Cloudsurfer Postat 28 juni 2005 Postat 28 juni 2005 Ăr det bara för mig som det strular med att ladda ner lĂ„tarna som har laddats upp hĂ€r pĂ„ forumet? nĂ€r artisterna lĂ€nkar gĂ„ det fint men nĂ€r den Ă€r uppslĂ€ngd hĂ€r sĂ„ strular det titt som tĂ€tt för mig :S
The Fog (oregistrerad) Postat 28 juni 2005 Postat 28 juni 2005 Samma hÀr. Funkar inte för mig heller.
Cloudsurfer Postat 29 juni 2005 TrÄdstartare Postat 29 juni 2005 Hmm ah ska testa utan att ha brÀndvÀggen igÄng
Twilight_Zound Postat 29 juni 2005 Postat 29 juni 2005 anvĂ€nd rĂ€tt spelare.... RĂ€tt instĂ€lld funkar WMP klockrent đ đ
Cloudsurfer Postat 29 juni 2005 TrĂ„dstartare Postat 29 juni 2005 anvĂ€nd rĂ€tt spelare....RĂ€tt instĂ€lld funkar WMP klockrent đ đ Har aldrig gillat att spela upp i browsern, dessutom gillar jag inte wmp heller đ
ztevie Postat 29 juni 2005 Postat 29 juni 2005 (redigerat) Jag har nĂ€mnt det flera ggr tidigare... För mig funkar det inte heller. PĂ„ den hĂ€r sajten... Ăverallt annars funkar det klockrent. Har testat olika instĂ€llningar med brandvĂ€ggar och andra prylar. NĂ„n sorts instĂ€llning Ă€r det sĂ„ klart, men att man ska byta spelare, byta browser eller slĂ„ av brandvĂ€ggar och liknande för att det inte funkar just hĂ€r Ă€r kasst! Gör om koden för jesu namn!! Det gĂ„r inte ens att högerklicka och "Spara som"... Men jag har gett upp, ingen verkar bry sig, sĂ„ det enda rĂ„d jag vill ge Ă€r: LĂ€gg upp lĂ„ten nĂ„gon annanstans och lĂ€nka dĂ€rifrĂ„n, annars tappar ni mĂ„nga som vill lyssna... Redigerat 29 juni 2005 av ztevie
ketri Postat 29 juni 2005 Postat 29 juni 2005 Det Àr alltid trist nÀr saker inte fungerar men eftersom de flesta fÄr det att fungera utan problem sÄ Àr det nog hos "er" felet sitter.
ztevie Postat 29 juni 2005 Postat 29 juni 2005 (redigerat) Det Àr alltid trist nÀr saker inte fungerar men eftersom de flesta fÄr det att fungera utan problem sÄ Àr det nog hos "er" felet sitter. Hehe.... Menar du allvar? SÄ du menar att om de flesta(tex 51%) fÄr det att funka ska de övriga(vi Àr nog inte sÄ fÄ) börja tjorva med brandvÀggar och annat? (NÀ, det Àr inte brandvÀggen heller.) Jag antar att de som har problem inte har det problemet Nà GON ANNANSTANS som jag? Givetvis Àr det nÄgon instÀllning som vi har annorlunda Àn för de som det funkar för, men nÄgonstans i koden finns nÄgot som inte de övriga 287 miljonerna musiksajter pÄ nÀtet har... Hade jag fÄtt det hÀr problemet pÄ fler stÀllen hade jag sÄ klart varit tvungen att tÀnka om, men jag hÀvdar att det inte Àr testat nog mycket frÄn olika datorer med olika instÀllningar, dÄ hade man sÀkert sjÀlva rÄkat pÄ samma fel. Det Àr mycket enkelt att testa att lÀgga mp3:orna som direktlÀnk, men nu har de en "mellansida" som det gÄr igenom, dÀr finns nÄt skumt... Redigerat 29 juni 2005 av ztevie
ketri Postat 29 juni 2005 Postat 29 juni 2005 Det Ă€r alltid trist nĂ€r saker inte fungerar men eftersom de flesta fĂ„r det att fungera utan problem sĂ„ Ă€r det nog hos "er" felet sitter. Hehe.... Menar du allvar? SĂ„ du menar att om de flesta(tex 51%) fĂ„r det att funka ska de övriga(vi Ă€r nog inte sĂ„ fĂ„) börja tjorva med brandvĂ€ggar och annat? (NĂ€, det Ă€r inte brandvĂ€ggen heller.) Jag antar att de som har problem inte har det problemet NĂ GON ANNANSTANS som jag? Givetvis Ă€r det nĂ„gon instĂ€llning som vi har annorlunda Ă€n för de som det funkar för, men nĂ„gonstans i koden finns nĂ„got som inte de övriga 287 miljonerna musiksajter pĂ„ nĂ€tet har... Hade jag fĂ„tt det hĂ€r problemet pĂ„ fler stĂ€llen hade jag sĂ„ klart varit tvungen att tĂ€nka om, men jag hĂ€vdar att det inte Ă€r testat nog mycket frĂ„n olika datorer med olika instĂ€llningar, dĂ„ hade man sĂ€kert sjĂ€lva rĂ„kat pĂ„ samma fel. Det Ă€r mycket enkelt att testa att lĂ€gga mp3:orna som direktlĂ€nk, men nu har de en "mellansida" som det gĂ„r igenom, dĂ€r finns nĂ„t skumt... Jag Ă€r 100% allvarlig! ...men jag tror inte att det handlor om 51% som fĂ„r det att fungera och 49% som det inte fungerar för. Jag menade absolut inte att uppröra nĂ„gon! đ
ztevie Postat 29 juni 2005 Postat 29 juni 2005 Det Ă€r alltid trist nĂ€r saker inte fungerar men eftersom de flesta fĂ„r det att fungera utan problem sĂ„ Ă€r det nog hos "er" felet sitter. Hehe.... Menar du allvar? SĂ„ du menar att om de flesta(tex 51%) fĂ„r det att funka ska de övriga(vi Ă€r nog inte sĂ„ fĂ„) börja tjorva med brandvĂ€ggar och annat? (NĂ€, det Ă€r inte brandvĂ€ggen heller.) Jag antar att de som har problem inte har det problemet NĂ GON ANNANSTANS som jag? Givetvis Ă€r det nĂ„gon instĂ€llning som vi har annorlunda Ă€n för de som det funkar för, men nĂ„gonstans i koden finns nĂ„got som inte de övriga 287 miljonerna musiksajter pĂ„ nĂ€tet har... Hade jag fĂ„tt det hĂ€r problemet pĂ„ fler stĂ€llen hade jag sĂ„ klart varit tvungen att tĂ€nka om, men jag hĂ€vdar att det inte Ă€r testat nog mycket frĂ„n olika datorer med olika instĂ€llningar, dĂ„ hade man sĂ€kert sjĂ€lva rĂ„kat pĂ„ samma fel. Det Ă€r mycket enkelt att testa att lĂ€gga mp3:orna som direktlĂ€nk, men nu har de en "mellansida" som det gĂ„r igenom, dĂ€r finns nĂ„t skumt... Jag Ă€r 100% allvarlig! ...men jag tror inte att det handlor om 51% som fĂ„r det att fungera och 49% som det inte fungerar för. Jag menade absolut inte att uppröra nĂ„gon! đ NĂ€, jag Ă€r inte upprörd... Det funkar sĂ€kert för de allra flesta, men jag menar att vi Ă€r ett hyfsat antal som klagat pĂ„ detta i olika trĂ„dar sĂ„ det handlar inte heller om 2-3 stycken heller. jag tycker inte man ska sĂ€ga "nĂ€ fan, ni Ă€r sĂ„ fĂ„, ni har sĂ€kert fel i era instĂ€llningar... Vi skiter vĂ€l i er..." Dert hjĂ€lper kanske om jag formaterar om datorn, eller byter spelare, eller byter operativsystem, eller browser... Men mĂ„ste jag göra det nĂ€r jag och de andra inte har det hĂ€r problemet annars? NĂ„gonstans? Jag anvĂ€ner Windows XP, Windows MediaPlayer och Internet Explorer just för att de grejerna funkar med alla program, pĂ„ alla sajter osv... Det har de gjort ocksĂ„. Tills nu... đ
ViktorDenStore Postat 29 juni 2005 Postat 29 juni 2005 Jag har restartat datorn, prövat massor olika media-spelare, bytt webblĂ€sare, ringt SOS etc etc... MEN trots det funkar det Ă€ndĂ„ inte đ Vad ska jag göra? / En mkt nedstĂ€md Viktor
ztevie Postat 29 juni 2005 Postat 29 juni 2005 Jag har nu lagt en gallup pĂ„ Ă€mnet. Det ska godkĂ€nnas innan det publiceras men dĂ„ fĂ„r vi kanske en antydan om hur stort problemet Ă€r... Och kanske uppmĂ€rksammar Ă€ven Olsberg & co det ocksĂ„?? Jag har restartat datorn, prövat massor olika media-spelare, bytt webblĂ€sare, ringt SOS etc etc... MEN trots det funkar det Ă€ndĂ„ inte Vad ska jag göra? / En mkt nedstĂ€md Viktor Var inte ledsen, det Ă€r inte ditt fel... đ
Cloudsurfer Postat 2 juli 2005 TrÄdstartare Postat 2 juli 2005 Samma som Viktor har jag testat allt frÄn cement till salt och inget funkar
P3t3r Postat 2 juli 2005 Postat 2 juli 2005 NÄn sorts instÀllning Àr det sÄ klart, men att man ska byta spelare, byta browser eller slÄ av brandvÀggar och liknande för att det inte funkar just hÀr Àr kasst! HÄller med fullstÀndigt, varför krÄngla till det? Det gÄr ju att fixa sÄ att alla kan lyssna, sÄ vad Àr problemet?
equality Postat 3 juli 2005 Postat 3 juli 2005 Jo, jag inte varit med om liknande mysko... đ Om jag har brandvĂ€ggen inaktiverad kan jag oftast spela lĂ„tarna direkt WinMP. Skulle jag glömma bort att inaktivera letar MP efter filen hela tiden och gĂ„r inte att stĂ€nga av ordentligt! FĂ„r stĂ€nga av den i aktivitetshanteraren och ibland hjĂ€lper inte det nĂ€r jag sen börjar om... Toppenforum men snĂ€lla Olsberg & co, ta tag i detta nu!
ViktorDenStore Postat 3 juli 2005 Postat 3 juli 2005 Jo, jag inte varit med om liknande mysko... đ Om jag har brandvĂ€ggen inaktiverad kan jag oftast spela lĂ„tarna direkt WinMP. Skulle jag glömma bort att inaktivera letar MP efter filen hela tiden och gĂ„r inte att stĂ€nga av ordentligt! FĂ„r stĂ€nga av den i aktivitetshanteraren och ibland hjĂ€lper inte det nĂ€r jag sen börjar om... Toppenforum men snĂ€lla Olsberg & co, ta tag i detta nu! Eller ta bort funktionen helt tills den fungerar för alla ... đ
Björn Olsberg Postat 3 juli 2005 Postat 3 juli 2005 Vi Àr medvetna om problemet och jobbar pÄ en uppdatering av hela forumet. Dock hinner jag inte med detta pÄ ett tag sÄ jag ber alla som störs av det att ha överseende nÄgon dryg mÄnad till (uppskattningsvis). Som nÀmnts i en annan trÄd, verkar Norton Internet Security vara den gemensamma faktorn som strular till det - för den som vill veta under tiden.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.