y4r0ze (oregistrerad) Postat 13 augusti 2005 Dela Postat 13 augusti 2005 (redigerat) Okey, nu är jag på jakt efter ett ljudkort som är kompatibelt med G5'orna. Vore väldigt lätt att skrika "Audiophile 2496"! Tyvär är detta inte G5 kompatibelt, iaf inte den modellen jag hadde. Den nyare modellen, som finns ute nu, stödjer inte G5 2.0ghz Dual utan kräver att man har PCI-X. Någon som har något ljudkort som dom VET fungerar med G5'orna och är i samma prisklass som Juli@ och Audiophile 2496 korten? Inte helt oväntat är det internt kort jag söker. Har inget utrymme för externt. Redigerat 13 augusti 2005 av y4r0ze Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leaf Postat 13 augusti 2005 Dela Postat 13 augusti 2005 Fungerar det inte bra med det inbyggda ljudkortet? När jag hade en G5:a så testade jag div ljudkort i den lite dyrare klassen och jag kunde nästan inte höra någon skillnad, ljudkortet som sitter i G5:an är inte kattpiss! Sedan är det ju det här med in och utgångar som du säkert är ute efter? Har för mig att M-audios ljudkort ska vara kompatibla med G5 ??? Annars så funkar RME:s ljudkort, men de är ju en helt annan klass= från hopp och lek(M-audio) till proffs (RME)! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hefu Postat 13 augusti 2005 Dela Postat 13 augusti 2005 M-audios funkar, iaf audiophile 2496 och 192. Dom är bättre än det interna, framför allt belastar dom datorn mindre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 13 augusti 2005 Dela Postat 13 augusti 2005 M-audios funkar, iaf audiophile 2496 och 192.Dom är bättre än det interna, framför allt belastar dom datorn mindre. Dags att flytta mitt 192 då. Men det interna imponerade mig ändå bara att den saknade mer in och utgångar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
classic Postat 13 augusti 2005 Dela Postat 13 augusti 2005 M-audios funkar, iaf audiophile 2496 och 192.Dom är bättre än det interna, framför allt belastar dom datorn mindre. Det är bara de gamla 2x2GHz G5 som har PCI-X. De nyare har enbart vanliga PCI och stödjer inte 2496 enligt MAudio. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
y4r0ze (oregistrerad) Postat 16 augusti 2005 Dela Postat 16 augusti 2005 Precis...därför jag frågade efter ljudkort här. 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 16 augusti 2005 Dela Postat 16 augusti 2005 RME Ljudkorten fungerar i alla fall for oss. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 16 augusti 2005 Dela Postat 16 augusti 2005 Har själv varit där.. fick lång näsa för jag inte hade läst på att min 2x1.8Ghz ordentligt, då jag trodde jag kunde köra med mitt M-Audio delta 1010 LT bara för att det var PCI-X kompatibelt. Tjiii fick jag =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
y4r0ze (oregistrerad) Postat 17 augusti 2005 Dela Postat 17 augusti 2005 Hadde kanske tänkt mig något för sådär max 1500:- 😱 RME verkar ju ligga på sådär 4000... 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jockoma Postat 27 augusti 2005 Dela Postat 27 augusti 2005 Innebär det att man kan köra tex digi 001 på min g5 dual1.8 trots att det står på digidesigns hemsida att de inte är kompatibla emd g5:or? Är det bara g5or med pcix-platser de syftar på? Eller finns det någon annan anledning till att det inte funkar? tacksam för svar /jocke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.