Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Röstningen Ă€r avslutad och VINNAREN blev "BIDRAG 5" hipp hipp hura!!! 😄

SÄ hÀr blev det avslutade röstningsresultatet i MMRF 2005 enligt nedan.

Bidrag 5 = 30p

------------------

Bidrag 7 = 28p

Bidrag 9 = 22p

Bidrag 3 = 16p

Med champange i strupen och tÄrta runt lÀpparna fÄr vÀl Bidrag 5:s kompositör ge sig till kÀnna för att vi ska kunna gratulera VINNAREN.

Vinnaren fÄr gÀrna berÀtta om sitt bidarag om han vill, pluggar, programmering förstÀrkare, trix mm vad som hellst!!! tongue.gif

Som grÀdde pÄ mosen, knark pÄ laxen, fÄ den stolta VINNAREN hedersuppdraget att vara "Metalgeneral" samt att hÄlla i nÀsta Ärs MMRF 2006 nÀr han vill.

Det man VINNER Àr förstÄss respekt, bland övriga musiker inom hÄrdrock/metal genre, hÀr pÄ forumet. men alla som kom till finalen i Är ska vara stolta kompositörer alla har gjort ett bra jobb.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Röstningen AVSLUTAD 2005 09 30

Äntligen dĂ„ var det dags att "Rösta" pĂ„ det bĂ€sta bidraget i Metal Meet Rock Festival 2005 Fredag den 16:e 😄

NYHET 2005.09.22 "Àndrade regler!! till 3 röster som ska delas ut, INTE 4 röster som tidigare"

Varför de dÄ? Jo kom pÄ att vi inte Àr sÄ mÄnga hÄrdrockare och dom som komponerat bidragen Àr antagligen dom som röstar, dvs, annars mÄste vissa rösta pÄ sitt eget bidrag, vilket skulle vara fel, gÀller dom fyra personer som kom med i finalen, genom att Àndra till tre röstningar av dom fyra bidragen kommer man undan de problemet. hoppas att ni förstÄr. Dom som hunnit rösta redan stryker vi poÀngen som fick 1p.

Du ska lÀmna 3st röster i ditt inlÀgg hÀr i trÄden, dvs öppen röstning, gÀrna med motivering varför.

2, 4 och 6 poÀng ska delas. 6:an delas ut till det "bidrag" som du tycker lyckats bÀst En röstning per medlem.

Röstningen Ă€r öppen till den 30:e September dĂ„ VINNAREN koras!! 😉😄

Ladda ner dom fyra bidragen HĂ€r

lyssna och rösta efter eget omdöme.

Edit: Omröstning startar i morgon Fredag 16:e, nĂ€r dom lagt upp lĂ„tarna pĂ„ serven, Endel kanske mĂ„ste regestrera för att höra MP3, men Hi-Fi ska gĂ„ att lyssna pĂ„, rösta sĂ„ fort ni hör bidragen! Hitade ingen bĂ€ttre lösning Ă€n att lĂ€gga upp pĂ„ min egen Soundclick alla bidragen. 🙂

Redigerat av kirtaphus
Annons
Postat (redigerat)

Tror inte jag varit med och röstat i nÄgon studiofestival tidigare, men jag tror jag förstÄr hur det gÄr till.

Rent allmÀnt hade jag hoppats pÄ tydligare rockinfluenser i lÄtarna.

Bidrag 9 ger jag 6 poÀng.

Mest r'n'r av de fyra finalisterna. Snygga gitarriff och följsamma trummor. Tappar tyvĂ€rr energi i refrĂ€ngen. Aningen för trallig refrĂ€ngmelodi. Och sĂ„ngaren gör klart bĂ€tre ifrĂ„n sig i verserna. Lite som en korsning av Gene Simmons och Lou Reed! 😼

Bidrag 5 ger jag 4 poÀng. Det poppigaste bidraget. TyvÀrr tycker jag vÀxlingen mellan skönsÄng och skrikspng funkar rÀtt dÄligt. SkriksÄngen tar överhanden (för starkt mixad) och kÀnns inte helt engagerad/pÄ-riktigt. RÀtt trÄkig ljudbild. Framförallt gitarrerna kÀnns pappiga. Vore skönt med lite mer dynamik. Hookig synth i refrÀngen!

Bidrag 7 fĂ„r 2 poĂ€ng. Grymma gitarrer i versen! Men var Ă€r sĂ„ngen? 😄

RefrĂ€ngen kĂ€nns lite krystad (ihoptvingad med versen). Skön synthslinga i den hĂ€r refrĂ€ngen ocksĂ„! Kanske hade det lugna partiet funkat bĂ€ttre med nĂ„gon form av framtrĂ€dande melodi. Nu stĂ„r det lite still. Grymt Panteratugg frĂ„n 2:50! 😄

Slutligen bidrag 3 som jag ger 1 poÀng.

Uselt mixjobb! 😄 Första minuten hör jag knappt skillnad mellan virvel och baskagge. Basen lĂ„ter som en samplad bandlös. Kladdiga gitarrer och ljudbilden saknar helt dynamik. Dessutom hittar jag inga referenser till rock överhuvudtaget.

Hoppas att kommentarerna Àr givande och att jag inte varit för hÄrd i min kritik. Jag antar att alla har slitit hÄrt med sina bidrag och det sista jag vill Àr att sÄra nÄgon.

Edit: La till lite.

Redigerat av joachime
Postat

Ok, hÀr Àr mina poÀng:

6p till lÄt 9

Elak röst o bra gitarrer.

LÄten blir lite trÄkigare pÄ slutet och rösten sÀmre Àn den elaka i inledningen.

4p till lÄt 7

Tungt och tajt.

Saknar dock melodi o sÄng.

2p till lÄt 5

Hade kanske varit en vinnare om ljudet varit bÀttre.

Coolt med distad röst, men kanske lite vÀl distad.

1p till lÄt 3

Schyssta vrÄl.

Lite mycket mangel o lite för lite innehÄll för min smak.

Bra jobbat alla!! 🙂

Postat (redigerat)

Ja gillar bÄde hÄrdrock och metall men det hÀr var ingen höjdare direkt, lÄt 7 var bÀst men utan riktigt bra sÄ faller den som en fura tyvÀrr. Kom det inte in fler bidrag? Isf hur valdes finalisterna ut? (sorry om jag missat nÄt)

Edit: Hittade grundomgĂ„ngstrĂ„den nu kunde dock inte tanka hem lĂ„tarna. (spelar ju ingen roll iofs eftersom röstningen Ă€r avslutad. 😆 )

Redigerat av Phobos
Postat (redigerat)

6p - bidrag 5

PÄminner om ett soundtrack, skulle kunna var i nÄgon Batmanfilm, solot var sÄdÀr lagomt behövligt snyggt, sÄngen sitter skönt.

4p - bidrag 9

För tio Är sen hade det hÀr varit min vinnare, rÀtt likt Dave Mustaine i versen, mycket vÀrdig finalist, bra text.

2p - bidrag 3

Riktigt tunga sköna Ängest skrik, vill ha fetare nerstÀmda gitarrer för att matcha sÄngen. bÀsta intro av alla bidrag.

Redigerat av kirtaphus
Postat

SvÄrt svÄrt!

6 p till 3an - Tycker fortfarande denna Ă€r ĂŒbertung đŸ˜± Introt pĂ„minner om dimmu borgir - puritania och sen fĂ„r man de sjĂ€lvklara quakevibbarna. SĂ„ngen Ă€r riktigt jĂ€kla bra.

4 p till 5an - VÀldigt bra och catchig lÄt, dock för mycket dist pÄ rösterna men det stör mig inte speciellt mycket.

2 p till 7an - Tight som en ankas anus. Alla riff sitter dÀr dom ska men sÄngen saknas.

Postat (redigerat)

Är de nĂ„gra fler som vill rösta?? 😠 passa pĂ„ nĂ„gra dagar till innan vinnaren presenteras.

Edit: 200 pers har kollat in trÄden endast 6st har röstat , riktigt uruselt intresse för hÄrdrock och metall pÄ Studioforumet.

Redigerat av kirtaphus
Postat

Bidrag 5 - 6p

Varför? Grym refr, catchig som faen!

Bidrag 3 - 4p

4 poĂ€ng till "Darth Vader" 😼

Bidrag 7 - 2p

JÀvligt tung lÄt, men var e sÄngen??? Synd alltsÄ, hade blivit sÄ mycket bÀttre

Postat

6p -> bidrag 7

Stör mig inte alls att det Àr instrumentalt, lite mer melodi överhuvudtaget hade inte skadat dock.

4p -> bidrag 5

Bra lÄt, klart överproducerad sÄng petar ner den frÄn förstaplatsen bara, lÄter bitvis inte alls bra.

2p -> bidrag 9

Sjysst produktion, smÄtrÄkig lÄt.

Postat

Luften verkar ha gĂ„tt ur det hĂ€r med festivaler helt och hĂ„llet. Är alla medvetna om att detta Ă€r finalen eller? 😆

Jag ger konstigt nog bidrag 7 : 6 poÀng trots att det Àr instrumentalt. JKag Àr svag för den hÀr sortens markeringsspeedande.

Bidrag 3 fÄr 4 poÀng tycket inte att sÄngen hÄller hela vÀgen.

Bidrag fem fÄr 2 poÀng. Samma sak hÀr dock sÄngen hÄller inte och Àr obehagligt distad.

😉

Är jag för sent ute med min röstning? Vi borde försöka puffa lite för trĂ„den sĂ„ att finalen fĂ„r den uppmĂ€rksamhet den förtjĂ€nar. 🙂

Postat (redigerat)
Vi borde försöka puffa lite för trĂ„den sĂ„ att finalen fĂ„r den uppmĂ€rksamhet den förtjĂ€nar.  🙂

Bump igen!!! 🙂

Redigerat av slaptap
Postat (redigerat)

Röstningen Ă€r avslutad och VINNAREN blev "BIDRAG 5" hipp hipp hura!!! 😼

SÄ hÀr blev det avslutade röstningsresultatet i MMRF 2005 enligt nedan.

Bidrag 5 = 30p

------------------

Bidrag 7 = 28p

Bidrag 9 = 22p

Bidrag 3 = 16p

Med champange i strupen och tÄrta runt lÀpparna fÄr vÀl Bidrag 5:s kompositör ge sig till kÀnna för att vi ska kunna gratulera VINNAREN.

Vinnaren fĂ„r gĂ€rna berĂ€tta om sitt bidarag om han vill, pluggar, programmering förstĂ€rkare, trix mm vad som hellst!!! 😎

Som grÀdde pÄ mosen, knark pÄ laxen, glass pÄ tÄrtan fÄ den stolta VINNAREN hedersuppdraget som "Metalgeneral" och att hÄlla i nÀsta Ärs MMRF 2006 nÀr han vill.

Det man VINNER Àr förstÄss respekt, bland övriga musiker inom hÄrdrock/metal genre, hÀr pÄ forumet. men alla som kom till finalen i Är ska vara stolta kompositörer alla har gjort ett bra jobb.

Redigerat av kirtaphus
Postat (redigerat)

Det verkar som om du mĂ„ste skriva vilka som var med i finalen... 😄

Men stort grattis till vinnaren i alla fall 😎

Redigerat av O-Jay
Postat
Bidrag 5  = 30p

------------------

Bidrag 7  = 28p

Bidrag 9  = 22p

Bidrag 3  = 16p

HÀr Àr namnen pÄ samtliga (hoppas att jag fick allt rÀtt):

Bidrag 5 = Indekhoo

------------------------

Bidrag 7 = Kirtaphus

Bidrag 9 = Ojay

Bidrag 3 = dmn

------------------------

Övriga deltagare tidigare i tĂ€vlingen (ej i poĂ€ngordning):

Bidrag 1 = Debree

Bidrag 2 = Djonas

Bidrag 4 = Fetmule

Bidrag 6 = Jocke Boberg

Bidrag 8 = MartinM

Bidrag 10 = Sixties

Bidrag 11 = slaptap

Tack till alla för medverkan och grattis till vinnaren!!!

🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.