onid Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Hittade en powermac G4 med 350mhz o 440 ram. Min fråga är om denna dator skulle palla Logic pro 7? Åtminstånde för bara för audio utan effekter. hur mycket klarar en sån här dator av? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wille Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Bra fråga.. 😉 skulle tro att du kan köra några audiospår utan problem iaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Hittade en powermac G4 med 350mhz o 440 ram. Min fråga är om denna dator skulle palla Logic pro 7? Åtminstånde för bara för audio utan effekter. hur mycket klarar en sån här dator av? Jag skulle nog välja en tidigare version av logic som inte drar lika mycket CPU som 7:an. Efterom du bara ska spela in audiospår så tycker jag du kan satsa på nån beggad version 5 eller 6 istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
onid Posted September 13, 2005 Author Share Posted September 13, 2005 Hittade en powermac G4 med 350mhz o 440 ram. Min fråga är om denna dator skulle palla Logic pro 7? Åtminstånde för bara för audio utan effekter. hur mycket klarar en sån här dator av? Jag skulle nog välja en tidigare version av logic som inte drar lika mycket CPU som 7:an. Efterom du bara ska spela in audiospår så tycker jag du kan satsa på nån beggad version 5 eller 6 istället. tackar för svaren! ok. men grejen är att jag redan har 7an. Denna dator skulle jag kanske spela in 10-15 audiospår på. Är detta möjligt med logic 7? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lavrell Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Hittade en powermac G4 med 350mhz o 440 ram. Min fråga är om denna dator skulle palla Logic pro 7? Åtminstånde för bara för audio utan effekter. hur mycket klarar en sån här dator av? Jag skulle nog välja en tidigare version av logic som inte drar lika mycket CPU som 7:an. Efterom du bara ska spela in audiospår så tycker jag du kan satsa på nån beggad version 5 eller 6 istället. tackar för svaren! ok. men grejen är att jag redan har 7an. Denna dator skulle jag kanske spela in 10-15 audiospår på. Är detta möjligt med logic 7? Ingen aning eftersom jag aldrig testat Logic 7 på något annat än G5:or... hoppas någon annan sitter inne med svaret Link to comment Share on other sites More sharing options...
Logichead Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Datorn är 7 år gammal och jar tror inte att du kommer upp i 10-16 spår med Logic 7 i OSX på den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wille Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Vad har du för ljudkort? det inbyggda ? 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onid Posted September 13, 2005 Author Share Posted September 13, 2005 Vad har du för ljudkort? det inbyggda ? 😉 tänkte köra m-audio audiophile 24/96. och/eller ett m-audio 410 firewirekort. Det är dessa två jag har. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Jag känner bara en stor tveksamhet inför det här projektet. Logic Pro 7 drar nog alldeles för mycket energi, även om datorn säkert skulle klara uppgiften i ett musikprogram som verkligen var optimerat för den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts