Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Billyponken gjorde allt ett par minnesvÀrda plattor pÄ 80-talet. Hans videos va r för övrigt ofta vÀldigt underhÄllande.

Nu gör han comeback och kommer bl a till Sverige. Han har nyss slÀppt en ny skiva. Gamle vapendragaren och grymmegitarristen Stewie Stewens Àr med. Jag mÄste erkÀnna att jag blir nyfiken. Har varit inne pÄ Billys hemsida och hört ett par snuttar och blir Àn mer nyfiken.

Kan nĂ„gon ge svar? Är det nĂ„t att ha?

Rebel Yell, Eyes Without A Face, DonŽt Have A Gun, Mony, Mony etc - vilka lÄtar!

Annons
Stinkey (oregistrerad)
Postat

Och mina favoriter: Dancin' with my self och Hot i nthe City. Vilka höjdare som sagt var.

Postat

Precis, hÄller med alla föregÄende talare!

Men det Àr alltsÄ ingen som har koll pÄ senaste? Jag menar, det ser ut som om de bokat upp Globen, samtidigt ser jag inte att skivan gör nÄt direkt vÀsen av sig pÄ försÀljningslistan. Hoppas man att han sÀljer pÄ gamla meriter?

Jag vill se Billyponken! Jag sÄg honom pÄ Roskilde för en massa Är sedan nu och coolare scenpersonlighet fÄr man leta efter! Han Àr som en seriefigur fast i verkligheten.

Postat

Lite rolig anekdot med Billy Àr oxÄ att han under pÄgÄende turné kraschade med motorcykeln, men inte hindrade det honom utan han körde showerna vidare med kryckor.

Rock'n roll!!

NÄt Är senare fick han emellertid stÀlla in sina shower eftersom hans öga blev inflammerat av en kontaktlins.

Inte rock'n roll!

Postat
NÄt Är senare fick han emellertid stÀlla in sina shower eftersom hans öga blev inflammerat av en kontaktlins.

Inte rock'n roll!

Nja, sĂ€g inte det, Hamma! Även en instĂ€lld spelning Ă€r en spelning, vĂ€cker kĂ€nslor osv som Lundell sa och han borde ju veta? 😉

Postat (redigerat)

Tycker vÀl inte hans alster har Äldrats med vÀrdighet... Kanske beror pÄ att det andas Ättiotal.

Var det inte Keith Forsey som producerade? Samma kille som gjorde Simple Minds...

SÄg föresten Billy i Globen i slutet pÄ Ättiotalet eller ibörjan av nittio... Han hade inga kryckor men vÀl en spatserkÀpp med dödskalleknopp...

Redigerat av tomazopantera
Postat

Den nya plattan har gĂ„tt vĂ€ldigt mĂ„nga gĂ„nger sedan den kom, sĂ„vĂ€l hemma, som i bilen. Rekommenderas varmt om ni gillar hans gamla. Den rekommenderas fasiken Ă€ven om ni inte gillar hans gamla... 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.