Jump to content
Annons

Delta 1010LT eller ESI Juli@


Emmmir

Recommended Posts

Nu är jag säker på att det finns minst 100 sånna här trådar...sorry ifall jag startar en onödig tråd :rolleyes:

Undrar vilket som skulle funka bäst mellan ett Delta 1010LT eller Esi Juli@?

Ska inte spela in nå flerkanals inspelningar så på det sätter kanske Delta 1010lt skulle bli onödigt, men ljudkvalitén?, Vilket kort ger bäst ljudkvalité?

//Emmmmmmmmmmmmmmmmmmir

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Annons
  • 2 veckor senare...
Vilket av korten har en bäst ljudkvalité då ? Och vilket av korten är mest lätthanterat? många brukar ha problem med drivisarna osv

Jag kan bara tala för deltakorten som funnits på marknaden typ längst av alla musikerkort.. och de har väl fungerande drivisar till alla sina grejer... de har dessutom en mycket lätthanderlig kontrollpanel.. Men 1010LT är väl inte balanserat? Eller är två ingångar balanserat? Har för mig att Juli@ väl är balanserat? där finns ju en stor kvalitetsskillnad rent ljudmässigt annars.. (men som sagt, kanske är ett par av ingångarna som är balanserade i 1010 oxå? kolla det..

Skall du dessutom inte spela in många kanaler samtidigt så är det onödigt med 1010...

Redigerat av Pusa
Link to comment
Dela på andra sajter

det här har jag också funderat på så jag har blivit galen nästan.. har ett delta 1010LT nu.. har funderat på om det gör så stor skillnad med ett annat ljudkort.. vad blir skillnaden rent konkret i ljudkvalitet md ett dyrare kort, förutom bättre brusvärden osv. är det nåt man märker av ? blir det snyggare ljud ?

funderar starkt på att sälja deltakortet och köpa en presonus firebox. men nu är jag inte säker längre.. är ju trots allt fler kanaler med deltakortet men om det är mycket bättre ljudkvalitet i presonusen så åker deltakortet väck 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det där med att behöva vända på det eller vad man gör?

Hur funkar det? kan nån förklara det där med vändningarna  😄

På ena sidan sitter det obalanserade ingångar, på andra balanserade. Bara att välja beroende på vad du vill koppla in. Problemet är att det är ett PCI-kort så du måste skruva ur det ur datorn för att vända, så det är nog mer ett val man gör första gången man installerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har en M-audio delta 66 ljudkort o får in en Alto Voice kompressor nu denna veckan. Så jag skulle vilja ha lite hjälp från nån som kan, om hur man ska ha inställningarna på ljudkortets control panel.

Inne på Patchbay/ Routr har jag markerat Monitor mixer på H/W out 1/2

WaveOut 3/4 på H/W out 3/4

Och Monitor mixer på H/W out S/PDIF

Inne på Hardware setting:

DMA buffer size på 512

Codec sample rate 44 o sen har jag markerat resete rate when Idle

Det var nog allt o hoppas att nån kan hjälpa mig med detta hur jag ska göra så att jag har rätt DMA buffer size o så mindre brus som möjligt mm. Ha det bra allihopa.

Ps:Även om ni inte kan hjälpa mig så får jag tacka för att ni iaf tog den tid o lässa detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det där med att behöva vända på det eller vad man gör?

Hur funkar det? kan nån förklara det där med vändningarna  😛

På ena sidan sitter det obalanserade ingångar, på andra balanserade. Bara att välja beroende på vad du vill koppla in. Problemet är att det är ett PCI-kort så du måste skruva ur det ur datorn för att vända, så det är nog mer ett val man gör första gången man installerar.

Tycker det låter som en korkad lösning på problemet, är det inte så att man kanske kommer behöva båda två nångång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det där med att behöva vända på det eller vad man gör?

Hur funkar det? kan nån förklara det där med vändningarna  😛

På ena sidan sitter det obalanserade ingångar, på andra balanserade. Bara att välja beroende på vad du vill koppla in. Problemet är att det är ett PCI-kort så du måste skruva ur det ur datorn för att vända, så det är nog mer ett val man gör första gången man installerar.

Tycker det låter som en korkad lösning på problemet, är det inte så att man kanske kommer behöva båda två nångång?

Visst är det en udda lösning, men kortet är ju riktat till budgetstudion... 😛

Vill man ha både balanserade och obalanserade så får man nog lägga fler pengar på bordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...