kirtaphus Postat 15 september 2005 Postat 15 september 2005 (redigerat) Röstningen Ă€r avslutad och VINNAREN blev "BIDRAG 5" hipp hipp hura!!! đ SĂ„ hĂ€r blev det avslutade röstningsresultatet i MMRF 2005 enligt nedan. Bidrag 5 = 30p ------------------ Bidrag 7 = 28p Bidrag 9 = 22p Bidrag 3 = 16p Med champange i strupen och tĂ„rta runt lĂ€pparna fĂ„r vĂ€l Bidrag 5:s kompositör ge sig till kĂ€nna för att vi ska kunna gratulera VINNAREN. Vinnaren fĂ„r gĂ€rna berĂ€tta om sitt bidarag om han vill, pluggar, programmering förstĂ€rkare, trix mm vad som hellst!!! tongue.gif Som grĂ€dde pĂ„ mosen, knark pĂ„ laxen, fĂ„ den stolta VINNAREN hedersuppdraget att vara "Metalgeneral" samt att hĂ„lla i nĂ€sta Ă„rs MMRF 2006 nĂ€r han vill. Det man VINNER Ă€r förstĂ„ss respekt, bland övriga musiker inom hĂ„rdrock/metal genre, hĂ€r pĂ„ forumet. men alla som kom till finalen i Ă„r ska vara stolta kompositörer alla har gjort ett bra jobb. ------------------------------------------------------------------------------------------------- Röstningen AVSLUTAD 2005 09 30 Ăntligen dĂ„ var det dags att "Rösta" pĂ„ det bĂ€sta bidraget i Metal Meet Rock Festival 2005 Fredag den 16:e đ NYHET 2005.09.22 "Ă€ndrade regler!! till 3 röster som ska delas ut, INTE 4 röster som tidigare" Varför de dĂ„? Jo kom pĂ„ att vi inte Ă€r sĂ„ mĂ„nga hĂ„rdrockare och dom som komponerat bidragen Ă€r antagligen dom som röstar, dvs, annars mĂ„ste vissa rösta pĂ„ sitt eget bidrag, vilket skulle vara fel, gĂ€ller dom fyra personer som kom med i finalen, genom att Ă€ndra till tre röstningar av dom fyra bidragen kommer man undan de problemet. hoppas att ni förstĂ„r. Dom som hunnit rösta redan stryker vi poĂ€ngen som fick 1p. Du ska lĂ€mna 3st röster i ditt inlĂ€gg hĂ€r i trĂ„den, dvs öppen röstning, gĂ€rna med motivering varför. 2, 4 och 6 poĂ€ng ska delas. 6:an delas ut till det "bidrag" som du tycker lyckats bĂ€st En röstning per medlem. Röstningen Ă€r öppen till den 30:e September dĂ„ VINNAREN koras!! đđ Ladda ner dom fyra bidragen HĂ€r lyssna och rösta efter eget omdöme. Edit: Omröstning startar i morgon Fredag 16:e, nĂ€r dom lagt upp lĂ„tarna pĂ„ serven, Endel kanske mĂ„ste regestrera för att höra MP3, men Hi-Fi ska gĂ„ att lyssna pĂ„, rösta sĂ„ fort ni hör bidragen! Hitade ingen bĂ€ttre lösning Ă€n att lĂ€gga upp pĂ„ min egen Soundclick alla bidragen. đ Redigerat 5 oktober 2005 av kirtaphus
joachime Postat 15 september 2005 Postat 15 september 2005 (redigerat) Tror inte jag varit med och röstat i nĂ„gon studiofestival tidigare, men jag tror jag förstĂ„r hur det gĂ„r till. Rent allmĂ€nt hade jag hoppats pĂ„ tydligare rockinfluenser i lĂ„tarna. Bidrag 9 ger jag 6 poĂ€ng. Mest r'n'r av de fyra finalisterna. Snygga gitarriff och följsamma trummor. Tappar tyvĂ€rr energi i refrĂ€ngen. Aningen för trallig refrĂ€ngmelodi. Och sĂ„ngaren gör klart bĂ€tre ifrĂ„n sig i verserna. Lite som en korsning av Gene Simmons och Lou Reed! đź Bidrag 5 ger jag 4 poĂ€ng. Det poppigaste bidraget. TyvĂ€rr tycker jag vĂ€xlingen mellan skönsĂ„ng och skrikspng funkar rĂ€tt dĂ„ligt. SkriksĂ„ngen tar överhanden (för starkt mixad) och kĂ€nns inte helt engagerad/pĂ„-riktigt. RĂ€tt trĂ„kig ljudbild. Framförallt gitarrerna kĂ€nns pappiga. Vore skönt med lite mer dynamik. Hookig synth i refrĂ€ngen! Bidrag 7 fĂ„r 2 poĂ€ng. Grymma gitarrer i versen! Men var Ă€r sĂ„ngen? đ RefrĂ€ngen kĂ€nns lite krystad (ihoptvingad med versen). Skön synthslinga i den hĂ€r refrĂ€ngen ocksĂ„! Kanske hade det lugna partiet funkat bĂ€ttre med nĂ„gon form av framtrĂ€dande melodi. Nu stĂ„r det lite still. Grymt Panteratugg frĂ„n 2:50! đ Slutligen bidrag 3 som jag ger 1 poĂ€ng. Uselt mixjobb! đ Första minuten hör jag knappt skillnad mellan virvel och baskagge. Basen lĂ„ter som en samplad bandlös. Kladdiga gitarrer och ljudbilden saknar helt dynamik. Dessutom hittar jag inga referenser till rock överhuvudtaget. Hoppas att kommentarerna Ă€r givande och att jag inte varit för hĂ„rd i min kritik. Jag antar att alla har slitit hĂ„rt med sina bidrag och det sista jag vill Ă€r att sĂ„ra nĂ„gon. Edit: La till lite. Redigerat 15 september 2005 av joachime
martinm Postat 16 september 2005 Postat 16 september 2005 Ok, hĂ€r Ă€r mina poĂ€ng: 6p till lĂ„t 9 Elak röst o bra gitarrer. LĂ„ten blir lite trĂ„kigare pĂ„ slutet och rösten sĂ€mre Ă€n den elaka i inledningen. 4p till lĂ„t 7 Tungt och tajt. Saknar dock melodi o sĂ„ng. 2p till lĂ„t 5 Hade kanske varit en vinnare om ljudet varit bĂ€ttre. Coolt med distad röst, men kanske lite vĂ€l distad. 1p till lĂ„t 3 Schyssta vrĂ„l. Lite mycket mangel o lite för lite innehĂ„ll för min smak. Bra jobbat alla!! đ
Emil Postat 16 september 2005 Postat 16 september 2005 (redigerat) Ja gillar bĂ„de hĂ„rdrock och metall men det hĂ€r var ingen höjdare direkt, lĂ„t 7 var bĂ€st men utan riktigt bra sĂ„ faller den som en fura tyvĂ€rr. Kom det inte in fler bidrag? Isf hur valdes finalisterna ut? (sorry om jag missat nĂ„t) Edit: Hittade grundomgĂ„ngstrĂ„den nu kunde dock inte tanka hem lĂ„tarna. (spelar ju ingen roll iofs eftersom röstningen Ă€r avslutad. đ ) Redigerat 16 september 2005 av Phobos
kirtaphus Postat 22 september 2005 TrÄdstartare Postat 22 september 2005 (redigerat) 6p - bidrag 5 PÄminner om ett soundtrack, skulle kunna var i nÄgon Batmanfilm, solot var sÄdÀr lagomt behövligt snyggt, sÄngen sitter skönt. 4p - bidrag 9 För tio Är sen hade det hÀr varit min vinnare, rÀtt likt Dave Mustaine i versen, mycket vÀrdig finalist, bra text. 2p - bidrag 3 Riktigt tunga sköna Ängest skrik, vill ha fetare nerstÀmda gitarrer för att matcha sÄngen. bÀsta intro av alla bidrag. Redigerat 22 september 2005 av kirtaphus
slaptap Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 6 poĂ€ng - bidrag 7 4 poĂ€ng - bidrag 9 2 poĂ€ng - bidrag 5 đ
johahl Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 SvĂ„rt svĂ„rt! 6 p till 3an - Tycker fortfarande denna Ă€r ĂŒbertung đ± Introt pĂ„minner om dimmu borgir - puritania och sen fĂ„r man de sjĂ€lvklara quakevibbarna. SĂ„ngen Ă€r riktigt jĂ€kla bra. 4 p till 5an - VĂ€ldigt bra och catchig lĂ„t, dock för mycket dist pĂ„ rösterna men det stör mig inte speciellt mycket. 2 p till 7an - Tight som en ankas anus. Alla riff sitter dĂ€r dom ska men sĂ„ngen saknas.
kirtaphus Postat 26 september 2005 TrĂ„dstartare Postat 26 september 2005 (redigerat) Ăr de nĂ„gra fler som vill rösta?? đ passa pĂ„ nĂ„gra dagar till innan vinnaren presenteras. Edit: 200 pers har kollat in trĂ„den endast 6st har röstat , riktigt uruselt intresse för hĂ„rdrock och metall pĂ„ Studioforumet. Redigerat 27 september 2005 av kirtaphus
sugarBaby Postat 28 september 2005 Postat 28 september 2005 Bidrag 5 - 6p Varför? Grym refr, catchig som faen! Bidrag 3 - 4p 4 poĂ€ng till "Darth Vader" đź Bidrag 7 - 2p JĂ€vligt tung lĂ„t, men var e sĂ„ngen??? Synd alltsĂ„, hade blivit sĂ„ mycket bĂ€ttre
Bunga Postat 28 september 2005 Postat 28 september 2005 6p -> bidrag 7 Stör mig inte alls att det Àr instrumentalt, lite mer melodi överhuvudtaget hade inte skadat dock. 4p -> bidrag 5 Bra lÄt, klart överproducerad sÄng petar ner den frÄn förstaplatsen bara, lÄter bitvis inte alls bra. 2p -> bidrag 9 Sjysst produktion, smÄtrÄkig lÄt.
Egghuvud Postat 29 september 2005 Postat 29 september 2005 Luften verkar ha gĂ„tt ur det hĂ€r med festivaler helt och hĂ„llet. Ăr alla medvetna om att detta Ă€r finalen eller? đ Jag ger konstigt nog bidrag 7 : 6 poĂ€ng trots att det Ă€r instrumentalt. JKag Ă€r svag för den hĂ€r sortens markeringsspeedande. Bidrag 3 fĂ„r 4 poĂ€ng tycket inte att sĂ„ngen hĂ„ller hela vĂ€gen. Bidrag fem fĂ„r 2 poĂ€ng. Samma sak hĂ€r dock sĂ„ngen hĂ„ller inte och Ă€r obehagligt distad. đ Ăr jag för sent ute med min röstning? Vi borde försöka puffa lite för trĂ„den sĂ„ att finalen fĂ„r den uppmĂ€rksamhet den förtjĂ€nar. đ
slaptap Postat 29 september 2005 Postat 29 september 2005 (redigerat) Vi borde försöka puffa lite för trĂ„den sĂ„ att finalen fĂ„r den uppmĂ€rksamhet den förtjĂ€nar. đ Bump igen!!! đ Redigerat 29 september 2005 av slaptap
kirtaphus Postat 4 oktober 2005 TrĂ„dstartare Postat 4 oktober 2005 (redigerat) Röstningen Ă€r avslutad och VINNAREN blev "BIDRAG 5" hipp hipp hura!!! đź SĂ„ hĂ€r blev det avslutade röstningsresultatet i MMRF 2005 enligt nedan. Bidrag 5 = 30p ------------------ Bidrag 7 = 28p Bidrag 9 = 22p Bidrag 3 = 16p Med champange i strupen och tĂ„rta runt lĂ€pparna fĂ„r vĂ€l Bidrag 5:s kompositör ge sig till kĂ€nna för att vi ska kunna gratulera VINNAREN. Vinnaren fĂ„r gĂ€rna berĂ€tta om sitt bidarag om han vill, pluggar, programmering förstĂ€rkare, trix mm vad som hellst!!! đ Som grĂ€dde pĂ„ mosen, knark pĂ„ laxen, glass pĂ„ tĂ„rtan fĂ„ den stolta VINNAREN hedersuppdraget som "Metalgeneral" och att hĂ„lla i nĂ€sta Ă„rs MMRF 2006 nĂ€r han vill. Det man VINNER Ă€r förstĂ„ss respekt, bland övriga musiker inom hĂ„rdrock/metal genre, hĂ€r pĂ„ forumet. men alla som kom till finalen i Ă„r ska vara stolta kompositörer alla har gjort ett bra jobb. Redigerat 4 oktober 2005 av kirtaphus
O-Jay Postat 4 oktober 2005 Postat 4 oktober 2005 (redigerat) Det verkar som om du mĂ„ste skriva vilka som var med i finalen... đ Men stort grattis till vinnaren i alla fall đ Redigerat 4 oktober 2005 av O-Jay
slaptap Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Bidrag 5 = 30p------------------ Bidrag 7 = 28p Bidrag 9 = 22p Bidrag 3 = 16p HĂ€r Ă€r namnen pĂ„ samtliga (hoppas att jag fick allt rĂ€tt): Bidrag 5 = Indekhoo ------------------------ Bidrag 7 = Kirtaphus Bidrag 9 = Ojay Bidrag 3 = dmn ------------------------ Ăvriga deltagare tidigare i tĂ€vlingen (ej i poĂ€ngordning): Bidrag 1 = Debree Bidrag 2 = Djonas Bidrag 4 = Fetmule Bidrag 6 = Jocke Boberg Bidrag 8 = MartinM Bidrag 10 = Sixties Bidrag 11 = slaptap Tack till alla för medverkan och grattis till vinnaren!!! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.