Jump to content
Annons

Battery VS Battery2


Dead_Silent

Recommended Posts

Jag kör Battery som jag tycker fungerar utmärkt. Nu har ju Battery2 funnits ute ett tag, och jag har börjat fundera på om det är värt att skaffa.

Vad tycker ni?

Battery2 har inbyggda kompressorer, vilket borde vara smidigt som fan! Men låter kompressorerna bra, eller rättare sagt, låter de lika bra som andra kompressor-plugins?

Jag läste ett test där recensenten skrev att Battery2 drog betydligt mer processorkraft än Battery1. Då ser jag det så här:

- Jag kör Battery2 och använder batterys inbyggda kompressorer.

...eller

- Jag kör Battery1 och skickar ut allt på separata kanaler och använder valfri VST-plugin kompressor på respektive ljud.

Vad tror ni är bäst ur ljudsynpunkt och prestandasynpunkt?

Att Battery2 har fler celler är inget som gynnar mig direkt by the way.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Min dator pallade inte heller Battery 2 - innan jag installerade den senaste patchen. Sen har det fungerat utmärkt. Battery 2 har ett betydligt bättre ljudbibliotek än ettan. Personligen tycker jag det är smidigt att kunna skruva ljudet direkt i pluggen, men det kanske är en smaksak. Använde bara Battery 1 en kort period innan jag uppgraderade, men från det lilla jag såg tycker jag att det är ett lyft.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad innebär den senaste patchen? Är det en vanlig programuppdatering med buggfixar, eller har de gjort Battery2 mer processoreffektiv?

Jag har nog inte avsikt att använda de medföljande ljudbiblioteken, de ljud jag använder idag är jag mer än nöjd över, utan det är mer de nya funktionerna i Battery2 som jag är nyfiken på!

På sätt och vis är det bra att kunna skruva till ljudet direkt i Battery, men kan man då lika enkelt göra volymåkningar och andra automationer som man överskådligt kan göra om man skickar ut signalerna på var sitt spår?

Stylus RMX? Har jag missat helt, vad är det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad innebär den senaste patchen? Är det en vanlig programuppdatering med buggfixar, eller har de gjort Battery2 mer processoreffektiv?

Jag har nog inte avsikt att använda de medföljande ljudbiblioteken, de ljud jag använder idag är jag mer än nöjd över, utan det är mer de nya funktionerna i Battery2 som jag är nyfiken på!

På sätt och vis är det bra att kunna skruva till ljudet direkt i Battery, men kan man då lika enkelt göra volymåkningar och andra automationer som man överskådligt kan göra om man skickar ut signalerna på var sitt spår?

Stylus RMX? Har jag missat helt, vad är det?

Patchen var alltså en fix, fråga mig inte exakt vad den löste, jag testade bara programmet som hastigast innan jag uppdaterade. Det blev mycket mer lättkört efter uppdatering i alla fall.

Volymautomation i pluggen går säkert att göra, men just det brukar jag göra i Cubase mixer. Kompressor, filter, modulering, mm, är dock praktiskt att göra direkt i Battery 2.

Bästa sättet att avgöra är väl att ladda ner en demo och testa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...