Jump to content
Annons

Hej alla


Pierre

Recommended Posts

Hej!

Tänkte presentera mig här när jag hittat detta fantastiska forum!

Jag bor i Göteborg och har hållt på med musik i form av syntar och datorer rätt många år (oj... 18 när jag räknar efter!). Med åren har det gått mer och mer åt akustiska inspelningar, där jag är rätt grön! Jag samarbetar en del med sångare och sångerskor i små hobbyprojekt. En gång blev det en hemgjord skiva som du kan se mer om här: Gorby Homepage. Ingen musikutbildning, men jag spelar glatt keyboard (och arr:ar de flesta instrument via det). Jag spelar också djembe, darabuka och fuskar på surdo i en slagverksorkester. Utrustningen i min enkla hemstudio finns beskriven här: Hemstudioutrustning

Jag har ett par sidor om musikutrustning som kan vara intressanta för de som har en gammal TX16W-sampler (Typhoon FAQ) eller en ännu äldre Bit 01 eller Bit 99 (Unofficial Bit One/01/99 home page) (rätt länge sen dessa uppdaterades, men det finns en del nyttig och unik info där). För Bit-användare är jag också ansvarig för en mailinglista: Bit mailing list

Nuläget när det gäller inspelningar och min hemstudio är att jag börjar känna begränsningarna hos mitt Audiophile 2496-ljudkort. Vill ha fler ingångar, möjlighet till separat hörlursmix... Är inte heller nöjd med mitt "kontrollrum" - vill ha bättre lyssning. Sen vore det kul att kunna göra mer högljudda inspelningar än vad man kan göra i en lägenhet... Nämnde jag bättre mickar och preamps...? 😱 Men förutom prylar får man ju inte glömma att den viktigaste faktorn nog är kunskap - att lära sig mer om hur man använder prylarna... 🙂

Vi ses!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Var hälsad Pierre!

Det borde ju finnas likasinnade människor i GBG som är sugna på att starta en liten studio tycker jag. Det blir ju inte så dyrt om man är 2-3st och delar på hyra och material. Dessutom brukar man få en ganska bra samling utrustning när man drar ihop alla prylar 😱

Kan ju vara värt att höra sig för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var hälsad Pierre!

Det borde ju finnas likasinnade människor i GBG som är sugna på att starta en liten studio tycker jag. Det blir ju inte så dyrt om man är 2-3st och delar på hyra och material. Dessutom brukar man få en ganska bra samling utrustning när man drar ihop alla prylar 🙂

Kan ju vara värt att höra sig för.

Jag har faktiskt precis i dagarna gått i såna tankar! 🙂

Nån som skulle vara intresserad?

Jag mottar också varmt alla tips på lokaler (som ni som redan har lokaler inte har användning av... 😄 )

Ska åka på semester nu, men sen tar jag tag i detta mer ordentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...