Jump to content
Annons

Vilket ljudkort har allt och är bäst?

Recommended Posts

Guest Elvlis
Posted

Hej!

Jag sitter med ett M-Audio FW-Solo och en TSM MT87 och det är väl bra... eller rättare sagt har inte så mycket att jämföra med 😎!

Nu efter sommaren ska jag få låna (o kanske sen köpa) en överbliven Neumann TLM-103 och då måste jag ha bättre mik-förstärkare!

Men måste? ju då även ha bra A/D-omvandlare, hörlur-linjeförstärkare, osv, etc! Har i.o.f.s. sparat pengar av o till i drygt ett år men

det är ju alltid kul om man kan komma undan lite billigare 🙂 för alltså jag råkade se denna tingest! Nu är min fråga,

hur pass bra är mik-förstärkarna, A/D, hörlur-linjeförstärkare, etc i denna? Finns det ngt liknande FireFace 800 som är än bättre?

Sen i USA finns denna för 1/3 av RMS´s pris och Tascam gör väl bra grejer? å andra sidan brukar man oftast få vad man betalar!

Annons
Posted

Köp nytt och sälj sedan ditt gamla SOLO till mig 🙁

För övrigt har jag inte ett jota att bidra med i denna tråd, men tack för ordet ändå.

Posted (edited)

Känns lite som RME är lite före sin tid om man tittar på driver

downloads.

----------------------------------------------------

fireface_x86.gz Mac OS X Intel (10.3 or up) driver for Fireface 800.

Fully functional, with audio, TotalMix, Settings and MIDI. Only

x86, not PowerPC compatible! Pre-release. (07/18/2005)

----------------------------------------------------

Edited by sounden
Posted

RME Fireface var en trevlig bekantskap, hade gärna behållt ljudkortet 🙁

Annars skulle jag nog säga Lynx Two som har sådär tokigt bra in och utgångar tillsammans med riktigt bra drivrutiner.

/Majken

Guest Elvlis
Posted (edited)

Hej!

Varför ska du byta? Hur är latencyn på den? Funderar nämligen på att skaffa ett...

- Latencyn är väldigt låg och kortet låter bra!

Jag misstänker dock att det finns betydligt bättre mikrofonförstärkare än det inbyggda hos ett 1995 kr´s ljudkort(?)!

Tack för svaren, vad jag mest är ute efter är nog ett ljudkort som har så pass bra mikrofonförstärkare (linje/hörlurs-förstärkare) att man

inte behöver komplettera med dessa separat! Ett M-Audio FW-Solo "SuperDeluxeUltra-Edition" skulle räcka, så E-MU 1616m kanske?

Edited by Elvlis