Jump to content
Annons

Vill ej ha distat ner jag HAR cleant ljud!


Linus Aegman

Recommended Posts

Hej jag vill spela in gitarr (genom guitarrig) med cleana ljud. Vid ALLA clean ljud är det skitlågt så då höjjer jag input o output o mixar o gör all för att få det bra. Det blir ändå låg volym så jag normalizar å då blir det distat!!!

Hur gör folk får att fixa det? Jag får slå skitlöst på strängarna för att det itne ska gå på röd i programmet. har vtb1 o juli@ så jag borde kunan fixa...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du måste använda en högimpedansingång (eller är det lågimpedans? jag blandar alltid ihop det 😛) för att få ordentlig volym på gitarrgrejer du kör rakt in i datorn. Den blå lådan som följer med Guitar Rig när man köper det har en sån ingång. Misstänker att du inte har betalt för din utrustning...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsamma om han betalt eller inte.

Det håller jag inte med om. Det blir lätt rätt patetiskt när folk stjäl grejer och sen skriker förtvivlat när de inte fungerar som förväntat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska det vankas forumfascism här då kan jag likaväl lämna stället. Han ställer en fråga, varför kan vi inte svara på den utan att ha en crackdiskussion varje gång? Det finns ju andra människor som kan lära sig vad det handlar om utan att för den delen ha tankat nån plugg. Trodde det var grejer med forum. En stor kunskapsbank där folk kan hitta info om sina problem.

Skit samma. Sandlåda!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska det vankas forumfascism här då kan jag likaväl lämna stället. Han ställer en fråga, varför kan vi inte svara på den utan att ha en crackdiskussion varje gång?

Det är du som kör sandlåderetorik, inte jag.

Jag förklarade vad det var han behövde och att om han hade betalat för produkten han använde hade han inte haft något problem.

I det här fallet var det inte "skit samma" om han hade köpt produkten eller laddat ner den eftersom att produkten han laddade ner var stympad till hälften.

Men varsågod, du är välkommen att lämna forumet om du inte trivs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...