Jump to content
Annons

Instrumentalt parti


Är det nåt att ha? 1 = NEJ 5 = JA  

15 röster

  1. 1. Är det nåt att ha? 1 = NEJ 5 = JA

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      5
    • 5
      4


Recommended Posts

Hej forumet.

Jag kör ett höftskott och sular iväg min första testinspelning.

Det här är det första jag har gjort i Cubase. Så ni får ha lite överseende. Men det skulle vara intressant att veta vad ni tycker om soundet.

Det är ett instrumentalt mellanparti som ska komma mitt i en låt.

* LÅTNAMN: Test mixdown

* ARTIST/GRUPP: Toffe

* GENRE: Progressiv rock

* LÅTLÄNGD: 2:28

* KOMPOSITÖR: Toffe

* PRODUCENT: Toffe

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3.4 mb

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK: HÄR ÄR LÅTEN

Redigerat av Tophe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Lasse Mongo (oregistrerad)

Kansas, Styx, Yes, Emerson Lake & Palmer, Camel, Weather Report etc, bra men inget mer. Kul att nån gör det fortfarande, keep up the good work.

Groggen upp typ!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

kul med musik som inte låter som allt annat. har börjat få upp ögonen(eller öronen rättare sagt) för progresiv rock på den senaste tiden.

Tycker att det låter bra och om du vill ha tips om hur du ska förbättra ljudet är jag nog inte rätt person att fråga tyvärr 😉 . Rent musikmässigt sätt för du däremot gärna fråga och då tycker jag det låter riktigt bra 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det låter mycket lovande. Lite Glass Hammer/Genesis över det hela. Me like. Kan rekommendera dig att gå in på Toontrack's forum och lyssna på FredProgGH's (keyboardisten i Glass Hammer) verk som inspiration.

Andra halvan är bäst! Tycker av ngn anledning att det lyfter rejält mot slutet både i tajthet och ljudbild.

Mixen är helt ok, kanske i mjukaste laget. Basen funkar fint. Jag brukar föredra mer knorr, men det behövs ju inte här.

Link to comment
Dela på andra sajter

låter bra & ljudet är toppen..angående basen tycker jag den borde höjas en aning så låter den nog roligare..eller rättare sagt musiken i helhet mindre steril!!..

vet inte om du spelar efter klick men jag antar det?!..och isåfall (tycker jag dårå) att musiken går för sakta..vilket är ett vanligt problem för mig att jag 3 veckor efter att ha spelat in märker att det går för sakta & orkar knappast göra om det hela 10 bpm snabbare!!

men som sagt bra spelat & bra ljud,skön musik!!

så du kan lätt ta kritiken med en nypa salt!!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Skulle vilja adda Zappa till namedroppingen. Får lite Zappavibes i andra delen. Grymt bra. Fortsätt fortsätt.

PS: Kanske att trummorna låter lite ihåligt i första delen...

//nemo

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

Det var uppmuntrande.

Stråkarna är några apans snygga Mellotronsamplingar.

vet du vad dom heter möjligtvis...

jag jobbar med en låt som bygger på bas trummor & orgel,men detta mellotronljud skulle sitta som smäcken att avlösa orgeln får jag för mig!?

så om du visste nammnet vore du dagens hjälte! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt!! Jag tycker att nivåerna i början ihop är lite tokiga (då när synten kommer in), synten är lite för stark, mellotronen en aning för vass och basen för låg.

Men sedan vid 1.16 bliv nivåerna mycket jämnare och allt låter bättre (synten sänkt, eller hur?). Underbart lir rakt igenom, och kul slut!

:rolleyes: MEEERA!

Edit: Inte min mening att spamma, men tror Du skulle gilla min och Bon´s låt "ReHacksis"!

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Nice...roligt...får Samla och PFM vibbar i den senare halvan av låten som känns mer att den bygger på en idé medans den första halvan är skapad utifrån ljuden typ mellotronen...men jag gillar detta 🙂😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så jättemycket allihop för bra feedback. Nu har jag massor att jobba med!

Återkommer om en tid med en förhoppningsvis mer klar låt och kanske mer kompetent mixat.

Nad Sylvan...

Edit: Inte min mening att spamma, men tror Du skulle gilla min och Bon´s låt "ReHacksis"!

Underbar låt, helt fantastisk! Helt i min smak.

Kul att den heter ReHacksis, för jag får såna där magiska Steve Hackett-vibbar! Suveränt.

Er kommer man följa med intresse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...