Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

För er som kommer ihĂ„g gamla hardcore tiden nĂ€r hardcore var hardcore och inte blandat med trance och lyssnade pĂ„ Thunderdome, Earthquake samlingarna och vill fĂ„ fram ett shysst Gabber sound igen sĂ„ lyssna 😆

Satt förut i Reason 2.5 och fösökte göra ltie hardcore lÄtar nÀr jag snubbla pÄ lÀtta instÀllningar för att göra en bra Old school kick i Reason.

Skapa en NN19, ladda en 909 trumma *Man kan ta andra trummor om man vill exprimentera*. Sen lĂ€gger du pĂ„ en Scream 4 špĂ„ det, Sen sĂ€tter du damage control pĂ„ 127. SĂ€tt den ocksĂ„ pĂ„ Screamer i Distortion lĂ€ge, ta P1 och sĂ€tt den pĂ„ 127 och P2 pĂ„ 0. Grattis Nu har du fĂ„tt en bra början pĂ„ en shysst old school trumma, SĂ€tt en Eq-2 pĂ„ det och fĂ„ fram rĂ€tt och behagligt ljud đŸ˜Č

MVH Ferren

Annons
Postat

Haha, kom du pĂ„ det hĂ€r nyligen? 😆

Att hardcore kicks Ă€r distade 909:or Ă€r ju gammalt som gatan đŸ˜Č Fast det kanske Ă€r bra tips för nybörjarna.

Postat

Precis min tanke, jag hr bara anvĂ€nt Reason i ett Ă„r sĂ„ jag Ă€r nybörjare sjĂ€lv kan man sĂ€ga 🙂

Men sjÀlva logiken med 909 och Distortion vet jag om, men visste inte riktigt hur bra reason var just med att göra hardcore kicks

Postat

Hmm, det har man ju gjort hur mĂ„nga gĂ„nger som helst i ModPlug Tracker... Inga nyheter precis, men men... 🙂

Postat

Hehe.. Hur bra Reason Àr pÄ att göra hardcorekickar? Reason Àr ju kompetent Ä sÄ.. Men att skapa en kick som lÄter hardcore borde ju de allra flesta program klara av..

Kul me lite input i Reasondelen iaf. GĂ„r sĂ„ trögt hĂ€r jĂ€mt.. Men varför vill du göra en hardcorekick? Ska du göra lite old school hardcore mĂ„nne? 😉

//smulan

Postat
lyssnade pÄ Thunderdome

Huvva! NĂ„ja, dina synder Ă€r förlĂ„tna 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.