Lars-Olof Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 LÅTNAMN: Bakisblues'n (om Alfons Ågren och hans vänner) ARTIST/GRUPP: (LARS) GENRE: Progg brukar vi väl säga... LÅTLÄNGD: 3:32 KOMPOSITÖR: Lars & Lars PRODUCENT: Lars & Lars EV. MEDVERKANDE: Lars & Lars och några grabbar på manskör INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: ca 3.5MB STATUS: Halvfärdig demo LÅTLÄNK: Bakisblues'n Här kommer den första av tre nya bitar som kommer att hamna på en demo tillsammans med några gamla låtar. Tips om mixning å nivåer och sånt mottages tacksamt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
91:an Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Är inspelningen i mono? Det finns ingen bredd i ljudet. Låter som en liveinspelning, lite dov ljudbild, saknar närhet i instrumenten. Kanske räcker med att dra upp diskantregistren för de olika instrumenten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danabacken Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Shit vilken go' sångröst! Tycker att det låter alldeles för mycket mono över det hela! Är det mono? Tykcer du ska fixa till mera bredd på alltihop! Men jag diggar din röst! 🙁 \\Danabacken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars-Olof Posted September 21, 2005 Author Share Posted September 21, 2005 Nä, hrmm, det är inte mono även om det låter så... Jag får la försöka bredda skiten lite ikväll. Problemen med dovheten är att grundmaterialet är rätt dovt och jag har inte tillgång till de musiker som skulle behövas för att göra om inspelningen. Får försöka diskanta upp det hela också... Tack för tipsen och för att ni lyssnat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars-Olof Posted September 21, 2005 Author Share Posted September 21, 2005 Nu har jag breddat lite så att det förhoppningsvis inte låter fullt lika mono... Smma länk som förut. Dovheten däremot är väl kvar. Nån mer som har några ytterligare tips!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars-Olof Posted September 23, 2005 Author Share Posted September 23, 2005 (bump) Verkligen ingen mer som har något att tillägga!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Jodå det finns mycket att kommentera. Sången saknar lite briljans skulle jobba lite mer med eq. Mer diskant och få det lite tydligare. Trummorna låter som att de är inspleade i köket, medan resten av instrumenten står i vardagsrummet. går det att "flytta om" lite i ljudbilden. Fram med trummorna på något vis. Arrangemanget är sådär tycker jag. Speciellt basen är väl hoppig tycker jag eftersom gitarrerna ligger och marekerar på fjärdedelar. Jag skulle försöka göra någon slags kontrast med basspelet. Kanske lite mer utspelat eller inte så unisont med gitarren. Det blir väldigt mycket "hopp hopp hopp hopp". Annars har det fin klubblivekänsla. DEt skall absolut inte överproduceras. Sången och låten är lite mysig. 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
equality Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Skön låt. Gillar att det låter live, kanske är meningen? Bra sångröst. Elgitarristen var på g där nånstans men fick inte blomma ut ordentligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars-Olof Posted September 23, 2005 Author Share Posted September 23, 2005 Egghuvud: Tack så mycket. Det är precis såna där inlägg som man vill ha! Jag tänkte när jag la upp låten att här måste det ju finnas mycket att böka i för folk på forumet. Dessvärre kommer jag nog inte hinna pilla så mycket mer med låten så i framtiden kommer jag att hävda att det är meningen att det ska låta halvtaskig liveinspelning om det hela... (e): Tackar så mycket! Från och med nu kommer jag i alla fall hävda att det är meningen att det ska låta live 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hegobald Posted September 23, 2005 Share Posted September 23, 2005 Trevlig låt och bra sång.. Bra sångröst (fast det påverkas ju inte så mycket av mixen inte). Då jag just nu lyssnar i hörlurar så blir det uppenbart tungt på höger sida då basen ligger där... Nåvål som demo duger det alldels ypperligt i alla fall. Producera inte sönder det hela nu. 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts