Jump to content
Annons

Fyfan.. En till annons


Tilly

Recommended Posts

Är det nån som fått svar från nån de kontaktat på vendolin den senaste tiden förresten?

Har svarat på fem annonser den senaste månaden men inte ett ljud.

Antingen är prylen redan såld och de har varit för lata för att svara, eller är det något vajsing med vendolin?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det enda jag har rätt att göra är att posta hans förnamn.

Hans efternamn är ovanligt. Svenskt, men ett mycket ovanligt namn.

Jag skulle gärna posta alla hans uppgifter, tro mig. Men sorgligt nog så går inte det.

Han måste ha blåst folk före mig. Jag tror nog inte att jag var den första som vart blåst. Om man skulle försöka leta reda på dom han blåst, hur det nu ska gå till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Itzhak, fattar ingenting???!? Du har blivit blåst på 4000:- och vet vad killen heter osv? Kräv att få stålarna, det finns ju massor av mjuka och hårda alternativ att ta till om han inte betalar, du har all rätt på din sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är tyvärr svårt att få tillbaka någonting nåt har jag erfarat..

Jag blev blåst på 6000:- för ett år sedan. Gjorde en anmälan som det visade sig att 20 till hade gjort det. Killen fick 1 år på kåken men hade inte en spänn att betala tillbaka till folk. Kronofogden, hemförsäkring - ingenting.

Men jag tycker absolut du ska göra ett försök (om du inte redan gjort det vill säga..)

Han måste ha blåst folk före mig. Jag tror nog inte att jag var den första som vart blåst. Om man skulle försöka leta reda på dom han blåst, hur det nu ska gå till.

-Jag fick tag på några som hade lagt upp varningar för den annonsören, Gör ett inlägg du så kanske någon nappar..

Såna kräk ska inte tro de kan komma undan!

Lycka till!

Redigerat av bergis
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Grejen är att om jag nu skulle åka dit personligen så skulle jag göra nånting jag senare i livet ångrar. Och det är inte värt 4000. Iallfall inte i mina ögon nu för tiden.

Jag har vart i kontakt med polisen, och som jag sa så gör dom ingenting åt 4000:-

Dom sa rent av att det nästan var "onödigt" att polisanmäla.

Och jag har kollat upp personen ifråga. Och han hade stora skulder. Dels en massa lån, för rättegång, för misshandel och brottsmål.

Alla dom pengarna - Kommer gå föra mina ynkliga 4000:-

Nu talar vi alltså STORA summor pengar. Kronofogden var dom som gav mig dessa uppgifter.

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det där lät ju inte lovande.. Det ända som finns att göra är väl kanske att se till så ingen annan blir blåst. Det är väl inte direkt värt 4000:- och ett åtal att söka upp han och kapa ett finger för varje dag som han inte betalar, men man har ju lust!

Arg blir man 😄 ,man borde kunna lita på folk men icke..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh.

Det var la för snart 2 månader sen. Har kommit över det & och skaffat mig annan hårdvara, bland en virus c som han sålde (fick stöd från folket här 😄 )

Men jag blir bara så jävla förbannad att han ska blåsa folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker ärligt talat att du är skyldig att varna Vendolin. Eftersom du vet detta. Du bör även polisanmäla, även om polisen säger att det är onödigt. Det är fel. Det är inte onödigt. När det väl väcks ett åtal mot killen (vilket det kommer göra om fler anmäler honom), så kommer din anmälan vara en i mängden.

Du kan nog inte hjälpa dig själv, men du kan hjälpa andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
. Du bör även polisanmäla, även om polisen säger att det är onödigt. Det är fel. Det är inte onödigt. När det väl väcks ett åtal mot killen (vilket det kommer göra om fler anmäler honom), så kommer din anmälan vara en i mängden.

Så fungerar det tyvärr inte.

Den typen av bondfångare som Roha har råkat ut för är mycket medvetna om vad dom gör. Dom vet exakt vad dom gör & vad dom kan åka dit för. Dom vet var gränsen går för vad vår kära polismakt orkar bry sig om. I det här fallet är det kört.

Att snacka om att 'åka dit med ett baseballträ' är bara pinsamt för jag tror inte att någon på forumet har guts nog att verkligen göra en sån sak (skulle vara Hacke isåfall). Personen som har utfört den här 'kuppen' är betydligt tuffare & mer välutrustad än någon av oss.

Jag talar i egenskap av f.d kriminell & knarkare. Jag hade personligen inte varit det minsta bekymrad över Musik's hotelser. Den här snubben har ett antal grova misshandels-straff & är nog fel jävla jävel att jävlas med.

Vi lever i en värld där folk skor sig på att lura andra. Sometimes you fuck, sometimes you get fucked.

Skönt att Roha har fattat detta & har tagit åt sig av hjälpen han har fått av sina forumkompisar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag har oxå tänkt på om det är "fel" person och bråka med.

Efter jag hörde va han hade för skulder och domar på sig.

Men sen å andra sidan - Alla kan vara lika bad ass bara dom vill.

Men inte för 4000:- 😉

Och du har rätt om polisen, snubben vet nog vad han sysslar med. Sorligt nog.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Håller med D.C. om att snacket om basebollträ är löjeväckande. Själv ägnar jag inte tiden åt hot.

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Hej!

Håller med D.C. om att snacket om basebollträ är löjeväckande. Själv ägnar jag inte tiden åt hot.

😉

:musik

Just det, sorry.

Vad du ägnar din tid åt är vi smärtsamt medvetna om....

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, fick en smäll i bakhuvudet i Sthlm en gång som svar på frågan; -Är ni punkare?

Nej mänskor!, svarade jag. Då smälde det.

Vi anmälde och visst det blev rättegång. Då fick jag veta alla hans andra skulder och brottsregister. Som var väldigt anseliga bägge.

Han fick väl nån tillrättavisning om att inte slå på folk för deras utseende. Mer hörde jag aldrig om det.

När det gäller Internetaffärer så sålde jag lite grejer på E-bay. Funkade perfekt förutom en kille i Paris som vägrade betala 500 Euro.

Jag tog semester till Paris med familjen och vi besökte hans affär. Jag fick mina pengar och semestern räckte ett par dar extra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ju uppenbarligen en snubbe som satt detta i system. Att han finns kvar och gör detta är nog resultatet av att det är många som bara struntar i att gå vidare med det.

Polisen kanske inte vill utreda 4000:-

Men nu handlar det förmodligen inte om det, utan säkert många många tusen mer. Han försöker ju blåsa fler just nu. Han har säkert fler annonser på andra sajter. Om han hade blåst mig skulle jag jaga honom med blåslampa. Du bör polisanmäla honom. Förr eller senare så ser polisen att det inte handlar om 4000 spänn utan kanske 100 000:-. Då kommer de nog igång. Vendolin ser nog inte med blida ögon på att snubben blåser folk genom deras tjänster heller.

Gör nåt!

Link to comment
Dela på andra sajter

MorDeth (oregistrerad)

Jag har oxå blivit blåst på 1500:- pga en annons på vendolin. Utav en kille, som troligtvis bor i sthlm. Fick ett namn och kontonummer och skulle betala in hälften av summan, så skulle killen skicka prylen, och när jag mottagit den skulle jag sätta in resten av pengarna.Satt in pengar gjorde jag, för jag tyckte det lät som en bra deal. Men det dök aldrig upp någon pryl. Jag var till polisen angånende det, men dom bryr sig som sagt inte så mycket. Kollade senare upp med banken om namnet och kontonummret hörde ihop, och det gjorde det inte, tyvärr.

Tycker att alla annonssidor bör ha ett system där man får skapa en profil för att kunna sätta in annonser, en profil som man måste verifiera med typ E-Legimitation. Sen kan man ju få betygsätta alla säljare och köpare, så som tradera har.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag har endast beställt en sällsynt LP via Nätet en gång. Det var en enskild firma. Han bad om ursäkt för att det tagit tre dagar innan mailsvaret, då han varit bortrest. Hur bra som helst! Och just en LP kan ju vara känsligt att köpa t.o.m. i en affär. Bevisbörda...

Beträffande beytgssättning på köpare och säljare inom Tradera så tycker jag det verkar skumt! Har aldrig sett en enda som inte haft alldeles lysande "betyg". Plockar Tradera bort de med sämre betyg så det ska se allför bra ut? Annars är det ju förträffligt!

😏

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Så fungerar det tyvärr inte.

Den typen av bondfångare som Roha har råkat ut för är mycket medvetna om vad dom gör. Dom vet exakt vad dom gör & vad dom kan åka dit för. Dom vet var gränsen går för vad vår kära polismakt orkar bry sig om. I det här fallet är det kört.

Att snacka om att 'åka dit med ett baseballträ' är bara pinsamt för jag tror inte att någon på forumet har guts nog att verkligen göra en sån sak (skulle vara Hacke isåfall). Personen som har utfört den här 'kuppen' är betydligt tuffare & mer välutrustad än någon av oss.

Jag talar i egenskap av f.d kriminell & knarkare. Jag hade personligen inte varit det minsta bekymrad över Musik's hotelser. Den här snubben har ett antal grova misshandels-straff & är nog fel jävla jävel att jävlas med.

Vi lever i en värld där folk skor sig på att lura andra. Sometimes you fuck, sometimes you get fucked.

Skönt att Roha har fattat detta & har tagit åt sig av hjälpen han har fått av sina forumkompisar.

Det ligger mycket i att de flesta av oss inte gör mycket mer än litar på vår lama svenska lag och knyter näven i fickan. Men det finns ju också de som verkligen tar till alternativa metoder om något sådant här skulle drabba dem. Ingen är odödlig när allting kommer kring.

Redigerat av equinoxe
Link to comment
Dela på andra sajter

Beträffande beytgssättning på köpare och säljare inom Tradera så tycker jag det verkar skumt! Har aldrig sett en enda som inte haft alldeles lysande "betyg". Plockar Tradera bort de med sämre betyg så det ska se allför bra ut? Annars är det ju förträffligt!

Jodå, jag har stött på de med dåliga betyg. Men användare med RIKTIGT dåliga betyg är ju i regel försvunna för längesen så det är ju inte så konstigt att man inte ser dem 😳 Det finns ju betydligt färre fifflare på tradera än på ex. blocket just för att de har ett så bra system.

Och att du mest ser lysande betyg beror väl helt enkelt på att de flesta människor är ärliga och ordentliga när det gäller sådana saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej rainydays!

Ja, det var skönt om det är så. Har klurat på att komma över nåt instrument där till rimlig begränsad penning nån gång...

😄

hål i fickan//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... Vet inte om det hjälper men jag har en massa guldfärgade medaljer här.. Få sen nu.. allsvenskan Klass C pistolskytte 1994. GULD!!! Hmm.. 4000 m med 0,50" 3x48 poäng i snitt.. Hmm..

Men hur det än är så är denna bluffare en oärlig typ... Han ska sättas dit !!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att snacka om att 'åka dit med ett baseballträ' är bara pinsamt

ja han kanske har 2 baseballträn hemma :rolleyes:😉

jag skrev ett mail och sa att jag va intresserad men jag fick inget svar... han kanske har sniffat upp denna tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...