Jump to content
Annons

Terratec EWS88MT/ART TUBE MP


RoBERT

Recommended Posts

Halloj allihopa. Är total nybörjare ibland känner jag mig som. Jag har ett mycket trevligt ljudkort tycker jag som jag har klarat mig bra på. Terratec EWS88MT. Har nu bara ett delikat litet problem.

Jag behöver för det första en liten förklaring på det här med balanserade signaler. men jag har hyfsad koll på det iaf tror jag. Skaffade precis en rörpreamp modell art tube mp. låter helt ok, fast blir ju problem med brus eftersom jag använder mig av teleutgången för tillfället. Som då inte är balanserad såklart.

Och eftersom jag inte har någon mixer hemma så har jag ju inga balanserade anslutningar in i datorn. Det är ju RCA ingångar på kortet... Jag vill använda XLR-utgången på preampen... finns det nån kabel man kan köpa så att man kan behålla signalen balanserad in i datorn? För om jag inte är helt ute å cyklar så är väl inte RCA balanserat?

Snälla hjälp!!! jag blir tokig...

/Robban

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Balanseringen påverkar nog minimalt när det gäller brus - men konstant brum kan släckas ut om man har problem med sådant.

Även om du skulle ha en mixer, så skulle du fortfarande blir tvungen att ta in signalen obalanserad till ljudkortet, eftersom det bara har obalanserade ingångar - så det hade inte hjälpt dig heller...

Problemen kanske beror på annat? Använder du en line-ingång på ljudkortet? Mic-ingången ska nämnligen inte användas om du kopplar in en preamp. Om gör fel med inställningarna på preampen, så kan du få mer brus. Har du en brusig mic, så är det inte mycket att göra. Har du dåliga kablar, så kan de också bidra till problemen. Är omvandlaren eller ingången på ljudkortet av dålig kvalitet, så hänger det förstås också med, vad du än gör... Jag känner inte till Terratec, så jag vet inte om det sistnämnda är relevant... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...