Jump to content
Annons

Iron Maiden LIVE


lavrell

Recommended Posts

Fourplay (oregistrerad)

Något jag ofta funderat över, vad är det egentligen som så många finner bra med Iron maiden?

Visst jag har inte lyssnar SÅ fruktansvärt mycket på dem och aldrig gillat dem särskillt skarpt, de har väl några låtar som är någorlunda bra men i övrigt tycker jag det ofta är samma ackordsföljd och med samma rytm, en aning fantasilöst?

För att inte tala om Bruce sång, det är nog något av det värsta jag hört, fruktansvärt pressande och låter falskt alldeles för ofta för att vara ett riktigt stort band, indiepop nästa?`

I övrigt tycker jag det är beundransvärt att ett sådant band kan vara så stort och fortfarande hålla på, det tycker jag de är värda en eloge för 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sånt här ser man självklart på plats... 😄 Fjärde gången för min del, men från och till var det överlägset det bästa dom presterat, mycket nöjd. Grym allsång dessutom!! Har inte hunnit se TV-versionen än, men den har säkert sina fördelar den också. Bättre sikt om inte annat!

Är nog alltid svårt att motivera konkret varför man gillar en grupp och inte en annan. "Motargumenten" i det här fallet skulle väl i princip kunna appliceras på vilken grupp som helst, förutsatt att man inte lyssnat så noga på gruppen ifråga. Som när en kille på gmf-planket som kallade Beatles för "tramsig tre-ackordspop"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Något jag ofta funderat över, vad är det egentligen som så många finner bra med Iron maiden?

Visst jag har inte lyssnar SÅ fruktansvärt mycket på dem och aldrig gillat dem särskillt skarpt, de har väl några låtar som är någorlunda bra men i övrigt tycker jag det ofta är samma ackordsföljd och med samma rytm, en aning fantasilöst?

För att inte tala om Bruce sång, det är nog något av det värsta jag hört, fruktansvärt pressande och låter falskt alldeles för ofta för att vara ett riktigt stort band, indiepop nästa?`

I övrigt tycker jag det är beundransvärt att ett sådant band kan vara så stort och fortfarande hålla på, det tycker jag de är värda en eloge för 😄

Fattar man inte så gör man inte. Det är i mitt tycke helt värdelöst att sitta och försöka förklara för någon varför man gillar ett band... Det bara är så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Något jag ofta funderat över, vad är det egentligen som så många finner bra med Iron maiden?

Visst jag har inte lyssnar SÅ fruktansvärt mycket på dem och aldrig gillat dem särskillt skarpt, de har väl några låtar som är någorlunda bra men i övrigt tycker jag det ofta är samma ackordsföljd och med samma rytm, en aning fantasilöst?

För att inte tala om Bruce sång, det är nog något av det värsta jag hört, fruktansvärt pressande och låter falskt alldeles för ofta för att vara ett riktigt stort band, indiepop nästa?`

I övrigt tycker jag det är beundransvärt att ett sådant band kan vara så stort och fortfarande hålla på, det tycker jag de är värda en eloge för 🙂

Fattar man inte så gör man inte. Det är i mitt tycke helt värdelöst att sitta och försöka förklara för någon varför man gillar ett band... Det bara är så.

Äggsakt. Tycker man att det är bra så är det bra. För min del så hörde jag Iron maiden första gången när jag var 9 år. Höll på att svimma, gick upp i brygga och skrek som en stucken gris. Det är inte många andra band som haft den effekten på mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äggsakt. Tycker man att det är bra så är det bra. För min del så hörde jag Iron maiden första gången när jag var 9 år. Höll på att svimma, gick upp i brygga och skrek som en stucken gris. Det är inte många andra band som haft den effekten på mig.

Det brukar i allmänhet vara tjejer och inte musik inblandat när jag uppvisar sådana symptom. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...