Jump to content
Annons

Garden of Eternity


Betyg  

14 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      0
    • 3
      4
    • 4
      5
    • 5
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Garden of eternity

GRUPP: Culloden

GENRE: Symfonisk tung rock

LÅTLÄNGD: 5.54 min

KOMPOSITÖR: Fredrik Joachimsson

PRODUCENT: Fredrik Joachimsson

EV. MEDVERKANDE: Fredrik Joachimsson

INSPELNINGSÅR: 2003

FORMAT: mp3

STORLEK: 10.8 mb

STATUS: Färdig Demo

LÅTLÄNK: http://hem.passagen.se/culloden/garden_of_eternity.mp3

Egentligen är jag tvungen att kalla denna låt för "färdig demo" eftersom jag för en tid sedan förlorade projektet och har ej sen dess spelat in den på nytt! Men jag har mastrat till den lite. Finns i tankarna att jag ska göra om den men inget e bestämt än! Så ni får allt ta den som den är. Och ska jag göra om den senare så använder jag såklart era råd o synpunkter, hurvida konstruktiva ni nu är med era inlägg! 🙂

Det är en annurlunda låt både "culloden stil-mässigt" och text-mässigt!

Hoppas ni kan se nåt i den! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låten börjar rätt lugnt, jag gillar mer när du kommer igång med gitarren och tuggar på

känns som du kan plocka ut mer i mixen, Gitarren låter bra, men mixa fram de där extra "trycket" som är så svårt att beskriva för gitarrspelet sitter redan. Det är de jag saknar mest.

betyg 3 för låten är helt OK

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har oftast väldigt svårt för sånhär musik, men detta tilltalar mig av nån anledning. Har svårt att sätta fingret på det, men jag tror det är en avslappnad lekfullhet i det hela som gör att det skiljer sig från så mycket annat i genren. Inget jag skulle köpa en skiva med, men jag lyssnar gärna på det.

Kan känna att den är lite hårt komprimerad dock, framförallt sången känns lite för påträngande ibland. Och virvelkaggen låter alldeles för pluttig. Gillar egentligen inte trumljudet överlag men virveln är det enda jag stör mig på.

Riktigt bra sångröst däremot, och jag gillar det lite oldschool-rockiga gitarrljudet. Låter nästan som en Vox-stärkare?

En 4a för låt och framförande. Minus i kanten för trumljudet, den lite överdrivna mastringen och den något klyshiga texten. Men överlag väldigt bra jobbat!

EDIT: Distar det inte väldigt mycket? Trodde först det var min lyssning som var överstyrd, men allt annat låter bra i den.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Låten börjar rätt lugnt, jag gillar mer när du kommer igång med gitarren och tuggar på

känns som du kan plocka ut mer i mixen, Gitarren låter bra, men mixa fram de där extra "trycket" som är så svårt att beskriva för gitarrspelet sitter redan. Det är de jag saknar mest.

betyg 3 för låten är helt OK

tackar för ditt inlägg.. som sagt e detta en mix som jag tyvärr inte kan göra nåt åt mer än mastring.. men jag ska helt klart spara allas meddelande o använda dom om jag ska göra om den senare! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Älskar virvelljudet! Jag jobbar gärna med liknande själv! 😕 Dock känns det som att själva trummsettet överlag dränks av gitarrer. Snygga stråkar!

Helt ok låt! Bra proddat som vanligt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra! Mäktigt som fan. Höjdarlåt, mycket bra sång och bra gitarrer. Känns som det enda som saknas är bra trumljud (och det ska komma från mig 😄 ) . Coola retrosyntar i solot och knäckande bra med riktiga Europe-körer i refrängen! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Skitbra! Mäktigt som fan. Höjdarlåt, mycket bra sång och bra gitarrer. Känns som det enda som saknas är bra trumljud (och det ska komma från mig 😛 ) . Coola retrosyntar i solot och knäckande bra med riktiga Europe-körer i refrängen!  😄

Tack som fan för dina comments dude! 🙁 Känns gött att läsa.. visst, trumljudet e ju som sagt speciellt.. det var en annurlunda grej jag ville testa helt enkelt! 🙁

Europe tillhör mina favvisar så tack för det! =)

Cheers..

Redigerat av Culloden
Link to comment
Dela på andra sajter

Va fasen, gör du bara bra grejer ??? =) Är ny i det här med sitta hemma o mecka med studio o grejer men det här gör att man blir uppe hela nätter o försakar både jobb o polare =) Kanon låt dethär oxo, har lyssnat igenom samtliga låtar du lagt upp och det är precis sånt här jag själv håller på med och lyssnar främst på. Kanon med andra ord! Lirar ju med "Brojd" på fritiden o han påstår att du har haft mer trevliga alster här men att du tagit bort dem? Är ofantligt sugen på att lyssna.....Hur som helst, kanoners m/

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fasen, gör du bara bra grejer ??? =) Är ny i det här med sitta hemma o mecka med studio o grejer men det här gör att man blir uppe hela nätter o försakar både jobb o polare =) Kanon låt dethär oxo, har lyssnat igenom samtliga låtar du lagt upp och det är precis sånt här jag själv håller på med och lyssnar främst på. Kanon med andra ord! Lirar ju med "Brojd" på fritiden o han påstår att du har haft mer trevliga alster här men att du tagit bort dem? Är ofantligt sugen på att lyssna.....Hur som helst, kanoners m/

Blir jätte glad av att läsa vad du skriver! Tack som fan mannen! 😉

Jaa, som sagt jag har haft fler prylar här men jag har inte så mycket utrymme på nätet att lägga upp låtar på så det har blivit att jag har fått ta bort låtar efterhand o ersatt med nya! Får checka fler sidor att använda helt enket! Änsålänge är jag bara med på Passagen o Bredband.net

Men vi ska nog kunna ordna det! Skicka din msn adress till mig!

skål!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt och väldigt proffsigt framfört, men det kändes som jag hört det förut. Vad jag menar är att det kanske är svårt att nå ut om man låter exakt som tusentals andra duktiga aspirerande hårdrockare?

Ett tag i versen fick jag vibbar av musiken i "Team America - World Police"... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Rock n roll (oregistrerad)

Citat... från Culloden....

Det är en annurlunda låt både "culloden stil-mässigt" och text-mässigt!

Hoppas ni kan se nåt i den!

Nja nja... Jag tycker inte detta är något nytt som Culloden producerar, det låter mycket likt det du visat här tidigare dvs ingen nytt under solen, vad är egentligen nytt?

Vad är culloden stil...? DT, VH, AC ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat... från Culloden....

Det är en annurlunda låt både "culloden stil-mässigt" och text-mässigt!

Hoppas ni kan se nåt i den!

Nja nja... Jag tycker inte detta är något nytt som Culloden producerar, det låter mycket likt det du visat här tidigare dvs ingen nytt under solen, vad är egentligen nytt?

Vad är culloden stil...? DT, VH, AC ?

Vilket konstruktivt 1:a inlägg du kom med då. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Rock n roll (oregistrerad)
Citat... från Culloden....

Det är en annurlunda låt både "culloden stil-mässigt" och text-mässigt!

Hoppas ni kan se nåt i den! 

Nja nja... Jag tycker inte detta är något nytt som Culloden producerar, det låter mycket likt det du visat här tidigare dvs ingen nytt under solen, vad är egentligen nytt?

Vad är culloden stil...? DT, VH, AC ?

Vilket konstruktivt 1:a inlägg du kom med då. 😆

Jaha... vadå?

Har du problem med det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat... från Culloden....

Det är en annurlunda låt både "culloden stil-mässigt" och text-mässigt!

Hoppas ni kan se nåt i den!

Nja nja... Jag tycker inte detta är något nytt som Culloden producerar, det låter mycket likt det du visat här tidigare dvs ingen nytt under solen, vad är egentligen nytt?

Vad är culloden stil...? DT, VH, AC ?

Cullodens stil är typ det mesta, alltifrån progressiv metal, brittisk hårdrock, vanlig rock-pop! Som sagt det innehåller det mesta!

Link to comment
Dela på andra sajter

bra produktion. saknar något i de nedre registrerna dock, det låter en aning tunnt.

ridecymbalen som går låter lite knorrig också, antar att det är meningen, men för mig känns det som den stör flowet i låten lite på grund av dess sound..

men overall låter det mycket bra, men som sagt.. jag saknar djuuup! kicken låter alldeles för ensam där nere, och det känns tomt en bit ovanför den också. en ökning nånstans mellan 90-400Hz på basen kanske?

Redigerat av m_ericsson
Link to comment
Dela på andra sajter

hej.. skön låt.. Tungt på sina ställen.

Men, jag måste bara säga att jag gillar inte verserna, dom känns lite lång tråkiga, det händer inte så mycket i melodi väg. Men när refrängen kommer in så lyfts hela låten otroligt. Jag gillar också sticket vid 3:41 underbart.

Synd att du inte ha projektet kvar, värdelöst när man blir av med grejer man jobbat med. Jag hade ett projekt som jag var stolt över men det låg på min kompis dator, Jag bad honom säkerhetskopiera helka projektet till mig. Men av nån anledning gjorde han inte det utan tog bort det i stället. :rolleyes:

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fastnat mycket för stick i olika låtar på sistone.

Det här sticket gör ju inte stickvärlden sämre direkt,

racki-lackarns vad underbart det var!

Det enda som mina öron uppfattar inte är lika tajt som

det andra är trummorna. [Här borde jag komma med

någon käck kommentar som beskriver vad som kan

göras bättre. Tyvärr kommer inte detta då jag själv är

alldeles för dålig på själva trummbiten, jag får förlita

mig på mina öron och sen låta det bero :rolleyes: ]

4/5 - Me gillar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fastnat mycket för stick i olika låtar på sistone.

Det här sticket gör ju inte stickvärlden sämre direkt,

racki-lackarns vad underbart det var!

Det enda som mina öron uppfattar inte är lika tajt som

det andra är trummorna. [Här borde jag komma med

någon käck kommentar som beskriver vad som kan

göras bättre. Tyvärr kommer inte detta då jag själv är

alldeles för dålig på själva trummbiten, jag får förlita

mig på mina öron och sen låta det bero 🙂 ]

4/5 - Me gillar!

Ja det där sticket ja! hehe 😉 Kan nog medge att det e bland dom bättre sticken jag skrivit, även om det inte alls e avancerat så, ändå! Tack så mycket!

När det gäller trummorna så kan jag nog förstå dig. Det e ett ganska konstigt val av trum-jlud. Speciellt virvel-kaggen, som låter som om världens starkaste man har spänt skinnet och sen tagit bort sejan där under! Hehe, det var en idé jag fick bara, nu e the project lost så can't do anything about it.. 😉

Tack

Fredde 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

hej.. skön låt.. Tungt på sina ställen.

Men, jag måste bara säga att jag gillar inte verserna, dom känns lite lång tråkiga, det händer inte så mycket i melodi väg. Men när refrängen kommer in så lyfts hela låten otroligt. Jag gillar också sticket vid 3:41 underbart.

Synd att du inte ha projektet kvar, värdelöst när man blir av med grejer man jobbat med. Jag hade ett projekt som jag var stolt över men det låg på min kompis dator, Jag bad honom säkerhetskopiera helka projektet till mig. Men av nån anledning gjorde han inte det utan tog bort det i stället. 😉

//Anders

Det är väl lite det som är finessen, lugn vers som passar till texten bl.a

Den här typen av låt funkar så.. att den bara exploderar sen i refrängen!

Men visst, man hade kunnat kasta in en bonga-trumma eller nån triangel i verserna?!! hehe 😉 Anyway

Tack för dina kommentarer! 🙂

Fredde

Link to comment
Dela på andra sajter

Rock n roll (oregistrerad)
Citat... från Culloden....

Det är en annurlunda låt både "culloden stil-mässigt" och text-mässigt!

Hoppas ni kan se nåt i den! 

Nja nja... Jag tycker inte detta är något nytt som Culloden producerar, det låter mycket likt det du visat här tidigare dvs ingen nytt under solen, vad är egentligen nytt?

Vad är culloden stil...? DT, VH, AC ?

Cullodens stil är typ det mesta, alltifrån progressiv metal, brittisk hårdrock, vanlig rock-pop! Som sagt det innehåller det mesta!

HE HE....

Jaha CULLODEN STIL "Som sagt det innehåller det mesta! 😛

Då är det väl ingen CULLODEN STIL. DVS något NYTT under solen. 😄

Schåll tame faan

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat... från Culloden....

Det är en annurlunda låt både "culloden stil-mässigt" och text-mässigt!

Hoppas ni kan se nåt i den! 

Nja nja... Jag tycker inte detta är något nytt som Culloden producerar, det låter mycket likt det du visat här tidigare dvs ingen nytt under solen, vad är egentligen nytt?

Vad är culloden stil...? DT, VH, AC ?

Cullodens stil är typ det mesta, alltifrån progressiv metal, brittisk hårdrock, vanlig rock-pop! Som sagt det innehåller det mesta!

HE HE....

Jaha CULLODEN STIL "Som sagt det innehåller det mesta! 😉

Då är det väl ingen CULLODEN STIL. DVS något NYTT under solen. 😮

Schåll tame faan

Heheh ok då! Nåt sånt! 😄

Men skit i solen! Det ska vara full måne o mörkt! 😉

Skål för helvetets jävlar! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...