rainydays Postat 29 juni 2005 Postat 29 juni 2005 Eftersom jag varit medlem hĂ€r i över 4 mĂ„nader nu och lyckats bli hatad och ratad av alla som kommit i min vĂ€g och inte kan sjunka sĂ„ mycket lĂ€gre i folks ögon sĂ„ tĂ€nkte jag att det inte gjorde sĂ„ mycket om jag presenterade mig. Loppet Ă€r ju redan kört om man sĂ€ger sĂ„. Mitt namn Ă€r Henrik, men gĂ„r under namnet Bob i privata sammanhang(efter Killer Bob đ). Jag bor i den numera bortblĂ„sta barrskogen de kallar SmĂ„land och har inte lyckats ta mig hĂ€rifrĂ„n Ă€n trots tappra försök. Under hela mitt liv har jag samlat pĂ„ mig en rad olika personligheter. Men dessa brukar jag för enkelhetens skull dela in i fyra grupper. Den ena, som ni sĂ€kert redan trĂ€ffat Ă€r den torra trĂ„kiga nerden som sitter nĂ€tterna igenom och programmerar, ja nĂ€r han inte sitter och gnĂ€ller pĂ„ forum det vill sĂ€ga, vilket nog Ă€r det han gör mest om Ă€rligheten ska fram. Han Ă€r uppvĂ€xt med datorer och började redan som femĂ„ring skriva tuffa program pĂ„ sin Sord M5. Sedemera skaffade han sig flera lekkamrater som bland annat hette C64 och Amiga men vĂ€xte tillslut upp och förĂ€lskade sig i BeOS. Detta vackra kĂ€rleksfulla förhĂ„llande varade i flera ljuva Ă„r, men nĂ€r hans Ă€lskade vackra media-OS plötsligt dog ifrĂ„n honom blev han bitter och i ren desperation gick han i sĂ€ng med Linux och dĂ€r sover han Ă€n i vĂ€ntan pĂ„ Haiku. Den andra Ă€r en stollig sprallig spjuver och teaterapa som gillar att hitta pĂ„ galna upptĂ„g och göra bort sigsjĂ€lv och sina vĂ€nner pĂ„ offentliga platser. Hans humor varierar frĂ„n dagispladder till spydig intelligent sarkastisk satir och allt dĂ€remellan. Han kommer dock ofta i klĂ€m mellan nummer ett och nummer tre men lever pĂ„ hoppet att han en dag tillsammans med nummer fyra ska erövra den grĂ„a vardagen. Den tredje Ă€r den manodeppresiva hippien. En politiskt aktiv vegetarian som kĂ€mpar för den lilla mĂ€nniskan i samhĂ€llet och vill krossa allt vad globala företag och stormakter heter. Men efter det att han för nĂ„gra Ă„r sedan tittade ut genom fönstret och sĂ„g den rĂ„dande verkligheten sprack bubblan, hoppet rann ut och ersattes av en lĂ„ngvarig depression. Han blev dĂ€rmed allt mer tillbakadragen och blyg. Han hade hoppats pĂ„ att nummer tvĂ„ skulle hjĂ€lpa honom ur denna jobbiga situation, men istĂ€llet fann han en vĂ€n hos nummer ett och tillsammans smider de nu sluga planer pĂ„ hur de ska ta över vĂ€rlden och omvandla den till den utopi som trots allt hela tiden bubblat under hans blĂ„a yta. Den fjĂ€rde Ă€r den misslyckade estetwannaben som vĂ€grar förstĂ„ att han aldrig kommer att lyckas mĂ„la hela vĂ€rlden Ă„t sin lilla mamma. Under hela sitt liv har han fört ovĂ€sen, kluddrat och kladdat, knepat och knopat i hopp om att hans lilla ego ska fĂ„ nĂ„gon form av uppmĂ€rksamhet. Och han fortsĂ€tter Ă€n idag att göra bort sig bĂ„de i bild och i text. Som om inte det vore nog sĂ„ brukar han i sina svagaste stunder inbilla sig att han bĂ„de kan sjunga och spela. Detta gör han tillsammans med sina tvĂ„ lĂ„tsaskompisar i nĂ„got som han kallar ett band. Men trots hans totala förvirring sĂ„ har han Ă€ndĂ„ lyckats hitta hit till studio-forumet. NĂ„got som nummer ett Ă€r evigt tacksam över. Whirled Peas
Lundin Postat 29 juni 2005 Postat 29 juni 2005 đ ja det hĂ€r var en av de mest svĂ„rlĂ€sta pressarna, men.. skitsamma..vĂ€lkommen hit Ă€ndĂ„.
Âźoffe Postat 29 juni 2005 Postat 29 juni 2005 * pust * man kan tro att du Ă€r hedersmedlem i lĂ€nkarna, om jag visste hur man gjorde och orkade sĂ„ skulle jag lagt en lĂ€nk dĂ€r till dem förstĂ„ss đ NĂ„vĂ€l, vĂ€lkommen!! /Âź
Egghuvud Postat 30 juni 2005 Postat 30 juni 2005 Det var vĂ€rst vad man kĂ€nnde igen sig.... Den hĂ€r disociativa personligheten lider jag ocksĂ„ av.... VĂ€lkommen broder. đ
djonas Postat 3 juli 2005 Postat 3 juli 2005 (redigerat) VĂ€lkommen! Med en sĂ„dan gedigen presentation kan du bara bli Ă€lskad frĂ„n och med nu. đ Mvh / djonas Redigerat 3 juli 2005 av djonas
Per_a_55 Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 WhÀlkomna skall ni vara alla fyra (eller var det fler?) FrÄn oss tvÄ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.