Jump to content
Annons

Controllerbord till Cubase


trancer

Recommended Posts

Halloj igen..

Tror det blev lite missuppfattning förra inlägget.

Det jag söker är alltså inget mixerbord egentligen, utan en REN controller.

Som ersätter software mixern, dvs jag kan röra på rattarna på controllern (hårdvaran) istället för att in o pula i sotfware mixern osv

nåt tips om nåt billigt, som funkar bra, gärna med motor reglage.

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skulle precis ta bort inlägget, för jag har hittat den jag tänker köpa .

Nämligen den för ~2000:- ..

den Behringer

MEN, ni har ju koll på allt =)

Innebär en sådan här att jag tex:

8 kanaler / midikanal ? som jag tex spak1 = reverb, spak2=cutoff, spak3=delay, spak4=kompressor tex tex m m m m ???

osåfall är detj u exakt en sån jag vill ha!!!

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Steinberg har ju sin egen controller Houston. Men den kanske de har lagt ner?  😏

jo.. men 17.500:- ? 😛

£699.99

Jag får det till 9360:- inkl. moms. Men jag hittar inte controllern varken i Turnkeys databas eller Steinbergs hemsida, så jag misstänker att den floppade...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill inte ha en sån dyr, blir en behringer.

Jag har fortfarande inte fått svar på min fråga över,. detta med ha reverb, cutoff, kompressor osv, på blablabla.. lär det inlägget över.. svara please! 😏

om det går att jobba med den på det sättet.

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det.

Inte per Automatik i alla fall.

I såfall får du skapa egna profiler för inställningar om det går ?

Du får gå in på Behringer sida och forska eller fråga där ..

Med alla dom fuktionerna du är ute efter är

antigen Huoston eller Mackie bättre alternativ.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

jag kör bcf i sonar (mackie mode) och man kan ändra varje parameter i varje plugg med den. En funktion som jag saknar är att jag skulle vilja programmera den (många parametrara är ointressanta) så man får funktionen som man vill ha, men det går inte i Mackie mode - och jag vill ju ha motoriserade kontroller 😉

I Cubase vet jag inte hur det funkar. Men tanken är ju att det är sånt man ska styra.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kör bcf i sonar (mackie mode) och man kan ändra varje parameter i varje plugg med den. En funktion som jag saknar är att jag skulle vilja programmera den (många parametrara är ointressanta) så man får funktionen som man vill ha, men det går inte i Mackie mode - och jag vill ju ha motoriserade kontroller 😉

I Cubase vet jag inte hur det funkar. Men tanken är ju att det är sånt man ska styra.

Läste lite om den , och det ska gå att full configurera den till precis vad man vill ha den till jui, perfekt!

och jag köper givetvis den med motoriserade prylar i 😉

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...