Jump to content
Annons

Melodifestivalen 2006


MusicGene

Recommended Posts

Annons
  • Svar 218
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

I början av forumet var Melodifestivalen jättebra och jätteroligt och nu då ingen fick med något bidrag är hela evenemanget bluff och båg  😉

Min kompis och hennes man fick med en av sina låtar bland de 28, de hade 4 kvar bland de 100 i gallringen av totalt 14 inskickade. De är inga välkända namn men Bert Karlsson har tippat dem som vinnare och sagt att det är den bästa låten som någonsin skickats in till Melodifestivalen.

Så... Inte bara bluff och båg alltså.  🙂

Och det där var ditt första inlägg så mao har du blivit hitskickad av SVT för att bluffa om att det inte är en bluff. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

de hade 4 (låtar) kvar bland de 100 (sist kvarvarande) i gallringen

Hur får man ens reda på nåt sånt 🙂? Försa du inte dig just där 😉?

Om din kompis är Pling Forsman är hon nog inte så okänd som du kanske tror att hon är 🙂!

(Ingen är ju så dum att man inte fixar ett alibi... av 28 st möjliga!) He he, så om tävlingen var riggad är detta bara ett bevis på att den

var riggad! Moment 22! Enda sättet att komma runt fuskstämpeln är att ha hyffsat justa regler för att omöjliggöra just fusk i tävlingen!)

Vadå min brorsa är helt neutral när han jämför mitt bidrag med alla andras... jag lovar! 😎!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som har reagerat på att Crister Björkman är delägare i de bolag som har fått in flertalet bidrag + delägare i de bokningsbolag som sköter melodifestival jippon under året ? Är inte det jäv ? Är det lagligt ?. Ungefär som George Bush som startar krig och sedan låter staten köpa vapen av sina egna vapenbolag.

Näe vadå ? jag e´inte bitter,,,, karriär i kroppsstrumpa,,, de´ju´jävligt manligt...

Bo Garsle

Link to comment
Dela på andra sajter

Surri (oregistrerad)

Svar på: de hade 4 (låtar) kvar bland de 100 (sist kvarvarande) i gallringen

Hur får man ens reda på nåt sånt ? Försa du inte dig just där ?

Om din kompis är Pling Forsman är hon nog inte så okänd som du kanske tror att hon är !

=

På SVT-s melodifestival-Site får man reda på det mesta 😕

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2755...667&lpos=lasMer

Min kompis är inte känd och det var de själva som sjöng på bidraget de skickade in när de blev utvalda. (okända röster!),

En annan artist är dock utvald nu att framföra deras låt. De känner varken Bert Karlsson eller Christer Björkman men ändå säger Bert i medierna att de kommer att vinna hela skiten.

Tro vad nu vill. Skriv en bättre låt så kommer ni kanske med nästa år.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Surri (oregistrerad)

Kommentarer på detta då? Det är klart att känner man Anton Bergendahl 16 år eller börsmäklare Mathias Matssen, kanske det är stor chans att man kommer med

😕

Juryn för Melodifestivalen 2006 har bestått av:

juryns ordförande Eva Hamilton, enhetschef för Fiktion på SVT samt L-G Alsenius (46 år) producent för Svensktoppen, SR P4 från Stockholm, Annika Sundbaum-Melin (43 år) frilansskribent och recensent från Stockholm, Jonas Sahlberg (40 år) steward från Borås, Susanne Tellinger (47 år) musikproducent på P4, Ulrica Örn (37 år) artistansvarig för bland annat Allsång på Skansen och TV-huset på SVT, Mathias Matsson (35 år) börsmäklare på Stockholmsbörsen, Martin Österdahl (32 år) produktionsassistent för Melodifestivalen 2006, Caroline Jönsson, medlem i gruppen Arrival, Jenny Seth (26 år) tidigare musikredaktör på P3 och nu frilans, Markus Elg (27 år), trummis från Malmö, Isabel Guzmán (27 år) artist/låtskrivare från Stockholm, Calle Lindén (19 år) sång- och teaterstuderande Stockholm, Anton Bergendahl (16 år) studerande och festivalfan som anmälde sitt intresse för juryarbetet via mejl och Ella Mossige-Narheim (15 år), studerande och har tidigare suttit i juryn för Lilla Melodifestivalen 2004.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

"Skriv en bättre låt så kommer ni kanske med nästa år."

Jo du, om det bara vore så enkelt 😕!

(Har aldrig skickat in en låt och kommer heller aldrig göra det men om jag älskade schlager och ifall jag skrev briljant schlagerpop skulle

jag aldrig någonsin, helt bortkastat, hålla på och skicka in bidrag till SVT, utan skulle då enbart inrikta mig på att smöra för Karlsson eller

Björkman eller vem man nu måste smöra på!)

Värst vad du är insatt... vart jobbar du någonstan då Surri 😳?

" Anton Bergendahl 16 år eller börsmäklare Mathias Matssen,"

Det är helt ointressant vilka som sitter i den Jury som väljer ut ibland de sista 100 eller 200 bidragen, för har förlagen då redan plockat

bort alla bra bidrag som inte är deras egna så spelar det ju ingen roll för förlagen (skivbolagen) vilka av deras egna bidrag som vinner!

SVT må vara ojusta och "köpta" men korkade är dom inte så att juryn du beskriver här ovan är ärlig och korrekt är jag helt övertygad om!

Men som sagt, detta är också helt ovidkommande då det verkligt intressanta är vem som väljer ut de 100 bidragen! Vem gör det?

... Anton Bergendahl 16 år 😉?

Om jag har 100 egna trisslotter och så kommer det in 316148 andra triss men att jag nu själv får välja vilka av alla dessa eller

av mina egna 100 som ska få vara med i TV4-soffans dragning och visst man kan lita på att jag är ärlig och kör "fair play" och

inte utnyttjar min enorma konkurrensfördel att vinna i lotteriet men ja, du kanske ändå förstår hur irrelevant den sista juryn är...

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är klart att man måste skriva bra verk för att överhuvudtaget ha en chans att komma med Melodifestivalen. Men är det någon som är så naiv att han/hon tror att all har samma vilkor när det gäller "att komma med"????.

Att mina bidrag var med i slutspurten hade bara med att göra att de gick via förlag och med "kända" artister. Sedan slogs mina bidrag ut av bättre verk i samma genré.

Finns det någon här som tror att alla leker på samma vilkor ????

Ett Tips ! För er som ej kom med i år. Offentliggör inte era ratade verk, de kan ni skicka in år efter år efter år. ( Om ni nu tror att ni har en chans ) :=)))

mvh

Bo Garsle

Link to comment
Dela på andra sajter

och dom flesta som fick med bidrag ligger ju redan

på dessa Skivbolag som styr branschen ida

vilket ju inte är så konstigt eftersom skivbolagen är intresserade av att ha bra låtskrivare/artister knutna till sig.

Det hade varit lätt att komma åt fusket genom att juryn inte fick veta vem som sjunger/skrivit bidraget

Det kan dom inte se nu heller. Den informationen ligger i ett igenklistrat kuvert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det hade varit lätt att komma åt fusket genom att juryn inte fick veta vem som sjunger/skrivit bidraget

Det kan dom inte se nu heller. Den informationen ligger i ett igenklistrat kuvert.

Återigen, den jury som väljer ibland de sista 100 bidragen är bara ett spel för gallerierna (den korkade pöbeln... vi 😳!)

Allt är då redan avgjort! Det enda intressanta är hur de 100 bidragen väljs ut! Om Peder P:son har 50 bidrag av 100 möjliga

och de andra 50 är halvbra icke branchanslutna bidrag så spelar det ju ingen somhelst roll vem som sitter i Juryn, säger inte att det är så,

säger bara att nuvarande ordning lämnar fältet vidöppet att göra så för den som vill! Som det är nu ska man lita på att förlagen är ärliga

och kör "fair play" och inte utnyttjar sin enorma konkurrensfördel, men de brukar ju inte verksamheter uti monopol-ställning göra... eller 😕?

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

japp. det är lite osunt att låta förlagen gallra låtarna först - men å andra sidan består de av proffs som kan sina saker. Jag tycker att SVT skall ha en egen jury som väljer bland alla bidragen. Det känns liksom inte som nån kostnad jämfört med hela arrangemanget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Precis!

Och eftersom det ändå är folket (vi) som ska rösta i slutändan kan man lika gärna ha folket d.v.s. helt vanliga personer i juryn redan

ifrån allra första början! Att ha multipla jurys medels medlemmar som då exempelvis Anton Bergendahl (16 år) studerande samt Jonas

Sahlberg (40 år) steward från Borås är inga somhelst problem för en gigantisk apparat som SVT och att hitta frivilliga som vill vara jury-

-medlemmar är även detta lätt som en plätt, allt annat är b.s! Så vad väntar SVT på 😆? Som det är nu görs det bara sken av att det

skull vara 16 åriga studerande och 40 åriga stewards från Borås som är dom som väljer ut bidragen när det i själva verket är helt andra

individer som egentligen bestämmer, hur korkade tror dom att folk (vi) är egentligen - ganska korkade eller måhända jätte-korkade 😆?

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Surri (oregistrerad)

Huvudsaken är ju att svenska folket älskar det och de gör d ju vilket fall 😉

Från Aftonbladet:

Melodifestivalen 2006 är en succé. När biljetterna släpptes i går sålde platserna i Globen slut på tio minuter. Deltävlingarna i Karlstad, Göteborg, Leksand och Karlskrona är också så gott som fullsatta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Huvudsaken är ju att svenska folket älskar det och de gör de ju i vilket fall!

Va!, börjar prata om något helt annat 😉!

Högsta domstolen indragen i muthärva

Statsminsistern: Huvudsaken är ju att svenska folket älskar sitt midsommarfirande och de gör de ju i vilket fall! 😄!

Link to comment
Dela på andra sajter

Huvudsaken är ju att svenska folket älskar det och de gör d ju vilket fall 😉

Från Aftonbladet:

Melodifestivalen 2006 är en succé. När biljetterna släpptes i går sålde platserna i Globen slut på tio minuter. Deltävlingarna i Karlstad, Göteborg, Leksand och Karlskrona är också så gott som fullsatta.

Pust !!!

Känns lite som att komma ut till bilen och märka att man har fått en P-bot. Och kommentera det hela med " ja, de gör ett bra jobb de där p-vakterna".

Bo Garsle

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Den enda egentliga skillnaden mellan en musikamatör och ett musikproffs är att musikproffset får betalt 😉!

Och kom inte och säg att det inte finns genialiska musiker utan en spänn samtidigt som det finns tondöva musik-miljonärer!

Inom de områden där det råder rättvis konkurrens, exemeplvis fotboll så är det endast det allra, allra bästa som får jobbet!

Gnäller man för man inte blev fotbolls-proffs är det patetiskt samt för att man inte var tillräckligt bra (eller att man skadat sig fast att inte

skada sig ingår i att "vara bra"!) Vad många i denna tråd hävdar är att det inte råder rättvis konkurrens i melodifestivalen! De 10 bästa

bidragen hade säkerligen kommit med i vilket fall som helst men dom där övriga 18 hade med lätthet kunnat ersättas med något utav de

andra 100 bästa som inte kom med och ingen skulle märka den minsta skillnad, överhuvudtaget! Dessa 18 halvbra bidrag är öronmärkta

för dom med kontakter! Så är det bara, så sug på det ett tag och känn hur det känns! Har du gjort det? Okej, men vadå, skit detsamma,

livet är hårt men orättvist och helt fantastiskt att leva 😄! Vissa föds rika, det är ju också orättvist men om man ska hålla på och uppröras

över alla orättvisor så har man ju bara tid med det och inget annat! Dock, käfta inte emot och säg att det är rättvist bara, då det är fel 😄!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Är han delägare i bolagen , borde han ha en fet kalkon

Ja hur får man reda på dessa uppgifter ?

BoGarsle skriver :

Är det någon som har reagerat på att Crister Björkman är delägare i de bolag som har fått in flertalet bidrag + delägare i de bokningsbolag som sköter melodifestival jippon under året ? Är inte det jäv ? Är det lagligt ?. Ungefär som George Bush som startar krig och sedan låter staten köpa vapen av sina egna vapenbolag.

Stämmer verkligen de ovanstående ???

Så borde någon Syna detta rejält ,

MusicGene ???

Melodifestivalen är ju till för att underhålla tv-publiken och i förlängningen svenska folket, inte för att underhålla svenska musikamatörer.

vem är amatör , och vem är proffs ? ? ?

Hans:

Klart att vissa tycker de är rättvisst nu , med de luktar skit ifrån SVT

Hur vågar dom köra över ca 95% av sveriges låtskrivare såhär

Ja tror att dessa 95 % satsat en hel del

resurser i både pengar , svett och timmar

Alla vet att de tar på krafterna att skriva en bra schlager

ja skrev 10 , och vägrar att åka dit på JÄV med att smöra vissa kanaler

för man har ju hört , hur snacket går inifrån

Tror de kan bli en stor grej om någon börjar gräva i de här .

Satt å funderade om de är många gamla SSU:ar som jobbar

på SVT , eftersom Bosse Ringholm har ett finger med där

när ringen på wc-stolen skall öppnas

De kanske är han som tar ut bidragen

ihop med Svenska Spels direktörer , och sen ler dom med sina pokerface .

Ja Ringholm va ju med på nyheterna ida

Ja alla dom där pokerfacen skulle behöva sej en rejäl ansiktslyftning

Som förstör moralen helt

de är bättre att visa vem man är i ljuset , än att de kommer fram i mörkret

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Satt å funderade om de är många gamla SSU:ar som jobbar på SVT ,

Nu ska vi inte bli politiska men... SVT är ju faktiskt en förkortning för Socialdemokratiska (Vänster) Televisionen!

Även om det där med vänster till stora delar fallit bort! Och tror ju knappast att en "borgerlig" television hade varit mer

rättvis på att hantera melodifestivalen! Antagligen mindre rättvis fast kanske på samma gång mindre förljugen, vem vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Satt å funderade om de är många gamla SSU:ar som jobbar på SVT ,

Nu ska vi inte bli politiska men... SVT är ju faktiskt en förkortning för Socialdemokratiska (Vänster) Televisionen!

Även om det där med vänster till stora delar fallit bort! Och tror ju knappast att en "borgerlig" television hade varit mer

rättvis på att hantera melodifestivalen! Antagligen mindre rättvis fast kanske på samma gång mindre förljugen, vem vet?

😛 Detta är för svår humor för att jag ska fatta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Eller så är den helt enkelt bara tråkig  😄! Och att det är det som är det roliga, eller 😆?

😆

Detta är min humornivå:

Kvinnan till mannen:

- Ser du något annorlunda med mig?

- Åh, du har klippt dig!

- Nej, svarade kvinnan.

- Har du ny klänning?

- Nej... jag har gasmask på mig.

😆😆😆

Detta är min lillasysters humornivå:

- Jag åt upp ett flygplan igår.

- Åh fan?

- Ja, jag vet inte vad som flög i mig.

😛😛😛

Link to comment
Dela på andra sajter

ja man kan undra va som flugit i Melodifestivals-ledningen

dom kanske störtar snart :-) eller så flyger dom ut i den ÄNDlösa

rymden , som slutar med ett stort gapande svart hål av Synd

då hjälper inga jäviga givar , eller några pokerface

för där står lemmy ¨å spelar ace of space med en sista mic-spolning i basen

ja en ganska tragisk avslutning blir de , när den stora vaccumeffekten sätts in

Ja hörde denna story härom dagen annars :

Dagen efter bröllopsnatten fick den nyblivna kvinnan frågan

av sin väninna ..... ja hur känns de nu att vara gift ?

Då svara den nygiftna kvinna .....ja de är lite svårt att svara på de än ,

efter bara 6 sekunder 😏😠

Redigerat av antikartellmusikern
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Leksand 18/2:

”Aiayeh” – Simone Moreno

”Jag ljuger så bra” – Linda Bengtzing

”Kameleont” – Electric Banana Band

”Kuddkrig” – Pandang

”Naughty boy” – Hannah Graaf

”The name of love” – Magnus Bäcklund

”This woman” – Anna Sahlene

Karlstad 25/2:

”En droppe regn” – Niklas Wahlgren

”Etymon” – Sonya

”Ge mig en kaka till kaffet” – Östen Med Resten

”I dag och i morgon” – Kikki Danielsson

”La chica de la copa” – Pablo Cepeda

”Mi amore” – Velvet

”Oh yeah” – The Elephantz

Karlskrona 4/3:

”Faller du så faller jag” – Patrik Isaksson

”Golden star” – Elysion

”Innan natten är över” – Kayo

”Kalla nätter” – Jessica Andersson

”Mi amor” – Gregor

”Nights of passion” – The Poodles

”When love's comin' back again” – Jessica Folcker

Göteborg 11/3:

”Don´t try to stop me” – Laila Adéle

”Invincible” – Carola

”Jag tar det jag vill ha” – Sandra Dahlberg

Like fire tonight – Günther & The Sunshine Girls

”Silverland” – Roger Pontare

”Under your spell” – Evan

”Älskar du livet” – Björn Kjellman

Fyra extra jokerbidrag tillkommer senare. Undrar vad det kan tänkas bli?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...