĂ„ kanterna.... 🙂😕🙂

Borde det inte gÄ att bygga in dem i nÄgot? typ bygga som en lÄda med hÄl för tre controller och lÄta alla sladdar vara pÄ insidan.

Postat

OBS: tar tillbaka mitt uttalande, den Ă€r inte alls sĂ„ poppig pĂ„ kanterna.... 😕  😕  :rolleyes:

Borde det inte gÄ att bygga in dem i nÄgot? typ bygga som en lÄda med hÄl för tre controller och lÄta alla sladdar vara pÄ insidan.

....det borde nog gĂ„ aldeles utmĂ€rkt, om man Ă€r lite hĂ€ndig....vilket jag inte Ă€r! 😛

Jag kan inte ens hĂ€nga upp en spegel utan att fĂ„ den sne, och dĂ„ har jag Ă€ndĂ„ mĂ€tt och rĂ€knat och ritat pĂ„ tapeten för att fĂ„ hĂ„len pĂ„ bra stĂ€llen.....haha.... 😆

Postat

Behringer's digitalmixer kanske? Den har visserligen "bara" 16 reglar, men sĂ„dana brukar ju gĂ„ att trycka pĂ„ nĂ„gon knapp sĂ„ vĂ€xlar man snabbt och smidigt till nĂ„gra nya 16 kanaler Ă€n de man höll pĂ„ med. Är ju Ă€ndĂ„ sĂ€llan man stĂ€ller in volymen pĂ„ mer Ă€n 16 kanaler precis samtidigt.

http://www.behringer.com/DDX3216/index.cfm?lang=ENG

Postat
Behringer's digitalmixer kanske? Den har visserligen "bara" 16 reglar, men sĂ„dana brukar ju gĂ„ att trycka pĂ„ nĂ„gon knapp sĂ„ vĂ€xlar man snabbt och smidigt till nĂ„gra nya 16 kanaler Ă€n de man höll pĂ„ med. Är ju Ă€ndĂ„ sĂ€llan man stĂ€ller in volymen pĂ„ mer Ă€n 16 kanaler precis samtidigt.

http://www.behringer.com/DDX3216/index.cfm?lang=ENG

Jag har kollat pÄ den men jag vet inte riktigt hur det funkar. Funkar den lika bra som en kontroller? Hur ansluter man?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.