Jump to content
Annons

racköron


fonografist

Recommended Posts

Jag har en gammal kassettbandspelare som ju kan vara skoj att leka med ibland. Den har skruvar och hål för att sätta på racköron (eller rackadapters, som det står på den). Det vore ju fint att sätta fast den i racket bland dom andra grejerna... Den är också två rackhenheter hög.

Det jag skulle vilja veta är ifall det är nån som vet vart man kan få tag på nån sorts almänna standard-racköron (ifall det finns). Jag har inte kunnat hitta vart man kan få tag på sånt...

hälsosamma morgondagar

/oscar, uppsala

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nja.. 19" rackstandard är ju som sagt standard i sig.. Det finns inga universala "racköron" att tillgå utan det är tillverkaren av din kasettbandare som har gjort egna till den så att det ska passa till 19" rackstandard.. Tror jag du fattar också om du tänker efter lite till 😆

Du får nog ta fram metallsågen och bocka till egna öron av en bit 4 mm aluplåt :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte vill bocka själv så kan du ju köpa billiga vinkeljärn (Biltema kanske) och utgå ifrån. 4 mm låter väldigt tjockt det. Brukar dom vara det (racköron alltså)? Har inga själv, men det känns väldigt overkill med 4mm.

Edit: Missade att du skrev aluplåt. Då kanske det behöver vara tjockt som f-n...

Redigerat av Procedomani
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...