ArticA Posted September 7, 2005 Share Posted September 7, 2005 Hej! Finns det något program som fungerar som en ljudbank.. Bara att ändra till det ljud som man vill ha och spela Utrustning: Keybord (MIDI) in till bärbar dator, ut genom datorn till PA (Skall användas live inte till inspelning) Link to comment Share on other sites More sharing options...
L.C Posted September 7, 2005 Share Posted September 7, 2005 SampleTank eller NI:s samplers kanske. NI burkar ha standalone på sina pluggar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArticA Posted September 7, 2005 Author Share Posted September 7, 2005 Nybörjare 😎 Standalone på sina pluggar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
L.C Posted September 7, 2005 Share Posted September 7, 2005 Alltså att dom går att köra utan att man behöver ett VST:i/DX:i compitabelt värdprogram program typ cubase, sonar, logic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted September 7, 2005 Share Posted September 7, 2005 Jag skulle också rekommendera Native Instruments grejer, och (självklart) Reason 😎 Vad har du tänkt dig för sound mest när du spelar? Syntar? Orglar? Flyglar? Leadljud? Pads? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArticA Posted September 7, 2005 Author Share Posted September 7, 2005 Okej Hitta inte NI:s men hitta en demo på Sampletrack2 Installerar cubase Vst 5.1 nu. Så jag ska alltså öpnna sampletrack2 genom cubase och få fram en liknande bild http://www.sampletank.com/Picts/product/ST...terface-big.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArticA Posted September 7, 2005 Author Share Posted September 7, 2005 Jag är ute efter alla ljud som du räknande upp 🙂 Men har kollat lite på reason och förstår inte så mycket av det. Tror det är är för svårt för min del (för många funktioner) Behöver ett simpelt program 😎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted September 7, 2005 Share Posted September 7, 2005 Vi som trodde att du inte skulle använda Cubase eller andra sequencers. Ska du ladda plugins via Cubase finns det många syntar du kan använda. Det finns många VSTi som är gratis tom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArticA Posted September 7, 2005 Author Share Posted September 7, 2005 Naj det trodde inte jag heller. Men jag börjar ana hur dem funkar Hitta Steinberg V-STACK.. ("Med detta program ska den som vill ta sin samling VST-pluggar med sig ut, till exempel till live-spelningar, f堥tt enklare verktyg f?etta, ist䬬et f?tt starta upp sitt sequenserprogram p scenen.") ska testa att mata in sampletank i det, så då kan man alltså mata in andra vst instrument i det också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArticA Posted September 8, 2005 Author Share Posted September 8, 2005 (edited) Nu har jag lyckas fått inte sampletank i Cubase... Är det bara att sätta på ett ljud och koppla in MIDI synthen nu? så här ser du ut nu http://www.artica.mine.nu/sampletan.JPG Edited September 8, 2005 by ArticA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts