Jump to content
Annons

CPU kraft


kirtaphus

Recommended Posts

Annons

Jag Àr inget proffs pÄ det hÀr men jag har hört att det ska vara stooor skillnad. Jag har en AMD 2500+ med 512 i ram och kör endast Sx1.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

har för mig att jag lĂ€st i nĂ„n trĂ„d pĂ„ forumet att sx 3 har nĂ„tt slags kopierings skydd som suger 30-40% av processorkraften, jag kan ha fel. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja enligt rykten skall den crackade versionen vara betydligt snÀllare mot processorn

Nej, den crackade versionen har lika mycket kopieringsskydd som den Àkta versionen. Crack-versionen har en drivrutin som emulerar en dongle.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja enligt rykten skall den crackade versionen vara betydligt snÀllare mot processorn

Nej, den crackade versionen har lika mycket kopieringsskydd som den Àkta versionen. Crack-versionen har en drivrutin som emulerar en dongle.

I see... varje dag lĂ€r man sig nĂ„gonting nytt! 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja enligt rykten skall den crackade versionen vara betydligt snÀllare mot processorn

Nej, den crackade versionen har lika mycket kopieringsskydd som den Àkta versionen. Crack-versionen har en drivrutin som emulerar en dongle.

Japp fel av mig

dom skrev att om inte kopieringsskyddet varit dÀr kunde det ev. vara upp till 50% snabbare

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja enligt rykten skall den crackade versionen vara betydligt snÀllare mot processorn

đŸ˜Č

Haha, kanske ett argument som piraterna hittat pĂ„ för att rĂ€ttfĂ€rdiga sina synder.. 🙂

//Nisse

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ja enligt rykten skall den crackade versionen vara betydligt snÀllare mot processorn

Nej, den crackade versionen har lika mycket kopieringsskydd som den Àkta versionen. Crack-versionen har en drivrutin som emulerar en dongle.

Japp fel av mig

dom skrev att om inte kopieringsskyddet varit dÀr kunde det ev. vara upp till 50% snabbare

jo, sen vet vi ju inte hur mycket processortid som gÄr Ät till kontroll av kopieringsskydd, i den första sx-versionen heller.

det kanske Àr sÄ att Àven 1an och 2an suger en hel del, och att skillnaden till 3an inte Àr sÄ stor.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är det stor skillnad pĂ„ hur mycket kraft en Sx3 krĂ€ver mot Sx1??

jag tycker min 3:a suger kraft nÄ sÄ jÀvust.. Àr hur seg som hellst

Jag har en AMD2000+(1,7Ghz) 1G SDRam

vad jag förstÄr sÄ har du sx3 nu.

du kan ju prova göra ett projekt med ett visst antal pluggar. sen kollar du hur mycket cpu som anvÀnds.

sen jÀmför du med en installation av sx1, och gör samma projekt och kollar in cpu-mÀtaren.

ladda med nÄgra pluggin och ett par vsti och kör!

...ja, ifall du har tillgÄng till en sx1. det skulle faktiskt vara kul att se nÄgra praktiska test som jÀmför prestanda.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...