Jump to content
Annons

G5 kompatibelt ljudkort?

y4r0ze (oregistrerad)

Recommended Posts

y4r0ze (oregistrerad)

Okey, nu är jag på jakt efter ett ljudkort som är kompatibelt med G5'orna. Vore väldigt lätt att skrika "Audiophile 2496"! Tyvär är detta inte G5 kompatibelt, iaf inte den modellen jag hadde. Den nyare modellen, som finns ute nu, stödjer inte G5 2.0ghz Dual utan kräver att man har PCI-X.

Någon som har något ljudkort som dom VET fungerar med G5'orna och är i samma prisklass som Juli@ och Audiophile 2496 korten?

Inte helt oväntat är det internt kort jag söker.

Har inget utrymme för externt.

Redigerat av y4r0ze
Dela på andra sajter

Annons

Fungerar det inte bra med det inbyggda ljudkortet?

När jag hade en G5:a så testade jag div ljudkort i den lite dyrare klassen och jag kunde nästan inte höra någon skillnad, ljudkortet som sitter i G5:an är inte kattpiss!

Sedan är det ju det här med in och utgångar som du säkert är ute efter?

Har för mig att M-audios ljudkort ska vara kompatibla med G5 ???

Annars så funkar RME:s ljudkort, men de är ju en helt annan klass= från hopp och lek(M-audio) till proffs (RME)!

😉

Dela på andra sajter

M-audios funkar, iaf audiophile 2496 och 192.

Dom är bättre än det interna, framför allt belastar dom datorn mindre.

Dags att flytta mitt 192 då. Men det interna imponerade mig ändå bara att den saknade mer in och utgångar.

Dela på andra sajter

M-audios funkar, iaf audiophile 2496 och 192.

Dom är bättre än det interna, framför allt belastar dom datorn mindre.

Det är bara de gamla 2x2GHz G5 som har PCI-X. De nyare har enbart vanliga PCI och stödjer inte 2496 enligt MAudio. 🙂

Dela på andra sajter

Har själv varit där.. fick lång näsa för jag inte hade läst på att min 2x1.8Ghz

ordentligt, då jag trodde jag kunde köra med mitt M-Audio delta 1010 LT bara

för att det var PCI-X kompatibelt.

Tjiii fick jag =)

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Innebär det att man kan köra tex digi 001 på min g5 dual1.8 trots att det står på digidesigns hemsida att de inte är kompatibla emd g5:or? Är det bara g5or med pcix-platser de syftar på? Eller finns det någon annan anledning till att det inte funkar?

tacksam för svar

/jocke

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.