Jump to content
Annons

Veronica Maggio - Drifting


kallemio

Recommended Posts

Annons
  • Svar 63
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Helt underbar röst och helt underbart intro, fan va bra detta är!

Riktigt go myspys låt och kanon att lyssna på när man sitter o jobbar på 😉

Snygga "aaahhh" körer, snyggt break där 😄

Vem är det som spelar gitarr?

Har inget negativt att säga om detta! 5/5

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt underbar röst och helt underbart intro, fan va bra detta är!

Riktigt go myspys låt och kanon att lyssna på när man sitter o jobbar på 😉

Snygga "aaahhh" körer, snyggt break där 🙂

Vem är det som spelar gitarr?

Har inget negativt att säga om detta! 5/5

tack så mkt!

Det är en sjukt begåvad kompis till mig som spelar gitarr. Jonatan Hansson heter han.

kul att ni gillar, ierker och gladamatör!

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt bra! Ärlig talat, hur många låtar sätter man på repeat och bara låter de spela? Tråkigt att ni lagt av med den här musiken för det ni gör nu kan ju knappast vara bättre än detta?

Och som så många skriver hakar jag också upp mig på sticket, men det gör det så mycket skönare när låten går tillbaka till refrängen och allt blir "just det..."

Kan ni inte fortsätta på detta och göra mer? Fylla ut triphop-vakumet liksom.

mvh

Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sparsmakat arr, snyggt mixat!

Men kolla igenom sångspåret en extra gång. Det kommer en autotune-tupp vid 2.07 som stör och jag får känslan av att utklingningarna generellt sett är lite för raka.

Nice att du gillar!

Men det är ingen autotune på sången, så jag förstår inte riktigt vad du menar.....

Tack knop3se, pennudd och pressplayontape!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men kolla igenom sångspåret en extra gång. Det kommer en autotune-tupp vid 2.07 som stör ...

Men det är ingen autotune på sången, så jag förstår inte riktigt vad du menar.....

Är det någon mer än jag som hör tuppen vid 2.07? 🙁

Eller ska jag skylla taskig mp3-decodning? 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Men kolla igenom sångspåret en extra gång. Det kommer en autotune-tupp vid 2.07 som stör ...

Men det är ingen autotune på sången, så jag förstår inte riktigt vad du menar.....

Är det någon mer än jag som hör tuppen vid 2.07? 🙁

Eller ska jag skylla taskig mp3-decodning? 😠

Vad menar du med tuppen?

Det är ju bara 128kbps så det kan ju va kodningen

Edit: Vid 2.07 så sjunger hon ju inte ens? eller du kanske menar när det är 2.07 kvar på låten?

Redigerat av kallemio
Link to comment
Dela på andra sajter

Skön lyssning - lite Zero 7 känsla. Enda kommentar jag vill ge gäller synten - känns som att det saknas ibland, eller har lite tomt ljud (1:50, 2:50 t.ex.), eller behöver upp lite...Men som sagt: Skön 😉

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön lyssning - lite Zero 7 känsla. Enda kommentar jag vill ge gäller synten - känns som att det saknas ibland, eller har lite tomt ljud (1:50, 2:50 t.ex.), eller behöver upp lite...Men som sagt: Skön :rolleyes:

Rockypop

tack!

Men exakt vilken synth är det du syftar på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men exakt vilken synth är det du syftar på?
Jo jag har lyssnat igen och vid 1:50, 2:50, 3:40, 4:10 och 5..kommer ett syntljud - samma- som jag reagerar kraftigt på. Det låter tunt och passar inte in (tycker jag). Men annars förbaskat bra 😠

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Men exakt vilken synth är det du syftar på?
Jo jag har lyssnat igen och vid 1:50, 2:50, 3:40, 4:10 och 5..kommer ett syntljud - samma- som jag reagerar kraftigt på. Det låter tunt och passar inte in (tycker jag). Men annars förbaskat bra 😕

Rockypop

jahaa, är det den lilla fula stråken du syftar på? som panorerar från vänster till höger?

Det kan jag hålla med om faktiskt...

Redigerat av kallemio
Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är ingen autotune på sången, så jag förstår inte riktigt vad du menar.....

Är det någon mer än jag som hör tuppen vid 2.07? 😏

Eller ska jag skylla taskig mp3-decodning? 🙁

Vad menar du med tuppen?

Det är ju bara 128kbps så det kan ju va kodningen

Edit: Vid 2.07 så sjunger hon ju inte ens? eller du kanske menar när det är 2.07 kvar på låten?

Enligt WMP var det 2.07 in i låten. Lyssnar jag i Foobar anger den det till 2.08 in i låten. Hon sjunger något med: "But I can't ..." eller liknande.

När jag lyssnar igen kan jag inte tolka det på något annat sätt än att det är en autotune-liknande effekt som trixar med hennes pitch/formant.

Autotune, melodyne eller liknande...

Link to comment
Dela på andra sajter

PetePizza (oregistrerad)

Så himla snyggt alltså. Finns nog ingenting man skulle kunna gjort bättre...alltså mycket låtar man hör (här på forumet) hör man ju liksom att de är hemmapulare... Soundet e ju helt ok i de flesta fall men inte så här välarbetat o proffsigt mixat som Drifting... WOW! PROFFSIGT kan man ju lugnt säga!

Har lyssnat på låten om o om igen i en timme snart o den börjar bli ett med mina öron.

Trumhinnesmekningar i allra högsta grad! 😛

*synd dock att du inte ska göra flera såna här låtar 😎 *

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad bra.... det enda jag skulle kunna tycka kunna lyfta låten är som någon skrev i början av utvärderingen.. hade vart snyggt om kören gick genom ett nice telefonfilter eller liknande för att sticka ut lite mer från leaden..

Det vara bara något som kom upp.. Men detta var riktigt bra ändå.. Synd man inte hör mer sån här musik på radion istället för annan dags-soft musik.. för detta gillar jag jävligt mycket... 5:A!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt här och lyssnade på blandlistan i iTunes och plötsligt dyker det upp nån gammal demo med ett band som heter May och jag tycker mig känna igen den rösten. Är det Veronica månntro?

Japp det är samma veronica!

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt här och lyssnade på blandlistan i iTunes och plötsligt dyker det upp nån gammal demo med ett band som heter May och jag tycker mig känna igen den rösten. Är det Veronica månntro?

Japp det är samma veronica!

:rolleyes: Sjukt!

Speciell röst!

Nåt nytt material på G?

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt här och lyssnade på blandlistan i iTunes och plötsligt dyker det upp nån gammal demo med ett band som heter May och jag tycker mig känna igen den rösten. Är det Veronica månntro?

Japp det är samma veronica!

😄 Sjukt!

Speciell röst!

Nåt nytt material på G?

May slutade för typ 2 år sen, det va Veronica och en annan snubbe som va May.

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt här och lyssnade på blandlistan i iTunes och plötsligt dyker det upp nån gammal demo med ett band som heter May och jag tycker mig känna igen den rösten. Är det Veronica månntro?

Japp det är samma veronica!

😲 Sjukt!

Speciell röst!

Nåt nytt material på G?

May slutade för typ 2 år sen, det va Veronica och en annan snubbe som va May.

Ja, det minns jag faktiskt.

Tänkte om du/ni hade nåt nytt på gång upp på forumet... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt här och lyssnade på blandlistan i iTunes och plötsligt dyker det upp nån gammal demo med ett band som heter May och jag tycker mig känna igen den rösten. Är det Veronica månntro?

Japp det är samma veronica!

🙂 Sjukt!

Speciell röst!

Nåt nytt material på G?

May slutade för typ 2 år sen, det va Veronica och en annan snubbe som va May.

Ja, det minns jag faktiskt.

Tänkte om du/ni hade nåt nytt på gång upp på forumet... 😕

Japp vi har haft ett par låtar uppe här på forumet, men dom är nedplockade just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...