Jump to content
Annons

Anxious - B. Nilsson


Pusa

Shit, vågar jag ens fråga? :S  

14 röster

  1. 1. Shit, vågar jag ens fråga? :S

    • Du.. björn.. lägg ner att jobba mer med detta skräpet....
      0
    • Tja, detta går ju att lyssna på..
      1
    • Detta var helt ok, borde fortsätta på detta spåret...
      5
    • Gött som satan.. En \"keeper\"...
      6


Recommended Posts

LÅTNAMN: Anxious

ARTIST/GRUPP: Björn Nilsson

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 2.12

KOMPOSITÖR: B. Nilsson

PRODUCENT: B. Nilsson

EV. MEDVERKANDE: nope..

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3,1 Mb

STATUS: Skiss som skulle behöva lite hjälp.. det händer inte så mycket i den liksom.. tänker mig ett stick efter munspelet.. men jag vet inte hur..

Gillar låten i sig.. lite väl soft kanske.. men jag är ju rätt soft.. :S.. Hade vart trevligt med lite konstruktiv kritik.. (Är världssämst på att ta kritik egentligen, men måste ju lära mig någon gång)... Well.. hoppas ni gillar lite iaf..

Text:

As the darkness embrace the city I walk out in the rain

I will show her that I'm not as frightened about this as she claims

Oh whenever I try to be clever she sees me through

It seems that every time I'm with her, I start to shiver, I hope she does too

My shoes are all wet as I enter the gateway to her door

I'm removing my shoes to avoid leaving footprints on the floor

As I feel I am close to her anxious like a teenager I'm growing scared

What does she really think of me, does she smile just out of sympathy, just as I feared

Redigerat av Olsberg
Filer raderade, se //forum.studio.se/index.php?showtopic=39482
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jättemysig låt och vilken underbar sångröst du har! Snyggt med munspelet, kunde även ersättas med dragspel. Vad beträffar kompositionen skulle det nog kryddas med ett stick. Jag föreslår att du stoppar in det före munspelet. Vid 1:45 sjunger du ”just as I feel” och spelar 4 takter i G7. Istället för att fortsätta med C och slutet spela ytterligare 4 takter G7. Det borde bädda för ett stick, kan du få in nåt moll tex Am skulle det berika. Efter sticket kör en vers igen och fortsätt med munspelsslutet. Fan, den där sångrösten skulle man haft...

Link to comment
Dela på andra sajter

Gu vad trevlig kritik.. ja, som sagt, funderade på ett stick.. har inte tänkt på det innan munspelet.. men det kanske skulle funka.. Får testa det när jag kommer från skolan sen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt skön röst! Ganska bra uttal, men du sjunger lite hackigt. Försök få sången att flyta fram istället. Nu låter den besvärad. Och, 91:ans tips om stick låter som en fin idé, testa det!

Bra jobbat!

Tack! Vet inte riktigt vad du menar med hackigt.. med eftersom den går i 3/4 så känns det naturligt att ha en lite "gungande" sångstil.. Kan iofs tänka ungefär vad du menar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skön låt och suverän sång!! På några ställen låter du som Robbie Williams, tror det är vibratot. 😛

Hade föredragit en hammondorgel framför dragspel då det sistnämnda ger mig vibbar av irländsk folkmusik som ger mig, personligen, helt fel stämning om du fattar vad jag menar... 😆

Pianot är fint men det kanske skulle varieras lite mer. Det blir ju som en hook när det kommer in i refrängen, men kanske skulle lägga ut ackorden i andra versen istället för att fortsätta figuren.

Stick i a-moll som tidigare föreslagits är väl naturligt och bra! Kanske ska smälla in med en jävla punch? 😛

Jättebra hur som helst! Gör färdigt! Nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack! Vet inte riktigt vad du menar med hackigt.. med eftersom den går i 3/4 så känns det naturligt att ha en lite "gungande" sångstil.. Kan iofs tänka ungefär vad du menar..

Hej! Det var just gungande jag tyckte att den INTE var 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok... jag förstår nog inte vad du menar då... hackigt alltså.. jag som försöker sjunga så mjukt och fint.. 🤪 Förklara gärna med något exempel så även jag som lyssnat på detta såå många gånger kan höra vad och var du menar.. (man blir ju tonblind för sin egen musik efter ett tag.. därför kan det vara bra att inte mixa eller prodda själv.. 😉 )

Redigerat av Pusa
Link to comment
Dela på andra sajter

Heeej!

RIktigt skönt allting efter att trummorna kommer in!

Jag tycker de låter för "digitalt" om introt, även om de säkert inte är de men jag känner nåt konstigt iaf. Dragspelet har jag precis samma åsikt om som Jocke. bara att jag drar mer paralleller med dansband 🙂 (nog Perras fel)

Sången iinnan trummorna känns lite krystad och ibland lite små-otight. Men de flesta verkar ju gilla rösten så de är väl bara min smaksak.

Som sagt. Efter att trummorna kommit in...Riktigt fin, Continue!

Kanske låter lite väl negativ ikväll, är nog för att jag gör andra saker när jag egentligen borde plugga matte...jaja...tja!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt. Det är något med dynamiken mellan de olika ljuden som känns lite.... onyanserad.

Gillar arrangemanget mycket snyggt med stråkarna och munspelet. Det enda jag inte gillar är pianot som jag tycker stör med sin melodislinga. Skulle nog välja att lägga det rakare och inte spela så mycket toner. 😆

ed8it: ändrade obegripligheter i stavningssyfte

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

.. är det btw en tramporgel som hörs genom låten? Låter nästan som Precision Sounds gratisorgel 🙂 .. Helt klart skönt ljud iallafall 🙂

Nej ingen tramporgel med.. har använt mig av lite olika ljud från sampletank.. en gratispad som bakgrundsutfyllnad samt dragspelet som jag har som personlig favorit.. (verkar vara rätt ensam om det dock.. men jag gillar dragspel.. skall överväga utbyte dock efter lite tips om annat... 🙂 )

använde accordion musette med mkt reverb..

Anyway.. tack för det positiva bemötandet.. kanonbra konstruktiv kritik dessutom.. tack så mkt..

Har inte hunnit jobba vidare på materialet tycärr än så länge.. lite strul med datron och sådär.. men snart så..

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt. Det är något med dynamiken mellan de olika ljuden som känns lite.... onyanserad.

Var det snyggt att det lät onyanserat? Eller var det något där som jag kunde ändra på tyckte du?

Och btw tackar ardic! Mycket trevligt att höra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...