Jump to content
Annons

Söker tips om


robotapan

Recommended Posts

Jag kollade in den här guiden till elektronisk musik som det snackats om rätt mycket tidigare. Föga förvånande så fick jag det bekräftat att den typen av musik i allmänhet inte intresserar mig särskilt mycket.

Det finns dock viss typ av elektronisk musik som jag verkligen diggar hårt, typ Prodigy "Music for the Jilted Generation" och Fight Club-soundtracket är rätt bra (så om nån har tips på lite sån musik så vore det också kul, det slår mig att den Prodigy-skivan också har lite filmmusikskänsla).

Men det jag egentligen skulle vilja reda ut lite är trance-genren: Jag hör nämligen _ingen_ skillnad på det som är "dålig", "smörochbröd"-trance och det som verkligen är "djup", "artistisk" trance. Så om någon/några skulle vilja föreslå en (1) riktigt superkass trance-skiva och en riktigt _bra_ trance-skiva så man kan göra en a/b-jämförelse skulle det uppskattas. Känns som om jag missat nån slags poäng här. Annars lyssnar jag typ på bra musik inom pop, rock, jazz, metal, filmmusik/klassiskt så varför inte elektronisk musik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haha ja detta var ju en objektiv undersökning 😆 Alla har nog olika synpunkter på vad som är bra och dåligt inom trance, fast jag tror att större delen av trancefolket håller med mig när jag hävdar att In Search of Sunrise 2 (mixat av Tiesto) är ett riktigt bra trancealbum.

Ett riktigt dåligt trancealbum lämnar jag över till de mer trance-insatta att utse. 😄

PS. Kan dessutom tilläggas att ISOS2 är väldigt effektiv som raggningsknep på bejbsen (väl utprovad teknik) 😄

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Morta: Elfman är kung! 😄 Egentligen "lyssnade" jag på film- och tv-spelsmusik långt innan jag själv började lira gitarr i halvkassa grunge-band. Av alla de slingor man kan få på hjärnan ibland så är Batman-temat det som hängt kvar allra längst...

dbd: Haha, nä, det kanske inte blir så objektivt precis precis, men någon gång måste man ju vända sig till 'eliten' inom ett visst område om man inte ens vet vart man ska börja. Även om man då får dras med alla deras fördomar och insnöade åsikter. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha ja detta var ju en objektiv undersökning 😆 Alla har nog olika synpunkter på vad som är bra och dåligt inom trance, fast jag tror att större delen av trancefolket håller med mig när jag hävdar att In Search of Sunrise 2 (mixat av Tiesto) är ett riktigt bra trancealbum.

Ett riktigt dåligt trancealbum lämnar jag över till de mer trance-insatta att utse. 😄

PS. Kan dessutom tilläggas att ISOS2 är väldigt effektiv som raggningsknep på bejbsen (väl utprovad teknik) 😄

underbar skiva!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha ja detta var ju en objektiv undersökning 🙂 Alla har nog olika synpunkter på vad som är bra och dåligt inom trance, fast jag tror att större delen av trancefolket håller med mig när jag hävdar att In Search of Sunrise 2 (mixat av Tiesto) är ett riktigt bra trancealbum.

Ett riktigt dåligt trancealbum lämnar jag över till de mer trance-insatta att utse. 🙂

PS. Kan dessutom tilläggas att ISOS2 är väldigt effektiv som raggningsknep på bejbsen (väl utprovad teknik) 🙂

Håller med, det albumet är riktigt bra!!

Till dem dåliga smör å bröd låtarna hör väll Ian Van Dahl, infected muschrom osv (om man nu ens kan kalla det för trance) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Con-bah (oregistrerad)

Det finns bara ett fåtal mästerverk till album när det gäller djup och skön trance..

Skulle du uppskatta följande skivor nämner jag gärna nåra till :rolleyes:

Chi-A.D - Infinitism

Hallucinogen - Twisted

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Några av dom tyngsta låtarna genom tiderna enligt min mening:

DJ Kim - Jetlag (Alphazone Remix)

Alphazone - Revelation (Original Remix)

Ferry Corsten - Punk (Cosmic Gate Remix)

Warrior - If you want me

DJ Promo - Never look back (DuMonde Remix)

BK - Revolution (DJ Energy Remix)

Där har du trance när den är som bäst.. man KAN inte tycka det där är dåligt.. omöjligt..

Redigerat av issenisse
Link to comment
Dela på andra sajter

Solar Stone - Seven Cities

Salt Tank - Eugina

^ word

classics

Jag sitter inne på vinylplattorna 🙂 Undrar just vad de kan vara värda nu.

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Har missat lite här. (Tror iofs att detta kanske har utvecklats till en intern diskussion för trance-killarna/tjejerna kanske... 😆 )

Ska kolla upp lite av detta, var dock inte så impad av Hallucinogen. (Gillar f.ö. inte 909 snare rolls som någon nämnde heller...) :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Om farmor gillar svulstiga powerackord och 909 snare rolls, förstås...

har du äns hört låten? :rolleyes:

manner ffs...

Självklart, och i egenskap av vän av trance tillåter jag mig att skoja lite med en genre som ibland tas på lite för stort allvar...

😆

Redigerat av nattvaktaren
Link to comment
Dela på andra sajter

Om farmor gillar svulstiga powerackord och 909 snare rolls, förstås...

har du äns hört låten? :rolleyes:

manner ffs...

Självklart, och i egenskap av vän av trance tillåter jag mig att skoja lite med en genre som ibland tas på lite för stort allvar...

😆

okay... ingen skada skedd 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ja själv så e ju jahg en techno kille men vist diggar jag bra trace oxå!

men för det första kan man faktiskt inte kalla Tiesto "bra trance" jag vill tillägga att den uppfattningen har jag fått efter att ha hört en gång för mycket live. Det han gör e nån slags trallvänlig trance för radiostationerna, vad jag menar e att han vill bli känd. För jag trodde att kilen som startade den här tråden ville ha "djup-trance".

I det fallet tippsar jag om...

*Sun Project

*Atmos

*Little Blue Men

*Hux Flux

*Synchro

å sen så var det mer "artistisk trance"

*Hallucinogen

*Etnica

*Infected Mushroom

*X-Dream

å till sist tar vi väl lite mer äldre trance så som...

*DJ Misjah

*Man With No Name

*Jam And Spoon

håll till godo å hoppas det var till nån hjälp för dig...

RonnY

Link to comment
Dela på andra sajter

ja själv så e ju jahg en techno kille men vist diggar jag bra trace oxå!

men för det första kan man faktiskt inte kalla Tiesto "bra trance" jag vill tillägga att den uppfattningen har jag fått efter att ha hört en gång för mycket live. Det han gör e nån slags trallvänlig trance för radiostationerna, vad jag menar e att han vill bli känd. För jag trodde att kilen som startade den här tråden ville ha "djup-trance".

I det fallet tippsar jag om...

*Sun Project

*Atmos

*Little Blue Men

*Hux Flux

*Synchro

å sen så var det mer "artistisk trance"

*Hallucinogen

*Etnica

*Infected Mushroom

*X-Dream

å till sist tar vi väl lite mer äldre trance så som...

*DJ Misjah

*Man With No Name

*Jam And Spoon

håll till godo å hoppas det var till nån hjälp för dig...

RonnY

du kan ju inte jämföra

psytrance med tiesto fattar du la...

samma sak som o säga att britney spears o beatles producerar i samma genre ungefär.. båda e pop.. visst.. men de e ändå låååångt ifrån varandra...

Link to comment
Dela på andra sajter

oj oj ... Det finns mycket bra trance...

Oktavia

Allundra

Beastie Beats

4 Brothers On Tha Floor

dom ovan är ruskigt bra trance blandat med club och hardstyle 🙂 ojoj

Sen finns la det dom lite mer kända killarna...

Svenson & Geilen

Rank 1

ja ni vet vilkja jag pratar om 😆

Sen en har scooter 2-3 bra trance låtar oxå faktiskt (såg nån som skrev scooter ovan) jag är själv inget större scooter fan längre, var det mkt för..var helt såld om man säger så 😆 men nu rippar dom bara andra arister av, meeen...

om ni inte har hört så borde ni lyssna på Devil Drums och Like Hypa Said med scooter. Rätt så sköna trance låtar faktiskt. Soul Train är oxå en lite skön trance slinga. Gjord av Jay Frog,, Om nån hört honom? En medlem i scooter i vilket fall,,,Men men.

Jag vet att ni alla kommer säkert dissa mig nu för jag säger bra saker om scooter - och ja.. JAG kan ta det,,,, så hit me 😆

Men lyssna på dom låtarna.. bra tips faktiskt 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

oj oj ... Det finns mycket bra trance...

Oktavia

Allundra

Beastie Beats

4 Brothers On Tha Floor

dom ovan är ruskigt bra trance blandat med club och hardstyle 😛 ojoj

Sen finns la det dom lite mer kända killarna...

Svenson & Geilen

Rank 1

ja ni vet vilkja jag pratar om 😛

Sen en har scooter 2-3 bra trance låtar oxå faktiskt (såg nån som skrev scooter ovan) jag är själv inget större scooter fan längre, var det mkt för..var helt såld om man säger så 😄 men nu rippar dom bara andra arister av, meeen...

om ni inte har hört så borde ni lyssna på Devil Drums och Like Hypa Said med scooter. Rätt så sköna trance låtar faktiskt. Soul Train är oxå en lite skön trance slinga. Gjord av Jay Frog,, Om nån hört honom? En medlem i scooter i vilket fall,,,Men men.

Jag vet att ni alla kommer säkert dissa mig nu för jag säger bra saker om scooter - och ja.. JAG kan ta det,,,, så hit me 😛

Men lyssna på dom låtarna.. bra tips faktiskt 😎

😆😆 scoooter!! hur kan du tycka de e bra!! 😆😎

skojja bara 🙂

de har bra productionquality.. o de vet vad som funkar på klubbar... men inget mer... skulle nog inte tacka nej till deras kicks faktiskt... har för mej de e rätt schyssta..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...