Jump to content
Annons

Hemside skiss, ser ok ut eller?


Drik

Recommended Posts

Annons

riktigt snuggt. vet inte om det är bild eller länk direkt till din sida men för mig ser det ut som om allt e kantigt.

Men fan den e grejjt.

EDIT: såg nu att det var .jpg bilder, då fattar jag 😉

Redigerat av DjHex
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar 😉

Jupp, de är rätt kantiga nu.

Jag ska sitta och fixa design sedan i flash, så detta är bara det jag kommer ha som grundmaterial för hemsidan.

De olika bilderna är olika delar av sajten

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla kommentarer! :rolleyes:

Jag har uppdaterat samtliga sidor nu med ändringar. Mest ändringar är på sidorna 2-4 där jag gjort om design så att det stämmer mer överrens med förstasidan.

Om ni är intresserade kan ni kika på länkarna ovan igen för att se det uppdaterade 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

det ser snyggt ut, men jag hatar sånna sidor. För mig ska en hemsida vara skriven i ren html och inte en massa lull-lull-flash-macromedia-trams. Att spela musik i inbyggda mp3-spelare till sajten är odrägligt.

men det ser ju snyggt ut :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej för f**n.. Du använder ju frames och annat elände.. Koda rent och med SSI istället.. Sånt ser bara barnsligt ut och tar fokus från vad som är viktigt.. Har du ett meddelande att nå ut med eller vill du flasha hur duktig du är på bilddesign?

Har du nåt du vill nå ut med så fokusera på det i stället.

Tänk från besökarens sida i stället för din.. Jag hatar sånna sidor.

Men du är duktig på bilddesign.. Helt klart! 😎

Lycka till!

😄

EDIT: Ps 1an var bäst 😳

Nåra länkar att läsa på

USEIT Tråkig design men världens duktigaste snubbe på useability på webben

Killersites Kul och välprovade ideer och uppslag på fungerande webbdesign (även jag har bidragit med nåra ideer där) 🙂

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jupp, tanken är att på enkelt sätt få besökaren att lyssna på musiken man gjort.

Plus att jag vill få in känslan av organic evolving stuk på sajten, det är lite den typen av musik vi gör (trance musik med mycket utveckling och variation)

Plus hemsidan ska ge en kreativ upplevelse som gör det intressantare för besökaren att utforska hemsidan. 😳

Det kommer en recension i computermusic magazine i nästa nummer på vår senaste låt där de kommer skriva in hemsidan som länk, så jag vill att det ska va lite mer innehåll än vad som finns där idag 🙂

Också de sidor som ligger uppe där är startsida (1), news (2), music (3) samt bio (4).

Jag kommer inte bygga sajten med frames o så utan allting kommer byggas 100% i flash.

Det är det jag trivs bäst med (och jobbar med i mitt arbete) plus att jag kan actionscript flytande. Så jag har inga problem med att fixa speciella funktioner 😄

Också hoppas jag att ge inspiration åt andra webdesigners

Tack för att ni tog en titt! 😎

EDIT: Den där Creating Killersites, va inte det en bok som hette så? Jag har för mig att jag har en sådan liggandes någonstans... Jopp. hitta den. Grymt bra bok med massa intressant innehåll och inspiration!

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt snygg sida...

Vill även kommentera dem som klagat på att du använder flash... personligen tycker jag att en sida som denna tycks visa att du är hängiven åt musiken du gör (om du verkligen är det hör inte till saken) och ett gott första intryck ökar välchansen att någon laddar ner och lyssnar på din musik, lr har jag helt fel? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt snygg sida...

Vill även kommentera dem som klagat på att du använder flash... personligen tycker jag att en sida som denna tycks visa att du är hängiven åt musiken du gör (om du verkligen är det hör inte till saken) och ett gott första intryck ökar välchansen att någon laddar ner och lyssnar på din musik, lr har jag helt fel? 😳

Nä, du har rätt tycker jag. Jag blir mer intresserad när jag ser en snygg hemsida och klickar runt en stund och förhoppningsvis även upptäcka ny och bra musik.

😎🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt riktigt nice. Stör mig också på Flash när det bara är i showoff-syfte (typ alla 2advanced-kloner), men det här känns som det kan funka. Möjligtvis skulle du kunna skippa den grå plattan som ligger bakom hela sidan, eftersom jag gillar när man inte gränsar av för mycket 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt snyggt, Drik! 🙂

USEIT Tråkig design men världens duktigaste snubbe på useability på webben

Det ger han minsann inte intryck av med den sunkiga 90-tals layouten. 🙂

Usability handlar ju inte "bara" om användarvänliga funktioner med intuitivt gränssnitt (osv), utan även om en "användartittlig" layout, som får användaren att trivas rent estetiskt och vilja komma tillbaka. På samma sätt som hemelektroniken inte bara ska ha många och användarvänliga funktioner, den ska även vara snygg och passa in med den övriga designen i hemmet. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej för f**n.. Du använder ju frames och annat elände.. Koda rent och med SSI istället.. Sånt ser bara barnsligt ut och tar fokus från vad som är viktigt..

Smakmässigt förstår jag dig (hegobald), men att utesluta flash eller frames av principskäl tror jag inte gynnar utvecklingen av webben (och inte heller någon användare).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...