Jump to content
Annons

ONYX mixer. fråga om recording out.


BozoB

Recommended Posts

Annons

Kommer nog köpa till firewire delen lite senare också. När plånboken känns tjock igen. Verkar grymt smidigt. Har läst en del klagomål här på sidan angående just FWdelen men tycker det verkar vara mindre problem..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har varit en del tjafs (från bl.a. Lawrel) att man inte kan spela in EQ etc.. Men det är obefogat.. Jag kör en Onyx 1620 med FW och man kan visst spela in med EQ om man håller sig till main mix in mot datorn.. (stereomix).. Det är när man spelar in med 16 kanalar det inte följer med.. Men allvarligt talat.. Vem spelar in med EQ??? Inte jag i alla fall.. Jag vill EQa i mixen i stället.. Vilket innebär i mjukvaran i datorn.

Micampsen i Onyxborden är fantastiskt transparenta.. De färgar inte och har en underbar dynamik.. Funkar från ribbonmic till reaplansstart på 10 meter när.. Jag är helnöjd :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött att höra!

Men vad var de där recording outs? Vad har man det till?

Ja men det är en vanlig standardiserad DB25 bus för att koppla sina 16 utkanaler till en analog flerkanalsbandspelare etc.. Inget man behöver bry sig om om man kör FW.. Men råkar du ha en analog Fostex eller Tascam flerkanalsbandare så är det gött att ha (t.ex att "mätta" trummor med) :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men då var det ungefär som jag trodde... Tror nog det blir en 1620. Har velat fram och tillbaka i veckor nu. Läst 100tals recensioner på olika märken modeller mm...

Tack så mkt för hjälpen!.

och nej.. tyvärr har jag ingen analogbandare.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...